Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از رهنمودهای قرآن و نهج البلاغه بود که امروز آن را در امریکا و اروپا نشر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی صبح امروز در مراسم باشکوه نماز عید فطر با اشاره به اینکه عید فطر به عنوان عید بازگشت به فطرت و سلامت نفس است، افزود: فلسفه خطبه را توجه به ترکیه نفس میدانم و همچنین پایان رمضان را آغاز پیوند با عبودیت باید دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: در ماه رمضان به سمت پرورگار حرکت کردیم و دیدیم می‌شود اتصال به خداوند متعال را استمرار داد. 

شعبانی موثقی همچنین ادامه داد: دعا کنیم از هواهای نفسانی دور شویم زیرا انسان با سلامت و توجه به ملکوت و فطرت خدا زاده شده و عید فطر بازگشت به خداست. 

وی خواستار توجه جوانان به نماز شد و گفت آنچه امروز جامعه را از منجلاب ظلم و فساد بازداشته نماز و عبودیت خداوند متعال است. 

وی در خطبه دوم با بیان اینکه حضور مردم دارالمؤمنین در راهپیمایی روز قدس با همه مشکلات اقتصادی نشان از درک بالای سیاسی و اجتماعی آنها بود.

وی تصریح کرد: عظمت امروز و آنچه امروز از اسلام باقی است نشان از عظمت امام (ره)  و رهنمودهای رهبر انقلاب دارد.  

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: اگر امروز علم هدایتی در عالم بلند شده است نشان از بنیان درست و الهی بوده که بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در دنیا پایه‌گذاری کرده است. 

وی افزود: اگر امروز تشیع در دنیا عظمت داشته و کشورهای اروپایی آمده و با آموزش و نشر انقلاب در کشورهای خود حرکت‌های سیاسی را هدایت می‌کنند، همه از آرمان‌های انقلاب الگو برداری شده‌اند.

امام جمعه همدان عظمت اسلام و ‌تشیع را مرهون رهنمودهای امام خمینی (ره) دانست و گفت: امروز طلبه‌هایی در حوزه علمیه قم از ۸۰ کشور دنیا حضور دارند.

 وی خاطرنشان کرد: امروز مواضع رهبری برآمده از تعالیم سیاسی امام علی (ع) بوده، جوانان با انس با قرآن و نهج البلاغه می‌توانند در همه عرصه‌ها پیشگام باشند. 

 وی افزود: مواضع رهبری برآمده از تعالیم سیاسی امام علی  (ع)در نهج ابلاغه است و اکنون اگر گوش شنوایی باشد هنوز صدای خطبه‌های حضرت علی (ع) از مسجد کوفه به گوش می‌رسد.

 نماینده ولی فقیه در استان در ادامه تصریح کرد: امروز اگر از برکت حضور امام علی (ع) محروم هستیم اما راه و منش امام همواره در زندگی‌های ما نمایان است. 

وی در پایان افزود: یادی کنیم از انقلاب گران ۱۵ خرداد که استمرار راه آنها به عهده ما بوده لذا باید این حرکت و پر خیر و برکت را ادامه داده و الگو بگیریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه همدان نماز عيد فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۸۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری آزادی‌خواهان جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ علی رزمجو بعد از ظهر چهار شنبه در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه در سالن ۲۲ بهمن بوشهر با بیان اینکه مبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ریشه در آیات قرآن کریم دارد گفت: فلسفه تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس اصول و اعتقادات الهی ترسیم شده است و با به کارگیری عقل، خرد و توانمندی‌های فردی و سازمانی در راه حق حرکت می‌کند.

فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر با اشاره به تکثیر اعتقادات آزادی‌خواهانه‌ای که از انقلاب اسلامی در دنیا نشأت گرفته است افزود: ایستادگی ملت مظلوم فلسطین در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی و بیداری آزادی‌خواهان جهان در راستای حمایت این ملت مظلوم همگی نشأت گرفته از آرمان‌های الهی انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه رژیم غاصب صهیونیستی را گیر افتاده در باتلاقی عمیق خواند و تصریح کرد: مقاومت مردم فلسطین، ناتوانی رژیم غاصب صهیونیستی در هدف قرار دادن اهداف نظامی و اعتراضات داخلی این رژیم کودک کش را در باتلاقی عمیق فرو برده است.

فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در پایان اظهار کرد: موفقیت‌های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف تجلی‌گاه عشق به خدا، ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی است

در پایان این مراسم به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه از مربیان و هادیان نمونه سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6094443

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • جهان شاهد صدور انقلاب امام خمینی(ره) است
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • همه اقدامات دشمنان علیه انقلاب اسلامی شکست خورد
  • بیداری آزادی‌خواهان جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی است
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • دیدار تیم والیبال دانش‌آموزی با رهبر انقلاب
  • دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند