Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@04:01:55 GMT

دشمن در برابر ايران دچار درماندگي شده است

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۷۹۱۲۷

دشمن در برابر ايران دچار درماندگي شده است

خبرگزاري آريا- وزير اطلاعات: امروز دشمن با وجود رهبري حميکانه و داهيانه رهبر معظم انقلاب در برابر ايران اسلامي دچار استيصال و درماندگي شده است.
به گزارش خبرگزاري آريا، حجت الاسلام والمسلمين دکتر سيد محمود علوي عصر دوشنبه مورخ 13 خرداد 1398 در آئين سي‌امين سالگرد رحلت امام خميني (ره) در مصلاي مهديه اهواز گفت: اکنون به برکت مبارزات امام خميني (ره) رهبري حکيمانه مقام معظم رهبري(مدظله العالي) و به برکت خون شهدا ، ايران اسلامي قدم به قدم پيشرفت داشته و دشمن مجبور به عقب نشيني شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود : در حال حاضر باعنايت رهبر معظم انقلاب (مدظله العالي ) و ارج نهادن به ارزش‌هاي انقلاب اسلامي، جبهه مقاومت شکل گرفته و نظام اسلامي دشمنان را وادار به عقب نشيني کرده است.
وزير اطلاعات ادامه داد: دشمن در يک جبهه با تمام توان مالي، اقتصادي و با تجهيزات پيشرفته نظامي وارد ميدان شده اما جبهه مقاومت با اراده رهبر معظم انقلاب (مدظله العالي ) و همراهي مردم پيروزي‌هاي بزرگي را به دست آورده است.
حجت الاسلام والمسلمين دکتر علوي تصريح کرد : امروز به همت رهبر معظم انقلاب پرچم اسلام از هر زماني بر افراشته‌تر است و اميد است که اين پرچم به زودي به دست صاحب اصلي خود سپرده شود.
وي اظهار داشت : خدا را شاکريم که بار ديگر در جمع مردم خداجوي، مؤمن، فهيم و ولايت‌مدار خوزستان حضور يافته و در کنار اين مردم شهيد پرور ياد و خاطره امام (ره) را گرامي مي‌داريم.
وزير اطلاعات ادامه داد: اين مناسبت تاريخي را به مردم ولايتمدار خوزستان تسليت عرض مي‌نماييم و اميدوارم که در سايه مقام معظم رهبري راه امام را به خوبي دنبال کنيم تا اين امانت الهي و اين ميراث ارزشمند امام (ره) را به دست صاحب اصليش امام زمان (عج) بسپاريم.
وي افزود: امروز به ياد بزرگ مردي جمع شده ايم که جزو استثنائات تاريخ اسلام بود چرا که رحلت امام خميني (ره) مصداق فرمايش رسول گرامي اسلام (ص ) است که مي‌فرمايد: مرگ يک عالم مصيبتي غير قابل جبران است.
حجت الاسلام والمسلمين دکتر علوي تصريح کرد: امام خميني (ره) از جنبه‌هاي مختلف سرآمد و از کمالات خاصي برخوردار بود و از هر جنبه‌اي درخشش خاصي داشتند.
وي بيان کرد: امام راحل(ره) از نظر علمي در زمينه فقه، اصول و تفسير در زمينه‌هاي مختلف سرآمد بود و در تمام زمينه‌ها نظريات علمي ارزشمندي داشتند که آميخته با معرفت بود.
وزير اطلاعات گفت: نظريه ولايت فقيه با کار استنباط و اجتهاد رقم خورد و انديشه حکومت اسلامي بر مبناي ولايت فقيه امام خميني (ره) به زيبايي مطرح شد.
وي گفت: از ديگر خصوصيات امام اين بود که تنها به نظريه ولايت فقيه اکتفا نکردند بلکه در مقام عمل نيز در جهت اجرا و پياده کردن آن قدم برداشتند.
حجت الاسلام و المسلمين دکتر علوي يادآور شد: امام خميني (ره) مي‌دانستند که ساقط کردن يک حکومت و بنيان نهادن حکومت اسلامي کار آساني نيست چرا که حکومت شاهنشاهي با تمام قدرت سعي داشت دست به هر جنايتي بزند تا موجوديت خود را حفظ کند.
وي بيان کرد: با اين وجود امام(ره) وارد مرحله تأسيس حکومت اسلامي شد که در تضاد حکومت شاهنشاهي بود و براي امام روشن بود که مشکلات و سختي‌هاي زيادي را پيش رو خواهد داشت و ممکن است عده زيادي شهيد، مجروح و زنداني شوند اما براي امام همه اين ها يک مسئله طبيعي بود.
وزير اطلاعات اظهار داشت: امام خميني (ره) به پيروزي در حرکت خود اطمينان داشت و پيشاپيش اعلام کرده بود که سربازان ما سرانجام به پيروزي خواهند رسيد.
وي ادامه داد : امام با اين باور فعاليت خود را آغاز و وارد عملي کردن ايده و نظريه ولايت فقيه و تأسيس حکومت اسلامي شد و در دو مرحله حرکت خود را آغاز کرد که يکي در سال 1342 و ديگري در سال 1356 بود.
حجت الاسلام والمسلمين دکتر علوي تأکيد کرد: در هر دو مرحله امام در شرايطي کار را شروع کرد که رژيم شاه در رأس قدرت بود و کسي باور نمي‌کرد که مبارزه سياسي با رژيم شاه جواب بدهد و مردم او را در اين مبارزه همراهي کنند چرا که شرايط داخلي و خارجي مبارزه فراهم نبود.
وي ادامه داد: در آن دوران شرايط داخلي فراهم نبود چرا که آن هايي که بايد وارد صحنه مبارزه شده و تنور مبارزه را گرم مي‌کردند، دانشگاهيان، بازاريان روحانيون و سياسيون بودند که زمينه و انگيزه‌اي براي مبارزه نداشتند.
وزير اطلاعات تصريح کرد: در سال 1342 اين زمينه فراهم نبود و پس از رحلت آيت الله العظمي بروجردي که مرجع منحصر به فرد مردم و سياسيون بود و با اشاره او ايران تکان مي‌خورد از دنيا رفته بود و خلاء رهبري به وجود آمده بود.
وي افزود: همچنين از طرف ديگر در دانشگاه‌ها دانشجويان مذهبي و نيروهاي مذهبي جايگاه محکمي نداشتند و آن هايي که اهل مبارزه بودند ، به دنبال کمونيسم و سوسياليسم رفته بودند.
وي بيان کرد: نيروهاي بازاري نيز که هميشه در مسائل مختلف اثرگذاري زيادي داشتند در آن زمان انگيزه لازم را براي مبارزه نداشتند.
حجت الاسلام والمسلمين دکتر علوي گفت: همچنين روحانيون که در تمامي نهضت‌هاي مختلف پيش قدم بودند در آن دوران انگيزه کافي براي مبارزه نداشتند و گروه ديگري که در فعاليت‌هاي مبارزاتي کار مي‌کردند، سياسيون بودند که آن ها نيز در قالب جبهه ملي و نهضت آزادي به سراغ مبارزات پارلماني رفته بودند.
وي گفت: امام خميني (ره) با درايت و هوشياري آرام‌آرام زمينه‌ها را براي مبارزه بخش‌هاي مختلف جامعه فراهم کرد و تعدادي از مراجع تقليد را گردهم جمع کرده و جلسات متعددي را با آن ها برگزار کرد.
وي افزود: در رابطه با دانشگاه‌ها نيز امام دانشجويان مذهبي و متدين را فراخواند و جلساتي را با آنها برگزار کرد که روز به روز زمينه مبارزه در بين اين دانشجويان فراهم شد.
وزير اطلاعات بيان کرد: بازاريان نيز با تشکيل هيأت‌هاي موتلفه اسلامي از چند دستگي فاصله گرفته و با هم متحد شدند.
وزير اطلاعات افزود: امام با تلاش‌هاي گسترده فريادهاي دردمندانه خود را متوجه حوزه‌هاي علميه کرد و از روحانيون خواست که در چنين شرايطي به داد اسلام برسند چرا که اسلام در خطر بود.
وي ادامه داد: با فرمايشات امام راحل(ره ) خون تازه‌اي در رگ‌هاي اقشار مختلف جامعه دميده شد و زماني که امام پرچم مبارزه را برافراشت جمعيت چشمگيري به سمت مبارزه سرازير شد.
حجت الاسلام والمسلمين دکتر علوي گفت: سرانجام حماسه عظيم 15 خرداد رقم خورد که زمينه پيروزي انقلاب اسلامي در سال 1342 فراهم شد اما شرايط خارجي در اين سال آماده نبود و دنيا به دو قسمت بلوک شرق با محوريت شوروي و بلوک غرب با محوريت آمريکا تقسيم شده بود که آنها اسلام را قبول نداشته و دين را افيون جامعه مي‌دانستند.
وي افزود: ساير حکومت‌هاي دنيا نيز يا وابسته به شرق و يا وابسته به غرب بودند اما امام خميني (ره) دستش نه در دست شرق و نه در دست غرب بود و استقلال حرکت خود را از قدرت‌هاي جهاني اعلام کرده بود .
وزير اطلاعات گفت: امام خميني (ره) با مبارزات خود قدرت آمريکا را از همان ابتدا شکست و در شرايطي که يک ناو هواپيمابر آمريکا در اقيانوس اطلس حرکت مي‌کرد و همه حکومت‌هاي خاورميانه تسليم مي‌شدند امام خميني (ره) مقابل رئيس‌جمهوري آمريکا ايستاده بود.
وي ادامه داد: امام خميني (ره) چندين بار به شاه پهلوي تذکر داده بود که دست از وابستگي به شرق و غرب بردارد و او که امام را تهديد مي‌دانست در نهايت ايشان را به نجف تبعيد کرد و بر اين باور بود که بار علمي روحانيون قم از مراجع تقليد نجف پايين‌تر است و به همين دليل آن ها نمي‌توانند در درس خارج فعاليت خوبي داشته باشند.
حجت الاسلام دکتر علوي اظهار داشت: پس از تبعيد امام باتوجه به آگاهي بخشي به جامعه، در شهرهاي مختلف ايران يکي پس از ديگري حماسه‌هاي تاريخي خلق شد و امام خميني (ره) نيز دورادور اين مبارزات را مديريت مي‌کرد.
وي تصريح کرد: آن هايي که در آن زمان وارد فاز مبارزه مي‌شدند يک فاز نظامي و يک فاز سياسي تشکيل مي‌دادند و در فاز سياسي، سياسيون مشروعيت رژيم را زير سوال مي‌بردند و در فاز نظامي نيز عده‌اي آموزش چريکي مي‌ديدند و با نيروهاي مسلح رژيم در مي‌افتادند و زمينه سقوط را با مبارزه مسلحانه فراهم مي‌کردند اما تا سال 1356 شاه تمام گروه‌هايي که مبارزه مسلحانه مي‌کردند را سرکوب کرده و ديگر کسي پا ي کار مبارزه مسلحانه نبود.
وي تصريح کرد: از طرف ديگر نيز ابر قدرت‌هاي شرق و غرب بر سر ماندگاري شاه ايران به توافق رسيده بودند و با تأمين منافع خود بر اين باور بودند که شاه بايد در جايگاه خود باقي بماند.
وي گفت: همچنين افراد اثرگذار نظير بازاريان، حوزه و دانشگاه نيز به ساير نقاط کشور تبعيد شده بودند و ديگر شخصي براي مبارزه فعاليت نداشت.
وزير اطلاعات گفت: مؤسسه مطالعاتي آمريکا اعلام کرده بود که پايه‌هاي رژيم در ايران مستحکم شده و تا 25 سالگي هيچ‌ خطري ايران را تهديد نمي‌کند.
وي بيان کرد: در اين شرايط امام بار ديگر پرچم مبارزه را بالا برد و اين بار به سراغ سياسيون و نظاميان نرفت بلکه به سراغ مردم آمد اما هيچگاه آنها را به درگيري مسلحانه دعوت نکرد.
وي بيان کرد: زماني که امام ارتش را مورد خطاب قرار مي‌داد با همان ادبيات با علما صحبت مي‌کردند و تأکيد مي‌کردند که به داد ملت ايران برسند.
حجت الاسلام والمسلمين دکترعلوي يادآور شد: امام خميني (ره) در دوازدهم بهمن 1357 که از تبعيد بازگشت در بهشت زهرا در سخنان پاياني خود خطاب به سياسيون فرمودند که من اين دولت را تغيير مي‌دهم اما زماني که با نيروهاي نظامي صحبت مي‌کردند فرمودند ما مي‌خواهيم که مستشارهاي آمريکايي بر شما سيطره نداشته باشند آيا شما نمي‌خواهيد؟ ما مي‌خواهيم دشمنان اسلام بر شما سلطه نداشته باشند آيا شما نمي‌خواهيد ؟
وزير اطلاعات گفت : ايشان با حمايت نيروهاي نظامي هشت سال دفاع مقدس را مديريت کردند و در سال 68 به ملکوت اعلاء پيوستند.
وي افزود: پس از رحلت امام خميني (ره) اين نگراني وجود داشت که سرنوشت ايران چه مي‌شود اما عصر همان روز اعلام شد که حضرت آيت الله خامنه اي (مدظله العالي )به رهبري انقلاب منصوب شدند و تمامي نگراني‌ها تبديل به آرامش شد.
وي گفت:سکان کشتي انقلاب به دست شخصيتي که تصوير ديگري از امام خميني (ره) بود سپرده شد و مردم با آرامش بيشتري عزاداري امام را دنبال کردند.
شايان ذکر است مراسم سي امين سالگرد رحلت رهبر کبير انقلاب عصر دوشنبه مورخ 13 خرداد 1398 با حضور وزير اطلاعات، مقامات استاني و کشوري و همچنين فرماندهان نيروهاي مسلح در خوزستان و جمعي از مردم در مصلاي مهديه اهواز برگزار شد .

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دشمن ايران درماندگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۹۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار سلمان الغریری وزیر تجارت عراق، با بیان اینکه توفیقات دولت و ملت عراق همواره برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است اظهار امیدواری کرد روز به روز شاهد افزایش توفیقات و رفاه مردم دو کشور باشیم.

معاون اول رییس جمهور همچنین لازمه توسعه مناسبات اقتصادی ایران و عراق را تسهیل همکاری بخش خصوصی دو کشور دانست و افزود: بخش خصوصی ایران به دلیل روابط صمیمانه دو کشور و همچنین وجود عتبات عالیات، انگیزه بالایی برای فعالیت در عراق دارند که لازم است کمیسیون همکاری‌های مشترک، موانع پیش روی توسعه مراودات تجاری فی مابین را شناسایی و نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه ایران و عراق باید در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند تصریح کرد: روابط دوستانه، عمیق و تاریخی دو کشور ایجاب می‌کند که در تبادلات تجاری و اقتصادی، به جای استفاده از ارز کشور ثالث، از پول ملی خود استفاده کنیم.

دکتر مخبر در بخش دیگری از سخنان خود از وعده صادق و پاسخ محکم جمهوری اسلامی ایران به رژیم اشغالگر قدس به عنوان یک نقطه تاریخی یاد کرد و اظهار داشت: امروز هیمنه آمریکا و اسرائیل با ایستادگی محور مقاومت کاملاً در هم شکسته و علی رغم اینکه آنها تمامی امکانات خود را بسیج کرده‌اند نتوانسته‌اند به اهداف خود دست پیدا کنند به همین دلیل به کشتار زنان و کودکان در غزه روی آوردند.

وزیر تجارت عراق نیز در این دیدار ایران را سرزمین تاریخ، تمدن و اندیشه توصیف کرد و گفت: بغداد به دنبال تقویت جدی در مناسبات تجاری با تهران است و این موضوعی است که نخست وزیر عراق نیز آن را به عنوان یک اولویت دنبال می‌کند.سلمان الغریری وزیر تجارت عراق با اشاره به وجود کالاها و محصولات ایرانی در عراق خاطر نشان کرد: عراق بازار خوبی برای کالاهای ایرانی است و ما همواره خواهان تقویت واردات محصولات ایرانی به عراق هستیم.

وزیر تجارت عراق از ایران به عنوان یکی از مهمترین شرکای تجاری خود یاد کرد و افزود: به عنوان وزیر تجارت عراق و رییس طرف عراقی کمیسیون همکاری‌های مشترک دو کشور آمادگی دارم موانع و مشکلات پیش روی تجار ایرانی را برای توسعه فعالیت‌های خود در عراق مرتفع کنم.

کد خبر 6098217 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاه‌های ایران
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاههای ایران
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • علم‌الهدی: امامتِ سیاسی دشمن دارد و تا امروز هم این دشمنی ادامه داشته
  • خودروهای گشت ارشاد در تهران ۴۰ سال پیش!/ عکس