Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به خرداد ماه که می‌رسیم، تب امتحانات پایان ترم در بین دانش آموزان حسابی داغ می‌شود‌؛ پدر و مادر‌ها تلاش خود را به کار می‌گیرند تا فرزندانشان در محیطی آرام و به دور از تنش درس‌ها را مطالعه کنند، اما با این حال بسیاری از دانش آموزان دچار استرس‌ می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امتحانات پایان ترم با اینکه از هفت سالگی تا ۱۸ سالگی همراه دانش آموز است، اما  همواره استرس‌ زیادی را به بچه‌ها وارد می‌کند،‌ هر چند به گفته کارشناسان وجود این استرس‌ها طبیعی است؛ جالب است که با گذشت سال‌ها نه تنها این استرس کاهش نمی‌یابد بلکه هر ساله بیشتر می‌شود و دلیل آن هم سخت‌تر شدن درس‌هاست که بسیاری از دانش آموزان را گرفتار خود می‌کند.

روش درست مطالعه، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که باید در طول دوران مطالعه مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.

خوب است بدانید امتحانات پایان ترم را می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی پشت سر گذاشت و با خیال راحت برای سال تحصیلی جدید آماده شد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه امتحانات شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش‌های موفقیت را کسب کنید و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.

بیشتر بخوانید: کنکور ۹۸/ کتاب کمک درسی چه تاثیری در قبولی کنکور دارد؟

باورهای یک دانش آموز را جدی بگیرید

پویا علاالدینی شورمستی مشاور تحصیلی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره باورهای یک دانش آموز، اظهار کرد: بزرگترین مشکلات دانش آموزان این است که در باورها دچار مشکل هستند و به موفقیت خود باور ندارند، آنها باید به روزهای خوب، به تلاش‌ها، به آینده روشن و به موفق شدن باور داشته باشند.

علاالدینی شورمستی گفت: دانش آموزان باید بدانند که موفقیت در کنکور یک اصل دارد و آن این است که فرد موفق فردی خاص است و خاص بودن هزینه و بهایی دارد و این هزینه همان تلاشی است که یک آدم موفق انجام می‌دهد، در نتیجه اگر قرار است به موفقیتی برسیم، باید آن را باور کنیم و به آن اعتقاد کامل داشته باشیم و در انتها برای این باور تلاش کنیم.

این مشاور تحصیلی بیان کرد: دانش آموزان نباید فکر کنند که اگر دوست خود نتوانسته کاری را انجام دهد، او نیز نمی‌تواند و این نشان دهنده عدم باور به خود و آرزوهایش است؛ اگر راه موفقی را حتی یک انسان در کره زمین انجام دهد ما نیز می‌توانیم با پشتکار به آن جایگاه برسیم، برخی از دانش آموزان تصور می‌کنند اگر هرچقدر تلاش کنند به موفقیت نمی‌رسند از این رو از تلاش خود دست می‌کشند و دیگر امیدی به قبولی ندارند و همین امر باعث شکستشان خواهد شد.

وی اظهار کرد: دانش آموزان باید به این فکر کنند در مقابل راهی که پیش رو دارند باید موفق شوند و خود را سربلند کنند، آنها باید به این فکر کنند اگر بتوانند خود را شکست دهند، رقبای خود را نیز شکست خواهند داد؛ رقابت در واقع بین من و خودم است اما مقایسه بین من و دیگران به شمار می‌رود که این دو با یکدیگر فرق دارند، امتحان حالت راندمانی و مسابقه‌ای دارد در نتیجه اگر نسبت به گذشته روزهای بهتری را پشت سر می‌گذاریم این یعنی موفقیت و با این حال می‌توانیم به نتیجه بهتری برسیم.

علاالدینی شورمستی ادامه داد: برخی از دانش آموزان در این ایام شروع به مطالعه نکرده‌اند و به یک باره تصمیم به مطالعه دارند، این امر ممکن است نسبت به گذشته خودشان آنها را قبول کرده باشند اما نسبت به رقیب‌های خود قوی نیستند.

این مشاور تحصیلی یادآوری کرد: باید از شکست خوردن نترسیم و انتظار نداشته باشیم اگر مسیری را از صفر تا صد شروع می‌کنیم در آن موفق شویم، برخی از دانش آموزان تصور می‌کنند باید در امتحانات بهترین باشند اما اینطور نیست و همه موفقیت‌ها نیاز به تلاش دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو (فیلم)

 

 

 

منبع : راهنماتو

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان سیر پنیری به سبک رستوران‌های مشهور (فیلم) طرز تهیه گوجه بادمجان به سبک فرانسوی (فیلم) طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)

دیگر خبرها

  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟
  • یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو (فیلم)
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود