Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-


 خبرگزاري اريا -
  چهار محصول کشاورزي زنان روستايي استان کرمانشاه براي دريافت گواهي سلامت انتخاب شد

  کوروش مهرابي با بيان مطلب فوق افزود: در کار گروه اجرايي طرح استقرار استانداردهاي کشاورزي MRL_IRAN GAp براي محصولات سالم توليدي زنان روستاي که
باحضور مديران و نمايندگان سازمان نظام مهندسي کشاورزي، مرکز تحقيقات و آموزش کشاورزي، ادارکل استاندارد، معاونت غذا و دارو، واحدهاي ستادي و شهرستاني سازمان جهادکشاورزي برگزار شد از بين 34 محصول کشاورزي توليد شده توسط زنان روستايي استان کرمانشاه، براساس بازرسي هاي به عمل آمده و شاخص هاي تعيين شده 6 محصول به مرحله نهايي راه يافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدير ترويج سازمان جهادکشاورزي استان  کرمانشاه تصريح کرد: طبق نظر کارشناسان و براساس بازرسيهاي اوليه از بين 6 محصول نهايي نيز با توجه لزوم رعايت استانداردهاي اعلامي تعداد 4محصول شامل افتابگردان سنقر، زيتون دالاهو، انار پاوه و آلبالوي صحنه به عنوان اولويتهاي اول جهت دريافت گواهي هاي لازم به ستاد وزارت جهادکشاورزي معرفي و دو محصول سيب زرد سنقر و نخود دالاهو نيز به عنوان رزرو و اولويت دوم انتخاب و معرفي شدند.
وي با اشاره به لزوم انجام فرايندهاي نظارت و صدور گواهي محصول سالم طي يک سال زراعي قبل از کشت تا پايان مرحله برداشت توسط شرکتهاي بازرسي مورد تاييد سازمان استاندارد ملي ايران تاکيد کرد: متاسفانه در غرب، شمالغرب و جنوب کشور شرکت بازرسي محصولات کشاورزي وجود ندارد بنابراين با يک شرکت بازرسي داراي مجوز لازم از سازمان استاندارد ملي ايران مستقر در استان فارس وارد مذاکره شده ايم که نسبت به آموزش متقاضيان تاسيس و ايجاد شرکت بازرسي در  استان کرمانشاه اقدام نمايد تا در آينده محصولات ببشتري نسبت به دريافت گواهي محصول سالم، ارگانيک، سيب سلامت و...معرفي شده و هم کساني که متقاضي دريافت اين گواهي ها هستند با کمترين هزينه و آسانترين شيوه بتوانند محصول سالم خود را با ارزش افزوده بيشتر به بازار مصرف عرضه کنند.
مهرابي تشريح حمايتهاي مالي جهادکشاورزي و تقبل اکثر هزينه هاي دريافت گواهي سلامت اين 4 محصول معرفي شده گفت: در اين کارگروه مقرر شد آموزش هاي لازم به زنان روستايي متقاضي دريافت گواهي محصول سالم با همکاري مرکز آموزش و تحقيقات کشاورزي و مديربت ترويج سازمان جهادکشاورزي داده شود.
وي خاطرنشان کرد: آزمايشات لازم از مزراع و محصولات کشاورزي4 مزرعه منتخب جهت دريافت گواهي سلامت با نظارت سازمان جهادکشاورزي، اداره استاندارد و سازمان غذا و دارو استان توسط شرکت بازرسي در آزمايشگاه هاي مرکز تحقيقات کشاورزي و جهاد دانشگاهي انجام خواهد شد.
گفتني سال گذشته با حمايت سازمان جهادکشاورزي براي اولين بار سيب سرتخت صحنه موفق به دريافت گواهي سلامت شده و امسال نيز با انتخاب اين 4 محصول تعداد محصولات کشاورزي سالم توليدي زنان روستايي استان به 5 محصول خواهد

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۹۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» که در روستای ایزی سبزوار اجرا می شود،‌ گفت: هدف وزارت جهاد کشاورزی، تبدیل هر خانه‌ روستایی به یک کارگاه تولیدی به منظور کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی است.

وی افزود:‌ وزارت جهاد کشاورزی با این طرح تلاش می‌کند با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغالزا، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص را متناسب با ظرفیت هر منطقه، امکان‌پذیر کند.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز گفت:‌ طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد»، برای نتخستین بار در استان خراسان رضوی،‌ با هدف بهبود معیشت خانوار روستایی در روستای ایزی از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار، به اجرا درآمده است.

علی اصغر امانیان افزود:‌ زنان عضو صندوق اعتباری خرد زنان روستایی، به عنوان زنان کارآمد در این طرح حضور دارند و توسعه نقش آفرینی زنان در عرصه اقتصادی و اجتماعی به عنوان بخش مهمی از جمعیت فعال جامعه یکی از ارکان مهم توسعه همه جانبه کشور و اهتمام بخشی به توسعه پایدار است.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی سبزوار این طرح را به منظور توسعه کشاورزی خانوادگی، توسعه مشاغل مکمل کشاورزی و بهبود معیشت خانوار روستایی به صورت نمونه در روستای ایزی به اجرا درآورده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اظهار کرد: با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغال‌زا و تشکیل زنجیره تولید پرورش مرغ بومی و تولید تخم مرغ، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص حاصل خواهد شد.

بازدید از چند طرح تولیدی زنان روستایی در روستاهای ایزی و دولت آباد از جمله برنامه های سفر مشاور وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان سبزوار است.

روستای ایزی، با جمعیتی حدود سه هزار نفر در پنج کیلومتری شمال شرق سبزوار قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم