Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@21:41:39 GMT

بررسی بازار کار رشته حسابداری

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۷۹۶۰۴

بررسی بازار کار رشته حسابداری

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رشته حسابداری در سطوح کارشناسی تا دکترا در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود که با هدف تامین نیروی انسانی متخصص به استانداردهای حسابداری پدید آمده است و در این راستا امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا به معرفی این رشته بپردازد.

معرفی رشته حسابداری

 رشته حسابداری نخستین بار در دهه­ ۳۰ با تاسیس اولین آموزشگاه ‌های عالی و دانشکده­ های خصوصی از جمله آموزشگاه عالی حسابداری شرکت ملی نفت ایران، دانشکده علوم اداری و موسسه­ ی عالی حسابداری مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطلب را از دست ندهید: نمونه سوالات پیام نور رشته حسابداری + معرفی رشته حسابداری

و در حال حاضر در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و بدون هیچ گرایشی تدریس می ­شود.

هدف رشته حسابداری

از آنجایی­ که محصول نهایی حرفه حسابداری مبنای تصمیمات اقتصادی اشخاص ذی نفع از جمله مدیران، سهامدارن، اعتباردهندگان، دولت و غیره قرار می گیرد بنابراین می‌­توان گفت: یکی از اهداف رشته حسابداری آموزش نیروی انسانی متخصص در جمع‌آوری، طبقه‌بندی، ثبت، خلاصه كردن اطلاعات و تهیه گزارش‌های مالی مطابق معیارهای از پیش تعیین شده از جمله استانداردها و اصول حسابداری است.

از سوی دیگر به روز رسانی استانداردها و اصول حسابداری و تجدید نظر در چارچوب نظری مطابق با عوامل محیطی از جمله موارد با اهمیت و حیاتی در رشته حسابداری محسوب می ­شود، بنابراین آموزش نیروی انسانی متخصص در این زمینه از دیگر اهداف این رشته است.

این مطلب را از دست ندهید: بررسی رشته مدیریت بیمه+ معرفی واحد‌های درسی در دانشگاه

هدف رشته حسابرسی تامین نیروی انسانی متخصص و آگاه نسبت به استانداردهای حسابداری و حسابرسی و آخرین تغییرات آن، قوانین مالیاتی و تجارت، کنترل­های داخلی اثربخش و ارزیابی و مدیریت ریسک است.

پیشینه حسابداری در ایران

پیشینه حسابداری ایران به نخستین تمدن­ هایی بازمی ­گردد که در این سرزمین پا گرفت.

مدارک به دست آمده از ایران باستان حکایت از این دارد که در عصر هخامنشی نظام مالی منسجمی برقرار بوده و حساب درآمد و مخارج حکومت به ریز و به دقت ثبت و نگهداری می ­شده است.

این مطلب را از دست ندهید: معرفی رشته‌ منحصر به فرد مدیریت بیمه اکو + آینده شغلی و بازارکار

پیشینه حسابرسی نیز در ایران و اسلام به زمانی باز می­ گردد که منبعی ( اعم از مالی یا غیر مالی) در جایی وجود داشته است.

هرگاه انتقال ثروت مطرح شده، نوعی نظارت و بازرسی با خود به همراه داشته است.

خصوصا نظارت حکومت بر اعضا و کارکنان خود و تفتیش اعمال و رفتار والیان و مامورین دولتی از دیرباز وجود داشته و شاید بتوان گفت سابقه آن نزدیک و همراه سابقه­ ی تشکیل جوامع اولیه و حکومت­ ها است.

ضرایب دروس دبیرستان مربوط به رشته حسابداری

ضرایب دروس دبیرستان مربوط به رشته حسابداری در آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور عبارتند از:

ضریب ۴ برای درس ریاضی ضریب ۲ برای درس اقتصاد ضریب ۲ برای ادبیات فارسی ضریب ۱ برای درس زبان عربی ضریب ۱ برای تاریخ و جغرافیا ضریب ۱ برای درس علوم اجتماعی ضریب ۱ برای درس فلسفه و منطق ضریب ۱ برای درس روانشناسی بازار کار رشته حسابداری

فارغ التحصیلان دوره کارشناسی حسابداری قادرند در امور زیر منشأ خدمات باشند:

انجام کلیه امور حسابداری در موسسات بازرگانی، بانک‌ها و واحد‌های تولیدی و صنعتی تصدی کلیه امور حسابداری در موسسات حسابرسی  اشتغال به حرفه حسابرسی در موسسات حسابرسی  طرح و اجرای سیستم‌های مدیریت مالی در مؤسسات بازرگانی، صنعتی و خدماتی

 

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رشته حسابداری رشته دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۹۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است

مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد و در استان قم ۹۹.۳ درصد است.

مرتضی خوش‌لهجه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره ضریب نفوذ بالای گاز طبیعی در شهر و استان قم اظهار کرد: گاز طبیعی از ارکان توسعه و رفاه در یک جامعه است.

وی طول خط انتقال گاز طبیعی در استان قم را بیش از ۴۵۰۰ کیلومتر دانست و افزود: این حجم لوله‌گذاری به‌صورت مستمر و روزانه در حال رصد و پایش است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم ادامه داد: گازرسانی به واحدهای صنعتی یکی از سیاست‌های اصلی شرکت گاز استان قم محسوب می‌شود و تاکنون گازرسانی به ۱۳۰ واحد صنعتی و کشاورزی انجام‌ شده است.

خوش‌لهجه با اشاره به وجود ۴۵۰۸ مشترک صنعتی و کشاورزی در استان قم با استفاده از گاز طبیعی تأکید کرد: استفاده از گاز طبیعی توجیه اقتصادی و زیست‌محیطی فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی را ارتقا می‌دهد.

وی با اشاره به اجرای عملیات گازرسانی به ۶۰ واحد صنعتی مستقر در محور قم _ سلفچگان گفت: این طرح تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

کد خبر 749266

دیگر خبرها

  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو | درخواست علی آبادی از شرکت های خودروساز چه بود؟
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارزخواری مونتاژکاران خودرو
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • تداوم پیشتازی همراه اول در جذب مشترکان
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود