Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- مهدي حجتي حقوقدان و وکيل پايه يک دادگستري با مطرح کردن دو فرض متفاوت براي دستمزد دريافتي بازيگران «شهرزاد» و پروژه‌هاي مشابه وضعيت پول‌هاي دريافت شده از سوي هنرمندان را تشريح کرد.

به گزارش آريا، عضو هيأت رئيسه و بازرس هيأت مديره کانون وکلا در خصوص مباحث مطرح شده مربوط به وضعيت دستمزدهاي بالاي دريافت شده از سوي بازيگران سريال «شهرزاد» و ديگر آثار که امروز تهيه‌کنندگان آنها محکوم به فساد اقتصادي شده‌اند، گفت: «در اين رابطه دو فرض متفاوت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر هنرمندان و بازيگراني که وجوه ناشي از ارتکاب جرم به ايشان پرداخت شده است از منشاء مبالغ دريافتي که وجوه ناشي از جرم است مطلع بوده و ثابت شود که در راستاي استحاله و گم کردن رد و منشاء پول هاي کثيف با مرتکبين، مشارکت و همکاري داشته‌اند، بديهي است که با توجه به مرکب بودن رکن مادي بزه پولشويي به عنوان شريک در جرم بايد علاوه بر استرداد وجوه دريافتي، عوايد آن را هم مسترد کنند و البته در خصوص دستمزد کاري که به عنوان هنرپيشه انجام داده‌اند، مستحق اجرت‌المثل خواهند بود که البته تا کنون چنين فرضي در پرونده‌هاي مطروحه ظاهراً، طرح نشده است.»

حجتي تصريح کرد: «اما در فرضي که هنرپيشگان و بازيگران سريال يا فيلم‌هاي تهيه شده از منشاء و محل تأمين وجوه ناشي از جرم، مطلع نبوده و به تبع آن مشارکتي در گم کردن و از بين بردن رد پولهاي کثيف و پولشويي نداشته باشند، طبيعي است که نه تنها مسووليت کيفري متوجه ايشان نيست، بلکه تکليفي هم به استرداد وجوه دريافتي به عنوان دستمزد ندارند؛ چرا که قطع نظر از عدم وجود عين وجوه ناشي از پولشويي در دست اين افراد، به لحاظ مجرم نبودن هنرمندان در چنين فرايندي و عدم توجه مشارکت در بزه پولشويي به ايشان، مقام قضايي مستندي براي محکوميت اين افراد به استرداد وجوه ناشي از جرم در دست ندارد و مرتکبين اصلي، مسئول استرداد وجوه منبعث از رفتار مجرمانه خويش را دارند.»

وي افزود:« حتي اگر فرض کنيم که دستمزدهاي پرداخت شده به اين بازيگران نيز نامتعارف بوده است، باز هم استرداد مبالغ مازاد بر ميزان دستمزد متعارف دريافتي توسط ايشان منتفي است؛ زيرا مستندي براي محکوميت اين افراد به استرداد دستمزد قراردادي ايشان وجود ندارد؛ کما اينکه به موجب ماده 10 قانون مدني، اراده افراد براي تنظيم قراردادهاي خصوصي تا آنجا که مخالف قانون، نظم عمومي و اخلاق حسنه نباشد، آزاد است و کسي نميتواند از اين حيث اراده افراد را محدود و به آن خدشه وارد کند.»

حجتي در ادامه اظهار داشت: «بديهي است که هنرمندان نيز مانند ساير افرادي که طبق قرارداد، دستمزد خويش را از کارفرماي خويش  دريافت مي کنند تکليفي به کنکاش در منشاء وجوهي که به عنوان دستمزد از ناحيه کارفرما به ايشان پرداخت مي شود، ندارند و البته که نه چنين امکاني براي افراد عادي فراهم است و نه مجوزي براي تفتيش در خصوص منشاء درآمدها و وجوه متعلق به ديگري توسط ساير اشخاص وجود دارد.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بازيگران شهرزاد دستمزد هادي رضوي پس بدهند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۰۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکانس‌هایی از فیلم های پاور

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 بازدید 4 فیلم های پاور به کارگردانی هادی محمدپور و امیر شایان مهر و هادی محمدپور محصول سال 1402 است. شهید ستاری و شهید بابایی حماسه‌ای بزرگ را رقم می‌زنند... . اتابک نادری (شهید ستاری)، سپیده خداوردی، الناز اسماعیلی، مهرداد ضیایی، علیرام نورایی (شهید بابایی)، مجید پتکی، رضوان خدامی، آرمان جوکار و هادی محمدپور در این فیلم مقابل دوربین عارف نامور بازی کردند. بهزاد عبدی موسیقی متن این فیلم را ساخت و احسان شیبانی این اثر را تدوین کرد. سکانس‌هایی از این فیلم سینمایی را در تابناک می‌بینید.

دیگر خبرها

  • بررسی اضافه شدن نام «خلیج فارس» به استقلال/ اولیایی:مالکان جدید باشگاه اول طرح توسعه ارائه بدهند
  • شرایط استرداد جرایم مالیاتی اعلام شد
  • عامل جنایت گاندی نمی‌دانست قاتل است | گفت و گو با متهم
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ببینید | استوری مشکوک یکتا ناصر و منوچهر هادی؛ ماجرای چیست؟
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • رسیدگی قضائی به اخلال ۶۰۰۰ میلیارد ریالی در نظام اقتصادی
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • سکانس‌هایی از فیلم های پاور