Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-09@02:21:02 GMT

کوشنر جزئیات معامله قرن را به اروپا اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۰۲۸۲

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا در جریان دیدار خود با ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در بروکسل، او را در جریان طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» برای حل مناقشه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی قرار داد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ایده‌های خود درباره طرح صلح خاورمیانه یا همان معامله قرن را در نشست روز گذشته خود در اختیار یونکر قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری فرانسه تاکید کرد هیچ گونه جزئیاتی از مسائلی که کوشنر درباره معامله قرن با رئیس کمیسیون اروپا در میان گذاشت، منتشر نشده است.

مینا اندریوا، سخنگوی یونکر اعلام کرد کوشنر و رئیس کمیسیون اروپا نشست مشترکی را با حضور فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار کردند. خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنگوی رئیس کمیسیون اروپا گزارش داد در این نشست در گفتگوهای مربوط به خاورمیانه (یونکر و موگرینی) ایده‌های کوشنر درباره معامله قرن را شنیدند و بر منافع اساسی اتحادیه اروپا در صلح و ثبات پایدار در منطقه تاکید کردند.

داماد و مشاور ارشد ترامپ پیش از پیوستن به او در انگلیس، به سرزمین‌های اشغالی و اردن سفر کرد. کوشنر در اردن با اعتراضات مردمی در محکومیت معامله قرن مواجه شد.

نکته جالب آنکه دولت آمریکا به امید ادامه حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدرت و استقرار کابینه جدید، قرار بود بعد از ماه رمضان از طرح به اصطلاح صلح خود موسوم به معامله قرن رونمایی کند. حالا، اما رژیم صهیونیستی دستکم تا سه ماه دیگر کابینه جدیدی نخواهد داشت و این امر ممکن است رونمایی از این طرح را بار دیگر به تعویق بیندازد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: جهان کوشنر اسرائیل فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۰۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مقام اتحادیه اروپا به چین درباره صنعت زدایی

رئیس کمیسیون اروپا طی اظهاراتی نسبت به سیاست‌های چین که خطر صنعت زدایی در اتحادیه اروپا را افزایش می‌دهد، هشدار داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، طی اظهاراتی پیش از دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، اعلام کرد که وی قرار است در مورد سیاست‌های این کشور که خطر صنعت زدایی در اتحادیه اروپا را افزایش می‌دهد، گفتگو کند.

صنعت‌زدایی فرآیندی از تغییرات اجتماعی و اقتصادی است که در اثر حذف یا کاهش ظرفیت یا فعالیت صنعتی در یک کشور یا منطقه به‌ویژه صنایع سنگین یا صنایع تولیدی ایجاد می‌شود.

رئیس جمهور چین روز یکشنبه به عنوان بخشی از سفر 6 روزه خود به سه کشور اروپایی وارد فرانسه شد که اولین سفر او به اروپا از سال 2019 محسوب می‌شود.

رئیس بازوی اجرایی اتحادیه اروپا تأکید کرد که در جریان گفتگوی خود با شی در مورد "عدم تعادل" در تجارت چین صحبت خواهد کرد.

چین در حال حاضر با یارانه‌های هنگفت، به دلیل تقاضای ضعیف داخلی خود، بیش از آنچه که می‌فروشد، در حال تولید است. این اقدام منجر به عرضه بیش از حد کالاهای یارانه‌ای چینی، مانند خودروهای برقی و فولاد می‌شود که منجر به تجارت ناعادلانه می‌شود.

فون در لاین افزود: اروپا نمی تواند چنین رویه‌های تحریف کننده‌ای را در بازار بپذیرد که می تواند منجر به صنعت زدایی در اروپا شود.

در چند هفته گذشته، مقامات اتحادیه اروپا تحقیقاتی را در مورد "اقدامات ناعادلانه چین"، از جمله محدودیت در عرضه تجهیزات پزشکی اروپایی به بازار این کشور آسیایی و یارانه برای شرکت‌های چینی تولیدکننده توربین‌های بادی، خودروهای الکتریکی و قطار آغاز کرده‌اند.

در همین حال، چین یک تحقیق ضد دامپینگ (قیمت‌شکنی) در مورد براندی وارداتی از اتحادیه اروپا باز کرده است که به ویژه صادرکنندگان فرانسوی را تحت تأثیر قرار می دهد. تحقیقات متقابل به عنوان یک تقابل فزاینده در برابر حمایت گرایی تلقی می شود. فون در لاین برای تجارت "ریسک زدایی" با چین فشار آورده است، اما به اندازه ای پیش نرفته است که از جدا شدن از قدرت اقتصادی حمایت کند.

شی در مقاله‌ای که پیش از سفرش در مطبوعات فرانسه منتشر شد، گفته بود که پکن متعهد به دستیابی به "چشم‌اندازهای جدید" در روابط خود با این کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟
  • توافق مجلس و دولت برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • توافق کمیسیون اقتصادی مجلس با «مخبر» برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • هشدار مقام اتحادیه اروپا به چین درباره صنعت زدایی
  • کشاورزی در خطر اپیدمی! مجلس به دنبال حل مشکل واردات نهاده‌های کشاورزی
  • تضارب آراء در سیاست‌های ارزی طبیعی است
  • جزئیات جلسه ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس با مخبر
  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند