Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@11:34:33 GMT

میزبانی شیراز از سینمای ٢٠ کشور اروپایی

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۰۴۲۸

میزبانی شیراز از سینمای ٢٠ کشور اروپایی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی رنجبر معاون هنری و سینمایی اد اره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: هفته فیلم‌های اروپایی در شیراز برگزار می‌شود.

وی افزود: در این هفته علاقمندان می‌توانند ٢٠ فیلم از سینمای اتریش، بلغارستان، بلژیک، قبرس، د انمارک، فنلاند، آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، نروژ، هلند، لهستان، پرتغال، سوئد، اسلوونی، اسلواکی، اسپانیا، سوئیس و انگلستان را مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنجبر ادامه داد: شیراز همزمان با هفت شهر تهران، کرمان، اصفهان، کیش، تبریز، بابل و مشهد از ۱۸ تا ۲۷ خرد اد ماه میزبان این هفته سینمایی است.

معاون هنری و سینمایی اد اره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان این که این سومین تجربه از برگزاری هفته‌های سینمایی در کشور است افزود: این رویداد حاصل کار مشترک گروه سینمای «هنر و تجربه» و موسسه ملی فرهنگی اتحاد یه اروپا (اوینیک ایران) است که در پرد یس گلستان در شیراز پذیرای علاقه‌مند ان خواهد بود.

رنجبر گفت: در بخش جنبی نیز پنج کارگاه با حضور تهیه کنند گان و کارگردانانی از کشور‌های قبرس، هلند و سوئیس با موضوع فیلم‌های هنری و تولید مشترک برگزار می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: اکران و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این هفته برای هنرمندان و علاقه‌مندان شیرازی به صورت رایگان انجام می‌شود.

رنجبر در ادامه از حضور میهمانان ویژه این رویداد هنری در شیراز سخن گفت و بیان کرد: الکساندر ریگر نماینده اتحادیه اروپا در ایران دوشنبه ۲۰ خرداد میهمان شیرازی ها خواهد بود؛ همچنین در روزهای چهارشنبه ۲۲ خرداد، کارگردان فیلم «ارتش خاموش» و جمعه ۲۴ خرداد نیز میزبان سفیر نروژ هستیم.

وی در ادامه به تشریح ساعات اکران فیلم های این هفته سینمایی پرداخت و گفت: در روز شنبه ۱۸ خرداد ماه ساعت ۱۶ تا ۱۸ فیلم "نان سیاه" به کارگردانی "آگوستی ویارونگا" و ساعت ۱۸ تا ۲۰ فیلم "قاچاق هندریکس" به کارگردانی "ماریوس پیپه ریدس" برای علاقه مندان پخش می شود.

رنجبر افزود: روز یکشنبه ۱۹ خرداد ماه نیز ساعت ۱۶ تا ۱۸ فیلم "زیارت" به کارگردانی "ژائو بوتلهو" و ساعت ۱۸ تا ۲۰ فیلم "ایرینا" به کارگردانی "نادژدا کزه وا" اکران خواهد شد.

وی با بیان برنامه های روز دوشنبه ۲۰ خرداد سومین روز هفته سینمایی اروپا در شیراز گفت: ساعت ۱۶ تا ۱۸ این روز فیلم "درخت" به کارگردانی "سونجا پروسنک" و ساعت ۱۸ تا ۲۰ نیز فیلم "دره تاریک" به کارگردانی "آندرس پروچاسکا" روی پرده نقره ای می‌رود.

رنجبر افزود: در ادامه اکران ها در روز سه شنبه ۲۱ خرداد شاهد اکران فیلم "مردی به نام اووه" به کارگردانی "هانس هولم" در ساعت ۱۶ تا ۱۸ خواهیم بود و در ساعت ۱۸ تا ۲۰ همین روز فیلم "بیشتر از عسل" به کارگردانی "مارکوس ایمهوف" نمایش داده می شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه روز چهارشنبه ۲۲ خرداد ساعت ۱۶ تا ۱۸ فیلم "ارتش خاموش" به کارگردانی "ژان ون دولد" تقدیم علاقه مندان می شود، ابراز داشت: همین روز از ساعت ۱۸ تا ۲۰ کارگاه فیلمسازی "درباره فیلم- تولید فیلم هنری" برپا می شود؛ همچنین در ادامه برنامه ها، علاقه مندان به سینما می توانند ساعت ۱۶ تا ۱۸ روز پنج شنبه ۲۳ خرداد فیلم "محوشدگی" به کارگردانی "فاتح آکین" و ساعت ۱۸ تا ۲۰ همین روز فیلم "ردپا" به کارگردانی "آگنیشا هولاند و کاسا آدامیک" را به تماشا بنشینند.

به گفته وی، روز جمعه ۲۴ خرداد فیلم "اوا نوا" به کارگردانی "لیوین دبراور" و فیلم "اوتویا ۲۲ جولای" به کارگردانی "اریک پوپه" اکران خواهد شد؛. همچنین روز شنبه ۲۵ خرداد از ساعت ۱۶ تا ۱۸ فیلم "نفس بکش" به کارگردانی "اندی سرکیس" و ساعت ۱۸ تا ۲۰ فیلم "آخرین معامله" به کارگردانی "کلاوس هارو" روی پرده می رود.

رنجبر همچنین از اکران فیلم "زمستان بی‌انتها" به کارگردانی "آتیلا ساز" در ساعت ۱۶ تا ۱۸ روز یکشنبه ۲۶ خرداد خبر داد و گفت: در این روز استثنائاً سه نوبت اکران خواهیم داشت و براین اساس در نوبت ۱۸ تا ۲۰ فیلم "پسری که غذای پرنده می خورد" به کارگردانی "اکتوراس لیگیزوس" و در نوبت ۲۰ تا ۲۲ فیلم "او آن پسر بود" به کارگردانی "دانیله چیپری" در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پایان گفت: روز دوشنبه ۲۷ خرداد آخرین روز اکران فیلم هاست و براین اساس از ساعت ۱۶ تا ۱۸ فیلم "پائولین و پائولت" به کارگردانی "لیوین دبراور" و ساعت ۱۸ تا ۲۰ نیز فیلم "یک مرد خوشبخت" به کارگردانی "بیله آگوست" به نمایش در می‌آید.
انتهای پیام/م

هفته فیلم‌های اروپایی در شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۰۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مدیر مدرسه» به اکران آنلاین رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پلتفرم، فیلم «مدیر مدرسه» به کارگردان میکاییل دیانی از ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در بخش «سینمای دیگر» فیلم‌نت عرضه می‌شود.

برخی از عوامل این فیلم ۱۵ دقیقه‌ای عبارتند از تهیه کننده: سید محمدهادی آقاجانی، نویسنده: محمد منصوبی، مدیر فیلمبرداری: پویان آقابابایی، تدوین: فواد تقی‌زاده، آهنگساز: غزل مهدی راکی، مدیر صدابرداری: احمد صابری.

بازیگران فیلم «مدیر مدرسه» فاطمه نیشابوری، ماریا مشهور، شوکا دولتشاهی، محمد موحدنیا، تیما تقی‌زاده هستند.

در خلاصه داستان فیلم که سال ۱۴۰۲ ساخته شده، آمده است: سه تن از دانش آموزان دبیرستانی دخترانه، برای برگزاری تظاهرات خیابانی فراخوان داده‌اند …

بخش «سینمای دیگر» با هدف نمایش فیلم‌های کوتاه، مستند و هنری از سینمای ایران در فیلم‌نت راه‌اندازی شده است.

کد خبر 6093819

دیگر خبرها

  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • «مدیر مدرسه» به اکران آنلاین رسید
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۲ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی در مشهد اکران می‌شود
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۱ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • روز صعود از لیگ یک به لیگ برتر: 16 خرداد
  • ۳ فیلم در راه اکران
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد