Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@22:50:12 GMT

انگل‌های وحشتناکی که به جان پوستتان می‌افتد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۰۷۴۳

 صداقت پیشه متخصص پوست و مو درباره انگل پوستی اظهار کرد: انگل دمودکس میکروسکوپی شبیه کرم است که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود و در فولیکول مو و زیر پوست زندگی می‌کند، تمامی بزرگسالان این انگل را در پوست خود دارند، اما تعداد آن‌ها در افراد متفاوت است؛ بنا به دلایل متعددی از جمله سیستم ایمنی ضعیف بدن، جمعیت این انگل‌ها می‌تواند به طور چشمگیری افزایش یابد، زمانی که جمعیت آفات پوست بیشتر شود، مشکلات متعدد پوست و مو نیز شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چرخه حیات این مایت‌ها ۵ مرحله است، پس از جفت گیری روی پوست سر، زیر پوست سر (فولیکول مو) می‌روند و پس از ۱۲ ساعت تخمگذاری می‌کنند، این نوع انگل به طور واضح بر روی پوست و مو دیده نمی‌شود، بلکه با استفاده از میکروسکوپ به راحتی و در مدت کوتاهی ظرف چند دقیقه می‌توان از وجود این انگل‌ها مطمئن شد و آن‌ها را مشاهده کرد؛ این انگل‌ها در بروز برخی بیماری‌ها دخیل هستند که مهم‌ترین آن‌ها شامل جوش‌های مقاوم به درمان با طرح خاص مثل یک طرفه بودن یا گروهی بودن و بدون علائم معمول آکنه مثل کومدون است.

علائم و نشانه‌های وجود انگل دموکس پوست و مو
صداقت پیشه درباره علائم و نشانه‌های دموکس پوست و مو گفت: انگل دمودکس مشکلاتی همچون ریزش مو، کم پشتی و نازک شدن مو، جوش، آکنه، خارش پوست، چین و چروک، پیری زودرس، خشکی پوست، بروز جوش‌های سرسیاه، تغییر رنگ پوست در صورت فرد ایجاد می‌کند.

مهم‌ترین مناطق برای انتقال انگل دمودکس
وی در ادامه درباره راه‌های انتقال این نوع بیماری گفت: انگل‌های دمودکس مسری هستند و به راحتی از طریق وسایل شخصی مانند حوله، شانه، برس مو، روبالشی یا از طریق تماس پوستی مانند بوسیدن از یک میزبان به میزبان دیگر منتقل شود، البته اماکن عمومی و از همه مهمتر سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها نیز از جمله مهم‌ترین مناطق برای انتقال انگل دمودکس هستند

متخصص درباره علائم ظاهری این نوع بیماری در افراد و پیشگیری آن گفت: افرادی که شاهد جوش و قرمزی صورت، فلاشینگ، تحریکات گرمایی یا سرمایی پوست خود هستند. باید فورا به پزشک مربوطه مراجعه کننند تا مانع روند پیشرفت دموکس شوند.

روش‌های درمانی انگل دمودکس
وی درباره درمان دموکس گفت: شستشوی زیاد باعث ریزش مو و آسیب پوست و افزایش جمعیت مایت‌های دمودکس می‌شود، برای درمان دمودکس روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از روش‌های موثر استفاده از لیزر پی دی ال است، برای تقویت رشد مو می‌توان از ویتامین‌های ضروری و ترکیبات گشادکننده موضعی عروق استفاده کرد.

صداقت پیشه تصریح کرد: در افرادی که به دلیل کم کاری تیروئید چربی خون بالا دارند یا به دلیل سوء تغذیه دچار ریزش مو شده‌اند، مزوتراپی می‌تواند موثر باشد، اما نباید از این موضوع غافل شد که این کار موقتی است و ترکیبات تزریق شده بعد از مدت کوتاهی یعنی ۲ تا ۳ روز مصرف می‌شوند، ولی در کل بهترین راه برای درمان این نوع بیماری رعایت بهداشت فردی است.

باشگاه خبرنگاران

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۰۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیر پوست شهر؛ وضعیت اجاره اتاق‌های مجردی در تهران! | تصویر

اجاره اتاق های مجردی حتی در زیرزمین هم صورت می‌گیرد.

به عنوان مثال هزینه اجاره یک اتاق ۵ متری مجردی در تهران ماهی ۳ میلیون و با پول پیش ۱۵ میلیون تومان است.

یک اتاق دیگر مجردی ۸ متری در زیرزمین ماهی ۲.۲ میلیون و با پول پیش ۱۰ میلیون تومان است.

آنطور که به نظر می‌رسد شاهد افزایش اجاره اتاق های مجردی زیر ۱۰ متر هستیم و باید فکر جدی به حال وضعیت اجاره بهای خانه شود.

دیگر خبرها

  • زیر پوست شهر؛ وضعیت اجاره اتاق‌های مجردی در تهران! | تصویر
  • با پوست گردو، اسپیکر بلوتوث آر جی بی بسازید(فیلم)
  • دو ماده غذایی که انگل روده را از بین می‌برند
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • (ویدئو) پوست الکترونیکی که دقت لمس آن درست مانند پوست انسان است!
  • دلیل خال قرمز روی پوست + علائم خطر
  • چگونه به فاسیولا مبتلا می شویم؟
  • (ویدئو) اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست
  • اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست
  • این دو ماده غذایی انگل روده را نابود می‌کنند