Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@22:21:59 GMT

واکنش منفی بورس‌های جهان به کاهش بازده اوراق دلاری

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۲۵۴۴

شاخص‌های بورسی جهانی در روز چهارشنبه قرمزپوش شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، شاخص‌های ضعیف اقتصادی کشورهای آسیایی و رسیدن بازدهی اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا به سطوح کم سابقه پایین، بورس‌های آسیایی را در معاملات روز چهارشنبه وارد محدوده زیان کرد.

شاخص "نیک کی ۲۲۵" با کاهش ۰.۰۱ درصدی و ایستادن در سطح ۲۰ هزار و ۴۰۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۴ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ریزش ۰.۴۶ درصدی در سطح ۲۶ هزار و ۷۷۰.۸۳ واحدی بسته شد و شاخص "شانگهای کامپوزیت" با ۰.۹۲ درصد کاهش در سطح ۳۵۹۸.۴۷ واحدی بسته شد.

روند نزولی شاخص‌ها در اروپا نیز ادامه یافت به‌گونه ای که شاخص "دکس" بورس فرانکفورت آلمان با کاهش ۰.۳۱ درصدی به ۱۱ هزار و ۷۴۵ واحد رسید، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن ۰.۲۷ درصد عقب نشست و به ۷۱۵۵.۵ واحد رسید و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس فرانسه با عقب‌نشینی ۰.۵۳ درصدی به ۵۱۹۳ واحد رسید.

سرمایه‌گذاران اکنون بیش از هر چیز منتظر نتایج نشست امروز مقامات بانک مرکزی آمریکا برای مشخص‌تر شدن وضعیت هستند. پیشتر رئیس دفتر منطقه‌ای فدرال رزرو در سنت لوئیس از احتمال کاهش نرخ بهره در آینده نزدیک خبر داده بود.

بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه‌داری آمریکا به ۲.۰۸۸۲ درصد رسیده است که یکی از پایین‌ترین سطوح دو سال اخیر محسوب می‌شود. بازدهی اوراق قرضه دو ساله نیز به ۱.۸۶۵۳ درصد رسید. تشدید جنگ تجاری بین چین و واشنگتن در روزهای اخیر باعث شده است تا توافقات به دست آمده قبلی بین دو کشور نیز در معرض خطر قرار گیرند.

در آمریکا، شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۲۸ درصد کاهش در سطح ۲۷۴۴.۴۵ واحد بسته شد. شاخص "نزدککامپوزیت" با ریزش سنگین ۱.۶۱ درصدی تا سطح ۷۳۳۳.۰۲ واحدی دست به عقب‌نشینی زد اما شاخص "داو جونز" با ۰.۰۲ درصد افزایش خود را به سطح ۲۴ هزار و ۸۱۹.۷۸ واحد رساند.

هر اونس طلا در معاملات جهانی با ۰.۱۲ درصد افزایش به ۱۳۲۶.۴۷ دلار رسید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بازده اوراق اوراق دلاری مایک پمپئو فطریه کفاره روزه امام خمینی عید فطر قیام 15 خرداد معاهده عدم تجاوز عمار حکیم موساد امیر قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۲۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال/ کاهش چشمگیر روند رشد منفی جمعیت در سال ۱۴۰۲

به گزارش قدس آنلاین، صابر جباری در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت، گفت: سال ۱۴۰۱ میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال ۱۶.۵۴ درصد بوده که این آمار در سال ۱۴۰۲ به ۱۸.۹۷ درصد رسیده است.

وی با بیان این که پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ و اجرایی شدن آن از سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی در حوزه جمعیت رقم خورده است، افزود: میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۱۷.۰۵، ۱۷.۵ و ۱۸.۰۶ بوده است.

مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان این که روند میزان موالید در سنین ۲۵ تا ۲۹ سال نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از عدد ۲۴.۱۲ درصد به ۲۴.۳۹ درصد رسید، اظهارکرد: روند درصد زایمان چهارم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۵.۱ به ۶.۴۲ درصد رسیده است. روند زایمان پنجم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۱.۵۹ به عدد ۲.۰۴ رسیده است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در خصوص کاهش چشمگیر روند رشد منفی تعداد ولادت در کشور طی سال گذشته، گفت: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۱.۶۱ درصدی موالید بودیم که این عدد در سال پیش از آن  ۳.۶۷ درصد بود و نشان دهنده موفقیت برنامه‌ها در جلوگیری از سرعت روند کاهشی موالید در سال گذشته است.

جباری با بیان این که در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۹۰، یک میلیون ۷۵ هزار و ۲۲۴ و یک میلیون و ۵۷ هزار و ۹۵۹ نوازد متولد شدند، گفت: در سال ۱۴۰۲ کاهش موالید نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷ هزار و ۲۶۵ نفر بود که این عدد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰ هزار و ۹۶۶ نفر بوده است.

وی با اشاره به این که بیشترین کاهش موالید نسبت به سال قبل در سال ۱۳۹۸ رخ داد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ کاهش موالید نسبت به سال ۹۷ به عدد ۱۷۰ هزار و ۳۵۶ نفر رسید که کاهش ۱۲.۴۷ درصدی را نشان می‌داد و بیشترین نرخ کاهش از سال ۹۳ تا سال ۱۴۰۲ بوده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال/ کاهش چشمگیر روند رشد منفی جمعیت در سال ۱۴۰۲
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • شاخص کل بورس تهران با کاهش روبرو شد
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳