Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس علوم قرآنی گفت: خواندن زیارت امام حسین (ع)، دعای توسل آقا امام زمان (عج)، زیارت عاشورا و سوره‌های قرآن کریم از جمله اعمال ارزشمندی است که به جای آوردن آن‌ها در این ماه از ثواب بسیار زیادی برخوردار است.

علی محسنی‌راد کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: ماه شوال که پس از ماه پر خیر و برکت رمضان فرا می‌رسد، فضیلت‌های بسیاری با خود به همراه دارد از این رو انجام دادن یکسری امور در این ماه سفارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: صدقه دادن یکی از موضوعات مهمی است که بهتر است مومنان نسبت به آن در ماه شوال بیش از سایر ماه‌ها توجه داشته باشند چراکه صدقه هفتاد نوع بلا را دفع می‌کند.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: صدقه دادن علاوه بر تاثیر مثبتی که برای فرد صدقه دهنده در پی دارد، نوعی کمک به نیازمندان نیز محسوب می‌شود از این رو ثواب زیادی دراد.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: کمک به نیازمندان که همواره از سوی خداوند در قرآن کریم مورد سفارش قرار گرفته در ماه شوال باید بیش از پیش توسط بندگان خدا پر رنگ شود چرا که این ماه با عیدی بزرگ و سرشار از برکت مانند عید سعید فطر آغاز شده است.

محسنی‌راد یادآور شد: بهتر است دینداران همواره به این موضوع توجه کنند که سنت نیکو و پسندیده صله رحم را در ماه شوال همواره ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: خواندن زیارت امام حسین (ع)، دعای توسل آقا امام زمان (عج)، زیارت عاشورا و سوره‌های قرآن کریم از جمله اعمال ارزشمندی است که به جای آوردن آن‌ها در این ماه از ثواب بسیار زیادی برخوردار است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ماه شوال اعمال ماه شوال زیارت عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۲۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ برنامه مناسبتی در دهه کرامت در اصفهان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا ناجی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت قرار گرفتن در آستانه آغاز دهه کرامت اظهار کرد: در سال جاری برای برگزاری برنامه‌های این دهه مساجد را محور قرار داده و سعی کرده‌ایم از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در کنار مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه، سازمان‌های حوزه فرهنگی و شهرداری‌ها نیز برنامه‌هایی را در دستور کار دارند، ابراز کرد: این برنامه‌ها به صورت مردمی مدیریت و اجرا خواهد شد که ترویج معارف اهل البیت (ع) و ایجاد شور و نشاط مد نظر قرار می‌گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه دهه کرامت همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و تا ولادت امام رضا (ع) ادامه دارد، افزود: تشکل‌های مردمی برای این دهه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: کانون‌های مساجد محور بخش عمده برنامه‌های این ایام هستند که در نقاط شهری و روستایی فعالیت‌هایی را در تعامل با ادارات دولتی و خدماتی و تشکل‌های مردمی اجرا می‌کنند.

حجت‌الاسلام ناجی با بیان اینکه جشن‌های مردمی و جلسات عمومی در مساجد برگزار می‌شود، افزود: بخشی از این برنامه‌ها با حضور خادمین حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) توام خواهد بود.

وی همچنین به برگزاری مسابقات فرهنگی، تولید محتوا در فضای مجازی، معرفی دختران نمونه و تجلیل از آنان و تبیین اهمیت حجاب و عفاف برای اغنا فکری گفت: سعی بر این است که از همه ظرفیت‌های موجود در استان برای برگزاری این برنامه‌ها استفاده شود.

کد خبر 6098065

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان از فردا
  • جشن بزرگ «دختران ایران» در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود
  • محفل انس با قرآن در آبدان برگزار شد
  • تقویم و اوقات شرعی چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ به افق قم
  • تقویم و اوقات شرعی سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ به افق قم
  • مطلبی از حواریون امام(ره) بود
  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • ۱۰۰۰ برنامه مناسبتی در دهه کرامت در اصفهان اجرا می‌شود
  • توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است