Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده نشریات پیام نور کرج گفت: این بزرگترین رویداد فرهنگی وزارت علوم در سال است که طی همین انتخابات و چالش‌ها نماینده نشریات برای گفتگو مقابل رهبری انتخاب می‌شود و با این شرایط تعریف شده کاملا مشخص است که وزارت علوم انتخابات را به سمت و سویی که خودش می‌خواهد می‌کشاند و طبق سال‌های قبلی عمل می‌کند.

میلاد مفاخری، نماینده نشریات دانشگاه پیام نور کرج در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون موضوع زمانبندی نامناسب انتخابات نشریات دانشجویی وزارت علوم و همزمان شدن آن با امتخانات ترم دانشجویان اغلب نقاط کشور، گفت: همیشه نیاز نیست یک روندی خلاف قانون طی شود تا تخلف صورت بگیرد، بلکه گاهی اوقات با توسل به باگ‌های قانونی که در شیوه نامه‌ها وجود دارد، می‌توان این روند را طی کرد، البته گفتنی است که شیوه نامه را دوستان طیف متفاوت از ما خودشان نوشته اند و این باگ‌ها را در آن قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بزرگترین بی قانونی که در روند انتخابات اتفاق افتاده است عقب انداختن زمان انتخابات است. طبق قانون زمان انتخابات در اردیبهشت ماه پیش بینی شده بود که به تعویق افتاد. اما حالا این که در شیوه نامه این موضوع مطرح نشده و دوستان با توجه به تمام شدن زمان مسئولیتشان در این یک ماه برای نشریات و انتخاب چه کرده اند خود جای بحث دارد چرا که عملا به دلیل تمام شدن حکم مسئولیت دوستان عملا قدرت تصمیم گیری در این یک ماه ندشته اند. مسئله بعدی که درباره زمان انتخابات نشریات مطرح است، برمی گردد به دانشجویان نخبه نماینده نشریات که در زمان انتخابات نمی‌توانند از امتحان خود بگذرند و در نتیجه می‌بایستی یک نماینده به جای خود معرفی کنند.
نماینده نشریات دانشگاه پیام نور کرج ادامه داد: یکی از مواردی که در این باره وجود دارد این است که طبق شیوه نامه، وزارت علوم نباید با دانشجو برای شرکت در انتخابات درگیر باشد، ولی وزارت علوم یک متنی اخیرا منتشر کرده است، با این محتوا: افرادی که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند می‌بایستی خودشان اسمشان را به وزارت علوم با ایمیل اعلام کنند و اگر ایمیل را ارسال نکنند عملا به معنای انصراف از شرکت در انتخابات است که خود این کار به تنهایی یک تخلف محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: نکته مهمی دیگری که درباره انتخابات نشریات وجود دارد، عدم اجازه ورود به خبرنگاران برای پوشش انتخابات است. خبرنگارانی که خواستار شرکت در انتخابات بوده اند از سوی وزارت علوم اجازه دریافت نکرده اند.   نماینده نشریات پیام نور کرج گفت: این بزرگترین رویداد فرهنگی وزارت علوم در سال است که طی همین انتخابات و چالش‌ها نماینده نشریات برای گفتگو مقابل رهبری انتخاب می‌شود و با این شرایط تعریف شده کاملا مشخص است که وزارت علوم انتخابات را به سمت و سویی که خودش می‌خواهد می‌کشاند و طبق سال‌های قبلی عمل می‌کند. همانطور که در یکی از انتخابات سالهای گذشته، با اتوبوس ۳۰۲ از تهران یک عده برای شرکت در انتخابات می‌آمدند، رأی می‎دادند و می‌رفتند. این روندی که وزارت علوم امروز پیش گرفته است دنباله رو همان روند است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مفاخری دانشگاه پیام نور کرج تخلف در انتخابات وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  احمد وحیدی در حاشیه جلسه پاسخگویی به مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مرحله دوم انتخابات گفت: در مرحله اول انتخابات، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و ۴۵ نماینده برای انتخاب باقی مانده‌اند. انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱۰۰۰ شعبه صورت می‌گیرد. انتخابات در ۸ حوزه به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌گیرد.

وی افزود: در این حوزه‌ها علاوه بر این‌که احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آرا نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مردم  در دور دوم نیز حضور پرشور و ارزشمندی را رقم بزنند.

 وزیر کشور همچنین  با ارائه توضیحاتی درباره بودجه اختصاص یافته به دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: این طرح در گذشته تصویب شده بود که رئیس جمهور دستور آن را صادر کردند البته این منابع مربوط به یک سال نیست بلکه مربوط به کل طرح می‌باشد. یکی از موضوعات مهم ما انسداد مرزهاست و با توجه به حساسیتی که رئیس جمهور بر این موضوع دارند، دستور آن را صادر کرده و کار‌های آن در حال انجام است.

وحیدی تاکید کرد: این اتفاق قرار است در تمام مرز‌های کشور بیفتد، اما با توجه به حساسیت، مرز‌های شرق و غرب به ویژه مرز‌های شرقی اولویت دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • نماینده ولی فقیه : برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند / برخی از کسانی که برای حج سپرده‌گذاری کرده‌اند چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد