Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-01@13:53:42 GMT

پایین بودن هزینه اشتغال در شرکتهای دانش بنیان

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۳۳۵۹

پایین بودن هزینه اشتغال در شرکتهای دانش بنیان

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رحیم سرهنگی با بیان این مطلب اظهار کرد: در بحث قانونگذاری باید روندی را در پیش بگیریم که قوانین و مقررات زائد از پیش روی کارآفرینان برداشته شود، چون با توجه به رشد شتابان تکنولوژی نمی‌توانیم با قوانین ۲۰ سال قبل پاسخگوی کسب و کارهای نوین باشیم.

وی اتکا به سرمایه عظیم نیروهای متخصص و خلاق انسانی را بهترین راهکار خروج از بحران‌های اقتصادی دانست و گفت: مسیر عبور از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد دانش بنیان، از کارآفرینی می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارآفرینان موفق باید قابلیت پاسخ به نیاز بازار را داشته باشند، افزود: طی سالهای گذشته نسل جدیدی از کارآفرینان پا به عرصه گذاشته‌اند که می‌تواند به ارزش افزوده و اشتغالزایی و درآمدهای سرشار در کشور منجر شود.

هزینه اشتغال پایین و بهره‌وری بالا در تعاونی‌های دانش بنیان

سرهنگی درعین حال نبود جا و مکان و تأمین مالی را از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: با وجود پایین بودن هزینه اشتغال و بالا بودن بهره‌وری در تعاونی‌های دانش بنیان، اکثر این شرکتها به دلیل نداشتن تیم‌های بازاریابی با مشکل فروش مواجهند.

به گفته وی نیم درصد شرکتهای دانش بنیان ریسک پذیرند و به رشد بالایی می‌رسند؛ از این رو حمایت فرهنگی و تقویت ریسک‌پذیری در کارآفرینی ضروری است.

چندی قبل تفاهم‌نامه مشترک همکاری میان معاون امور تعاون وزارت کار و صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف ایجاد و توسعه تعاونی‌های دانش بنیان و حمایت از تجاری سازی این شرکتها، به امضا رسید. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز نبود فعالیت‌های دانش بنیان را دلیل افزایش قیمتهای نامتعارف در جامعه عنوان کرد و گفت: باید به سمت اصلاح قوانین و مقررات و حق مالکیت معنوی برویم و بازار عرضه و فروش محصولات دانش محور را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: کارآفرینی فارغ التحصيلان دانشگاهي دانش بنیان بیکاری اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۳۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: وعده یک میلیون اشتغال در دولت سیزدهم به تحقق رسید. بر اساس گزارش مراکز رسمی بالغ بر ۷۵۰ هزار اشتغال خالص در کشور ایجاد شده است، اشتغال خالص یعنی اشتغال منهای بازنشستگان و کسانی که شامل مستمری بیمه بیکاری می‌شوند. پیگیری ویژه وزارت کار و تعاون و اجتماعی در راستای ایجاد منویات مقام معظم رهبری در سیاست‌های تامین اجتماعی که پس از ابلاغ، همکاران ما در دولت بسیج شدند و خدمات بسیار موثری را انجام دادند.منبع: ایرنا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه