Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@10:32:38 GMT

یوتیوب ویدیوهای نژادپرستانه را حذف می کند

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۳۳۹۸

یوتیوب ویدیوهای نژادپرستانه را حذف می کند

به گزارش خبر گزاری مهر به نقل از دیلی میل، یوتیوب از برنامه خود برای مهار گسترش نفرت پراکنی، دیدگاه‌های افراطی و محتوای غلط در پلتفرم خود رونمایی کرد. این در حالی است که از شیوه کنترل و بررسی ویدئوها در این شبکه اجتماعی به شدت انتقاد شده است.

این شرکت در یک پست وبلاگی اعلام کرد برای حذف ویدئوهایی که خشونت و افراط گرایی را ترویج می‌کنند، گام‌های بیشتری بر می‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنین مواردی شامل ویدئوهایی با محتوای نازیسم و نژادپرستانه می‌شود. علاوه بر آن یوتیوب ویدئوهای فریبکارانه (که تراژدی‌های واقعی را نفی می‌کنند) نیز حذف خواهد کرد.

کارشناسان پیش بینی می‌کنند این اقدام به حذف هزاران کانال و ویدئو منجر می‌شود که محتوای آنها برخلاف سیاست‌های جدید است.

البته یوتیوب به طور دقیق مشخص نکرده چه محتوای خاصی تحت تأثیر این سیاست جدید حذف خواهد شد. در هرحال این سیاست از هم اکنون اجرایی شده است. اما ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا سرعت حذف ویدئوها با چنین محتواهایی بیشتر شود.

علاوه بر تمام این موارد یوتیوب اعلام کرده دسته بندی محتواهایی که تحت این سیاست قرار می‌گیرند، در چند ماه آتی گسترش می‌یابند.

کد خبر 4633971

منبع: مهر

کلیدواژه: یوتیوب نژادپرستی شبکه اجتماعی افراط گرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۳۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت

سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر، رئیس پلیس فتای گیلان گفت: در راستای ارتقاء امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه و رصد فضای مجازی، صفحه‌ای با ۲۶ هزار دنبال کننده در اینستاگرام شناسایی شد که اقدام به انتشار تصاویر غیراخلاقی و سرو مشروب می‌کرد.

او افزود: بعد از اقدامات فنی و تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم ۳۰ ساله پرونده در شهرستان رشت مورد شناسایی قرار گرفت و دستگیر شد.

به گفته رئیس پلیس فتای گیلان، طی بررسی‌های صورت گرفته این فرد با هدف کسب در آمد اقدام به بارگزاری و تبلیغات تصاویر نامتعارف در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بود.

سرهنگ نقی‌مهر هشدار داد: افرادی که بخواهند با ترفند‌های مختلف و با انتشار محتوا‌های نامتعارف باعث رواج بی بند و باری و فساد در فضای مجازی و جامعه شوند پلیس فتا با همکاری دستگاه قضایی با آنها برخوردی قاطع و قانونی خواهد داشت.

او همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری و یا به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • محتوای فرهنگی برای کاروان‌های حج استان سمنان تدوین شود
  • رئیس پلیس فتا: اینستاگرام بیشترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را دارد
  • وضع قوانین سختگیرانه گوگل برای محتوای دیپ‌فیک
  • طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولیدکنندگان محتوای مبتذل
  • نقش بازاریابی محتوا در ساخت یک حضور آنلاین پرقدرت
  • طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولید کنندگان محتوای مبتذل
  • طرح پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • سخنی در باب محتوای «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی/ تحریف تاریخ به شیک ترین شکل ممکن
  • یوتیوب روی توسعه ابزار جدید هوش‌مصنوعی کار می‌کند