Web Analytics Made Easy - Statcounter

رمز ارز پیمان ۱۰ بهمن سال گذشته در حاشیه هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام پرداخت از سوی شرکت ققنوس با همکاری ۴ بانک پارسیان، پاسارگاد، ملی و ملت با پشتوانه طلا معرفی شد و حالا کارهای مقدماتی این رمزارز انجام شده و به زودی اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، حدود 2 سال است که شرکت‌ها و بانک‌های کشور در حال فعالیت و کسب تجربه در خصوص فناوری بلاکچین هستند و تقریبا اکثر شرکت‌های فناوری اطلاعات متعلق به بانک‌های کشور، در حال اجرای حداقل یک پروژه‌ی کوچک یا یک کار تحقیقاتی در این حوزه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سال گذشته با پیشنهاد برخی از متخصصان و فعالان صنعت، به فکر ایجاد هم‌افزایی بین تجارب شرکت‌ها و بانک‌ها در این حوزه افتادند تا بتوانند کار تحقیق و توسعه در حوزه بلاکچین را بین تعدادی از بانک‌های فعال و خصوصا شرکت‌های فناوری اطلاعات فعال در حوزه نظام بانکی متمرکز کنند با همین رویکرد، ایده ایجاد کنسرسیوم ققنوس برای تمرکز فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای و تجربه‌اندوزی در بلاکچین مطرح شد؛ این ایده با استقبال خوبی همراه شد و بانک ملی، ملت، پارسیان، پاسارگاد و مجموعه شرکت‌های توسن همه‌ی تجاربی که داشتند را به‌صورت یک تیم مشترک در قالب چند کمیته به اشتراک گذاشتند و داستان ققنوس شروع شد.

 

بنابراین گزارش بر این اساس 10 بهمن سال گذشته در حاشیه هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام پرداخت، رمز ارز پیمان از سوی شرکت ققنوس با همکاری ۴ بانک پارسیان، پاسارگاد، ملی و ملت با پشتوانه طلا معرفی شد. «ولی الله فاطمی» مدیرعامل شرکت ققنوس در این مراسم با اشاره به بستر ایجاد شده تاکید کرد که ققنوس توانسته با کمک بانک‌های فوق یک بستر مطمئن و کارآمد برای عرضه توکن اولیه‌شان بسازد.

 

توکن اولیه بر اساس طلا صادر می‌شود. این شرکت به دنبال توکنیزاسیون املاک و اموال مازاد بانک‌ها است و در ادامه به دنبال فعالیت در سایر سرمایه‌های مالی است. توکن می‌تواند در قالب کیف پول در اختیار مردم قرار بگیرد و دارایی‌های منجمد را به چرخه اقتصاد وارد کند که بر اساس دغدغه کارشناسان به منظور جلوگیری از ایجاد تورم به دنبال خلق ارزش افزوده ملی در کشور با حمایت از تولید و کمک به اقتصاد کشور است.

 

فاطمی همچنین اذعان داشت به دنبال استفاده از این فناوری می‌توان امیدوار بود که سرعت تراکنش‌ها افزایش بیابد و این بسترهای مالی نیز تسهیل پیدا کند.

این گزارش می افزاید: در حاشیه هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام «محمد رضا حسین زاده» مدیرعامل بانک ملی نیز درباره ، رمز ارز پیمان گفته بود: «ققنوس یک حرکت خوشحال کننده برخلاف مخالفت‌ها در برابر ایده‌های جدید است که با کمک و تلاش مجموعه ققنوس در یک سال اخیر و با همکاری چهار بانک به سرانجام رسیده است. نگاه بانکداری کشور رو به جلو، مبتکرانه همراه با تحولات جهانی است؛ بانک ملی همراه ققنوس و ایده‌های ناب برای خدمت به کشور و اقتصاد ملی است.»

 

بنابراین گزارش، نام رمز ارز بستر ققنوس، پیمان است که یک میلیارد واحد از آن توزیع می‌شود، این شبکه چهار میزبان بانکی از جمله بانک‌های ملی، ملت، پاسارگاد و پارسیان و گروه توسن دارد که پشتوانه آن طلا است. بر این اساس این بانک‌ها یک میلیارد پیمان با پشتوانه طلا صادر می‌کنند. در این میان ۲۰۰ میلیون پیمان برای میزبانان جدید صادر می‌شود و ۱۵۰ میلیون پیمان برای مردم عادی که طلای خود را به بانک ببرند و پیمان بگیرند. از سوی دیگر هم ۶۰۰ میلیون پیمان به صورت ماهانه با توجه به نیاز بازار صادر می‌شود.

 

به گفته مسئولان شرکت ققنوس با هماهنگی های انجام شده ۲ کیلو طلا تامین شده و قرار است بر اساس معادل طلا پیمان در اختیار میزبانان عرضه شود. گفتنی است این شرکت کنسرسیومی شامل پنج سهامدار است؛ تک‌وستا (هولدینگ توسن)، داده‌ورزی سداد (بانک ملی)، گروه داده‌پردازی پارسیان (بانک پارسیان)، گروه فناوران هوشمند بهسازان فردا (بانک ملت) و فناپ (بانک پاسارگاد).

 

حالا در ادامه روند به کارگیری از این رمزارز مدیرعامل بانک ملی ایران از اجرایی شدن رمز ارز پیمان با مشارکت این بانک به همراه بانک های ملت، پارسیان، پاسارگاد و یک شرکت خصوصی بر پایه طلا و در حوزه املاک خبر داده است.

 

«محمدرضا حسین زاده» درباره رمز ارز پیمان که از سوی بانک های ملی، ملت، پارسیان، پاسارگاد و با همکاری یک شرکت بخش خصوصی تولید شده به ایسنا گفته است: «کارهای مقدماتی این رمزارز تا حدودی انجام شده و در مرحله شروع به کار است و به زودی اجرایی می شود

 

وی با بیان اینکه این رمز ارز در ابتدا در زمینه معاملات املاک کار خود را آغاز خواهد کرد، گفته است: «این رمز ارز به تدریج همه موضوعات را دربر می گیرد و پایه آن نیز، طلاست.»

 

یادآور می شود: محور اصلی فعالیت شبکه ققنوس، آماده کردن بانک‌ها برای ورود به اقتصاد دیجیتالی است. شبکه ققنوس می خواهد این آمادگی را برای مجموعه نظام بانکی و به‌خصوص برای شرکا و سرویس‌گیرندگانمان ایجاد کنیم.

 

بنابرگزارش شبستان یکی از الزامات جدی برای ورود به انقلاب صنعتی چهارم، بحث دیجیتالی کردن دارایی‌ها، پیشنهاد خدمت متمایز به مشتریان و ارتباط ویژه با هر کدام از آنها است. از دید انقلاب صنعتی چهارم، اقتصادی موفق است که بیشترین فعالیت و تمرکز را در دیجیتالی کردن دارایی‌ها داشته باشد بنابراین یکی از محوری‌ترین بحث‌های ققنوس نیز این است که بتوانیم انواع دارایی‌ها را در زمان‌های آتی دیجیتالی کند. همچنین بتواند هویت را به‌صورت دیجیتالی در کل شبکه به اشتراک بگذارد.

 

هویت نیز شامل هویت‌های فردی، حقوقی، اعتباری و تجربه کاربری است که متخصصان این شرکت امیدوارند این موارد در ققنوس به‌صورت دیجیتالی و توکن در اختیار سرویس‌گیرندگان و سرویس‌دهندگان قرار دهند و درنهایتدر حوزه سرویس‌رسانی و دستورالعمل‌ها بتوانند مجموعه دستورالعمل‌ها و فرایندهای اجرایی ارائه خدمت به مردم مانند حمل‌ونقل، اعتبارات اسنادی، واردات و صادرات و بیمه و در کل تمامی خدماتی که سازمان‌ها با بازارهای مالی سروکار دارند را با ابزار توکن برای مردم و شرکت‌های سرویس‌دهنده فراهم کند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید فطر عید فطر اقامه نماز عید فطر امام خمینی ره خبرگزاری شبستان عید سعید فطر راهپیمایی روز قدس استان بوشهر ارتحال امام ره راهپیمایی روز جهانی قدس بلاک چین بیت کوین بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۳۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرفصل های درآمدزایی برای پرسپولیس هفته آینده مشخص می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدمهدی احمدی در آئین واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار داشت: هزینه و مدل منابع مصرفی که برای پرسپولیس تدارک دیده ایم باید این باشگاه را از دریافت تسهیلات بی نیاز و به سوی درآمدزایی سوق دهیم. بودجه‌هایی برای پرسپولیس در نظر گرفته ایم که به سر فصل مسئولیت‌های اجتماعی مربوط می‌شود و از این سو بانک‌ها می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند.

سرفصل‌های درآمدزایی در جلسه کنسرسیوم مطرح می‌شود

او ادامه داد: ما در هفته آینده جلسه کنسرسیوم بانکی خواهیم داشت و سرفصل‌های درآمدزایی در آن بیان می‌شود. طبق مصوبه شورای پول و اعتبار بانک‌ها می‌توانند در قالب مدیریت پیمان یا سایر روش‌هایی که برای مدیریت وجود دارد، مدیریت باشگاه پرسپولیس را به بخش‌های دیگر واگذار کنند که این مورد تناقضی با حضور بانک‌ها در هیأت مدیره باشگاه ندارد. اولویت ما واگذاری مدیریت باشگاه به شهرداری تهران است و با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. ما تاکنون از طریق صدور کارت‌های هواداری برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از ضرفیت برند هر دو باشگاه استفاده کرده ایم اما موضوع مهمی که اکنون مطرح خواهد بود، این است که این ظرفیت را به بلوغ برسانیم.

انتخاب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس برعهده بانک شهر است

احمدی افزود: ۳ کرسی هیأت مدیره و همچنین انتخاب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بر عهده بانک شهر خواهد بود و بانک‌های تجارت و ملت هر کدام دارای یک عضو هیأت مدیره خواهند بود و رئیس هیأت مدیره باشگاه را انتخاب می‌کنند.

کارت هواداری و نئو بانک‌ها به پرسپولیس کمک می‌کنند

او در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا تراکنش‌های بانکی به باشگاه پرسپولیس کمک خواهد کرد یا خیر، گفت: بله در قالب نئو بانک و کارت‌های هواداری به درآمد زایی باشگاه پرسپولیس کمک خواهد کرد.

مدیرعامل بانک شهر در پایان گفت: انتظاراتی که ما از اشتیاق هواداران برای صدور کارت‌های هواداری چه از سوی باشگاه پرسپولیس و چه از استقلال برآورده نشده است اما ما به کار خود ادامه می‌دهیم و امیدوارم در این زمینه به بلوغ هم برسیم.

کد خبر 6087583 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • نزدیک شدن منوریل به تکمیل پس از ده سال
  • ببینید | ️جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد‌
  • جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد +فیلم
  • اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده
  • اجرای نزدیک به ۳هزار عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی
  • رفع فیلتر گوگل پلی در آینده نزدیک !
  • سرفصل های درآمدزایی برای پرسپولیس هفته آینده مشخص می شود