Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@22:26:42 GMT

اجرای نیت موقوفات مرتبط با ماه رمضان در مشهد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۳۸۸۵

اجرای نیت موقوفات مرتبط با ماه رمضان در مشهد

حجت‌الاسلام محمد صفر پور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان، موقوفات مرتبط با برگزاری مراسمات این ماه شامل موقوفه قهار قلی میرزا، پاچنار، محله نوغان، باغ علی آباد مشهد اجرای نیت شدند.
وی تصریح کرد: بر این اساس تعداد 35 هزار و 400 نفر در شب‌های قدر و طول ماه رمضان در مراسم افطار و سحر اطعام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صفرپور ادامه داد: در این راستا مراسم احیای شب 19 ماه مبارک رمضان با اجتماع 2000 نفر از گردا‌ن‌‌های امام حسین(ع) با عنوان ضیافت الهی در حسینیه امام خمینی (ره) همراه با محفل قرآنی با حضور قاری بین‌المللی حمیدرضا احمدی وفا و سخنرانی، برپایی مراسم احیای شب 21 ماه مبارک رمضان نیز با حضور 1500 نفر از طلاب حوزه علمیه از محل موقوفات مرتبط مشهد برگزار شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مشهد اجرای برنامه ضیافت الهی در جوار امام زاده غیاث الدین محمد (ع) در شب 10، 19، 21 و 27 ماه مبارک رمضان، را از دیگر فعالیت‎های اجرایی از محل موقوفات در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.
وی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان فعالیت‌های متنوعی دیگری نیز از محل موقوفات مرتبط توسط اداره اوقاف و امور خیریه مشهد انجام شد. برپایی 24 محفل انس با قرآن با اولویت اجرا در حاشیه شهر مشهد و تهیه بسته مواد غذایی برای ارسال به مناطق سیل‌زده از محل موقوفات مرتبط از دیگر فعالیت‌های این اداره در ماه مبارک رمضان بود.
صفرپور با اشاره به اینکه کمک به مجموعه‌های مذهبی از محل موقوفات مرتبط با نیت عزاداری و اطعام در ماه مبارک رمضان از محل موقوفات مرتبط، صورت گرفت بیان کرد: تهیه و توزیع 250 بسته غذایی برای محرومین حاشیه شهر و ارسال 1000 جلد مصحف شریف به مساجد حاشیه شهر نیز از محل موقوفات با نیت اجرا در ماه مبارک رمضان انجام شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی اجتماعی وقف اوقاف و امور خیریه ماه رمضان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۳۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مشاور استاندار بوشهر در ترویج امور قرآنی و مدیران عامل صنعت آب و برق، ظهر یکشنبه در آئین تجلیل از قرآن آموزان و روزه اولی‌های فرزند همکاران شرکت‌های تابعه صنعت آب و برق استان بوشهر اظهار کرد: شرکت‌های آب و برق استان بوشهر علیرغم ترافیک کاری بالا، اهتمام ویژه ای به مسائل فرهنگی و قرآنی دارند.

علیرضا یزاف خاطرنشان کرد: وزارت نیرو همواره یکی از دستگاه‌های شاخص در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی بوده است و حمایت مدیران عامل شرکت‌های تابعه این وزارتخانه در استان بوشهر از امور فرهنگی قابل تقدیر است.

وی افزود: همه اتفاقات فرهنگی و دینی که در شب‌های ماه مبارک رمضان و دیگر ایام سال رقم می‌خورد باعث می‌شود تا ارزش خدمت رسانی تخصصی دستگاه‌ها به مردم دوچندان شود.

امام جماعت شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در نمازخانه کوی آبشیرین کن در طول ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد: با برنامه ریزی مناسب و تشکیل جلسات پیش از ماه مبارک رمضان، اقدامات متنوعی جهت همکاران صنعت آب و برق و خانواده‌های ایشان در نمازخانه کوی آبشیرینکن انجام شد.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مطلق گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن ویژه فرزندان همکاران، بیان احکام و مسائل دینی، اقامه نماز جماعت و برگزاری جلسات قرائت قرآن از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین احیا شب‌های قدر و استفاده از ظرفیت ائمه جماعت صنعت آب و برق در راستای مشاوره امور دینی و فرهنگی از دیگر اقدامات این حوزه است.

در ادامه این برنامه گروه نمایشی «عمو سید و خرگوش ناقلا» به اجرای تئاتر با هدف انتقال آمیزه‌های دینی پرداختند و از روزه اولی‌ها و فعالین مراسم قرآنی و نماز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6091044

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم + فیلم