Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@02:31:07 GMT

۲ کوهنورد خوزستانی از ارتفاعات لبد بازفت سقوط کردند

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۴۲۹۲

۲ کوهنورد خوزستانی از ارتفاعات لبد بازفت سقوط کردند

رئیس جمعیت هلال احمر اندیکا گفت: دو کوهنورد دزفولی که از لبد بازفت استان چهارمحال و بختیاری در حال صعود به ارتفاعات کینو بودند سقوط کردند. ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، ایمان نوروزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بامداد امروز پنجشنبه، دو کوهنورد دزفولی که از لبد بازفت استان چهارمحال و بختیاری در حال صعود به ارتفاعات کینو بودند دچار سقوط شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متأسفانه در این حادثه که حدود ساعت 7 صبح اتفاق افتاد، یکی از کوهنوردان که بر اثر سقوط از ارتفاع بیش از 500 متر، دچار جراحت‌ها و شکستگی از ناحیه لگن، پاها، دست‌ها و ضربه شدید در سینه شده بود جان‌باخت و کوهنورد دوم مصدوم شد.

204 گرفتار در برف و کولاک توسط هلال احمر اردبیل امدادرسانی شدند4312 حادثه‌دیده از خدمات امدادی هلال احمر خراسان جنوبی بهره‌مند شدندکاروان سلامت هلال احمر در حاشیه بجنورد به روایت تصویر

رئیس جمعیت هلال احمر اندیکا گفت: نیروهای امدادی هلال احمر اندیکا که به طور مجزا با یک گروه کوهنوردی همکاری می‌کنند، در ساعت 7:23 بامداد امروز در مسیر صعود به این دو کوهنورد برخورد و پس از تثبیت به ارائه کمک‌های اولیه پرداختند.

وی افزود: تیم دوم امداد و نجات هلال احمر اندیکا نیز پس از اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان خوزستان، با تجهیزات فنی به محل اعزام شد و پس از 5 ساعت پیاده‌روی به محل حادثه رسید.

نوروزی با بیان اینکه متأسفانه صعود این دو کوهنورد دزفولی بدون اطلاع قبلی و هماهنگ نشده انجام گرفته بود گفت: هم اکنون نیروهای امدادی هلال احمر اندیکا در حال انتقال مصدوم این حادثه به دامنه کوه کینو هستند. آمبولانس جمعیت نیز برای انتقال وی به مرکز درمانی در دامنه کوه مستقر است.

وی افزود: پرواز بالگرد هلال احمر به دلیل شرایط نامناسب در ارتفاعات کینو و نبود مکان برای نشستن انجام نشد.

انتهای پیام/ح

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۴۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۷ نفر از اهالی بومی گرفتارشده در ارتفاعات دیزج دیز خوی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی از نجات هفت نفر از اهالی بومی در ارتفاعات دیزج دیز خوی خبر داد.

حمید محبوبی بیان کرد: ساعت ۱۳:۲۷ روز جمعه (۱۴ اردیبهشت ما) به‌دنبال گزارشی مبنی بر گرفتار شدن هفت نفر از اهالی بومی در ارتفاعات دیزج دیز شهرستان خوی، تیم امداد نجات هلال احمر به محل حادثه اعزام شد. 

وی ادامه داد: نجاتگران با وجود صعب‌العبور بودن مسیر و باتلاقی شدن معبرها به علت بارش زیاد باران، با استفاده از تراکتور توانستند همه نفرات حادثه‌دیده را که در میان آن‌ها زنان و کودکان هم بودند، از ارتفاعات و مسیل‌های سیلابی نجات دهند و به منطقه امن منتقل کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی هلال احمر آذربایجان غربی، او افزود: در این عملیات، اقلام زیستی میان حادثه دیدگانی که برای جمع‌آوری گیاهان کوهی به ارتفاعات صعود کرده و گرفتار شده بودند، توزیع شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کوهنورد ۲۶ ساله اردبیلی در ارتفاعات سبلان پیدا شد
  • نجات ۷ نفر از اهالی بومی منطقه در ارتفاعات شهرستان خوی
  • حادثه رانندگی در جاده کرج - چالوس ۸ مصدوم داشت
  • نجات ۷ نفر در ارتفاعات دیزج دیز خوی
  • نجات ۷ نفر از اهالی بومی گرفتارشده در ارتفاعات دیزج دیز خوی
  • ۲ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات خراسان شمالی پیدا شدند
  • نجات مصدوم در ارتفاعات سخت‌گذر اشنویه
  • نجات فرد سقوط کرده از ارتفاعات سخت‌گذر اشنویه
  • تلاش ۳ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به مصدوم ارتفاعات حاج ابراهیم پیرانشهر
  • رهاسازی مصدومان دو حادثه سقوط خودرو به دره در باغملک و دزفول