Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@09:22:40 GMT

ملخ ها به مزارع قلعه گنج خسارت زدند

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۴۵۹۹

ملخ ها به مزارع قلعه گنج خسارت زدند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عطا ناوکی فرماندار قلعه گنج گفت: تقریباً بیش از ۲ ماه است که در حال مبارزه و مقابله با آفت ملخ صحرایی هستیم.

وی افزود: از ۲ روز گذشته مجددا ریزش دسته‌های بزرگ ملخ صحرایی را در روستا‌های بخش چاه دادخدا شاهد هستیم که به مزارع و باغ‌های کشاورزان خسارت رساندند و برخی از مزارع یونجه را نابود کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناوکی تصریح کرد: به همین منظور با استاندار کرمان به صورت تلفنی ارتباط برقرار کرده و مراتب و کمبود‌ها را به اطلاع وی رساندم.

رئیس شورای تامین قلعه گنج گفت: پیشنهاد دادیم برای کنترل آفت ملخ صحرایی و رسیدگی به وضعیت بحرانی منطقه، نشست ستاد بحران کشوری برگزار شود.

ناوکی با اشاره به اینکه وضعیت ملخ ها در سیستان و بلوچستان و همچنین هرمزگان کنترل نمی شود افزود: این امر باعث هجوم ملخ ها به منطقه جنوب کرمان شده وضعیت قلعه گنج کاملاً بحرانی است و اگر تدبیری اتخاذ نشود و امدادی صورت نگیرد، این بحران به استان‌های همجوار نیز کشیده خواهد شد.

فرماندار قلعه گنج تصریح کرد: در حال حاضر ملخ‌ها از حالت مرکزیت جازموریان خارج و به مزارع کشاورزان قلعه گنج آمده اند و طی چند روز گذشته به ۴۰ هکتار مزرعه آفتابگردان در روستای زگشتک بندچاه رضا در بخش چاه دادخدا خسارت وارد کرده اند.

ناوکی ادامه داد: خودرو‌های سم پاش و سم پاش‌های دستی منطقه با مشکلاتی مواجه هستند و برای کنترل آفت ملخ در قلعه گنج نیاز به تامین سم و سم پاشی هوایی داریم.

انتهای پیام/ی

کنترل افت ملخ ها باید با دقت و جدیت بیشتری دنبال شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگ‌ترین برد فوتبال: کامبک پشت کامبک!

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان مجتبی حسینی در شرایطی مقابل پرسپولیس برنده شدند و جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی را به دست آوردند که سه بار در مقاطع مختلف زمانی کامبک زدند و به زیبایی به بازی برگشتند.

پرسپولیس در این مسابقه با نتیجه دو بر صفر پیش افتاد اما در حالی که این نتیجه تا دقایق پایانی پابرجا بود، اراکی‌ها توانستند قبل از سوت پایان در 90 دقیقه بازی را مساوی کنند و با تساوی دو بر دو به وقت‌های اضافی بروند.

دو غفلت و اشتباه در وقت‌های اضافی بار دیگر نتیجه را به سود پرسپولیس برگرداند؛ سرخ‌پوشان بازهم دو گل جلو افتادند و نتیجه 4 بر 2 بود، اما شاگردان حسینی بار دیگر به زیبایی هرچه تمام تر به بازی برگشتند و تساوی 4 بر 4 را قبل از پایان 120 دقیقه رقم زدند.

سومین کامبک که منجر به پیروزی شد در ضربات پنالتی رقم خورد؛ در شرایطی که اولین پنالتی آلومینیوم توسط امیر نوری از دست رفت و توپ به تیر دروازه خورده بود، اراکی‌ها با  درخشش احمد گوهری و البته ضربات خوبی که سایر بازیکنان زدند از حریف پیش افتادند و توانستند در نهایت برد بزرگ را جشن بگیرد.

شاید بتوان این پیروزی را مهم‌ترین برد فوتبال ایران دانست که به نفع شاگردان مجتبی حسینی رقم خورد. ایرالکو با فوتبالی تماشایی و بازگشت های رویایی و تلاش بی‌وقفه و ناامید نشدن تا آخرین لحظات یک جشن بزرگ را در اراک برگزار کرد تا امیدوارانه تر کارش را در ادامه مسابقات لیگ و حذفی دنبال کند.

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • خسارت سیل به مزارع زعفران آبیز 
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • وضعیت عجیب پارکینگ خودروهای لوکس در سیل بم!
  • بزرگ‌ترین برد فوتبال: کامبک پشت کامبک!
  • سیل بم در پارکینگ خودرو | خودروهای لجن کش در حال کارند