Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از مازندران ساختمان حرم و شبستان بقعه امام‌زاده عبدالوافی(ع)۷۰۰ مترمربع زیر بنا دارد که به سبک ایرانی – اسلامی ساخته شده و با کاشی‌های معرق تزئین شده است. گنبد بسیار بزرگ کاشیکاری شده با دو گلدسته بسیار زیبا که دو شادوش درختان بلند جنگلی به اقامه ایستاده‌اند. در قسمت شرقی ساختمان بقعه درخت سرو تنومندی قرار دارد که در بین اهالی دارای تقدس است و عمر آن را بیش از هزار سال می‌دانند در کنار امامزاده از دل جنگل رودخانه‌ای روان است که زیبائی خاصی به این مکان بخشیده است ضریح امامزاده شبیه طرح ضریح مقدس امام هشتم(ع) ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محوطه این امامزاده ۲۷ هزارمترمربع وسعت دارد و با درختان انبوه سر به فلک کشیده در طول سال پذیرای تعداد زیادی از مسافرین و زائرین می‌باشد و با توجه به وجود جنگل، رودخانه، و...مورد توجه گردشگران بسیاری است. مسافرین ضمن بهره‌مندی از فیوضات این امامزاده جلیل‌القدر می‌توانند از مجموعه تفریحی نمک آبرود و تله کابین که در نزدیکی شهر کلارآباد وجود دارد استفاده کنند. مزار شهدای جنگ تحمیلی در شمال بقعه مطهر واقع شده که این مزار به سبک معماری بسیار زیبائی با آجر و سفال ساخته شده است.  بقعه امام‌زاده عبدالوافی(ع) از طرف شمال متصل به کلارآباد بالا، از طرف جنوب به روستای جیسا به طرف تپه باستانی کلار، از طرف غرب به رودخانه پلنگ آبرودو روستای چارز و از طرف شرق، متصل به باغات چای منطقه کلارآباد و راه ورودی به شهرکلارآباد متصل است. اما در عصر حاضر بر اساس تقسیم بندی جدید وزارت کشور، منطقه‌ای که امام‌زاده عبدالوافی در آنجا مدفون است کلارآباد بالا نام دارد و جزء حوزه شهری است. ساختمان و محوطه اين امامزاده به طرز بسيار زيبا و پسنديده‌ای بازسازی شده است. همچنين امامزاده عبدالوافی محل برگزاري مراسم‌های مذهبی و اجتماعات مردم كلارآباد و حومه است، البته مازندران با داشتن سابقه دينی كه به ديار علويان نيز معروف است، ميزبان عده كثيری از نوادگان اهل بيت(ع) است و اماكن متبركه فراوانی را در خود جای داده است. کل مساحت محوطه این بقعه بر اساس اسناد مالکیت اخذ شده از سوی اداره اوقاف 36 هزار و ۲۷۰ مترمربع ثبت شده است. قبرستان این امام‌زاده مزین به قبور ۳۸ شهید انقلاب اسلامی و سه جانباز شهید است.  انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: امامزاده عباس کلارآباد نمک آبرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۴۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حسن‌زاده عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خلیل آباد در پی انجام اقدامات اطلاعاتی از انتقال مقادیر قابل توجهی مواد مخدر به یکی از شهرستان‌های استان مطلع شده و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان خلیل آباد افزود: مأموران انتظامی با انجام تحقیقات میدانی یک دستگاه خودروی سواری پژو حامل مواد مخدر را در این زمینه در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان خلیل آباد شناسایی و متوقف کردند.

وی تصریح کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از خودرو مورد نظر ۸ کیلو و۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و در این زمینه ۳ متهم را پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

حسن زاده بیان کرد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر یکی از اولویت‌های اصلی کاری پلیس است لذا از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک سبزپوشان عرصه نظم و امنیت را در اجرای وظایف خود یاری کنند.

کد خبر 6088726

دیگر خبرها

  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • کشف ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در بستان آباد
  • بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی به محورهای موصلاتی وارد شد
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • (تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • فیلم| رانش جادهٔ عباس‌آباد به کلاردشت