Web Analytics Made Easy - Statcounter

رؤسای جمهور چین و روسیه برای کند کردن لبه تحریم‌های آمریکا قراردادی امضا کردند که به موجب آن دلار از مبادلات تجاری دو کشور حذف می‌شود.به گزارش بلاغ،با افزایش فشارها و تحریم‌های آمریکا علیه دیگر کشورها و به راه اندازی جنگ تجاری با آنها روابط این کشورها با همدیگر بسیار محکم‌تر و عمیق‌تر می‌شود.

یکی از این برنامه‌ها کاهش سلطه دلار در بازارهای جهانی و به نوعی کم اثر کردن لبه تیغ تحریم‌های آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه و چین در جدیدترین اقدام قراردادی امضا کردند که به موجب آن دلار را از مبادلات خود حذف خواهند کرد و انجام مبادلات بین دو کشور با ارز ملی روبل و یوآن انجام خواهد شد.

این قرارداد در سفری که رئیس‌جمهور چین به روسیه داشته روز گذشته بین دو رهبر این کشور امضا شد البته قرارداد کنار گذاشتن دلار از مبادلات جهانی یکی از چندین قرارداد تجاری است که رؤسای جمهور دو کشور روز گذشته با هم توافق کردند.

به گزارش راشاتودی رؤسای جمهور دو کشور چین و روسیه روز گذشته دیداری در مسکو داشتند و یکی از مهمترین توافقات آنها کنار گذاشتن دلار از مبادلات دو کشور بود.

پوتین رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس خبری بین خبرنگاران اعلام کرد "روسیه و چین به سمت استفاده از ارزهای ملی در مبادلات دوجانبه می‌روند.»

وی اضافه کرد: توافق بین دولتی امضا شد و از این به بعد استفاده از یوآن و روبل در مبادلات مالی اجرایی خواهد شد.

بر اساس این گزارش پیش‌نویس توافق دو جانبه بین دو کشور برای کنار گذاشتن دلار نیز روز گذشته منتشر شد.

این سند نشان می‌داد که مسکو و پکن بر اساس سیستم پرداخت جدید مبادلات خود را با یوآن و روبل انجام خواهند داد.

البته در کنار این توافق،تفاهمات دیگری بین دو کشور به امضا رسید.

شرکت هسته‌ای روس‌اتم روسیه و CNNP چین توافق کردند که واحد سوم و چهارم کارخانه هسته‌ای را در شمال شرق چین راه‌اندازی کنند.

پیش از این گزارش شده بود این توافق 1.7 میلیارد دلار ارزش دارد و قرار است شرکت‌ها از اکتبر 2021 کار را اجرایی کنند.

در توافق دیگری صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه (RDIF) و شرکت علی‌بابای چین و نیز شرکت مل گروپ روسیه توافق کردند که سرمایه‌گذاری 382 میلیون دلار به عنوان سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه تجارت الکترونیکی داشته باشند.

بر اساس این گزارش شرکت علی‌بابا صد میلیون دلار و دو شرکت دیگر 282 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کنند.

قرار است امروز رئیس‌جمهور روسیه و چین به سنت پترزبورگ محل برگزاری نشست مجمع جهانی اقتصاد بروند .

در نشست سنت پترزبورگ قراردادهایی به ارزش ده‌ها میلیارد دلار در حوزه انرژی،‌ صنعت و مالی بین کشورها  امضا می‌شود.

نشست مجمع جهانی اقتصاد از امروز 6 ژوئن تا 8 ژوئن در سنت پترزبورگ روسیه با حضور مقامات دیگر کشورها برگزار می‌شود.

استفاده مفرط آمریکا از تحریم‌ها و به خصوص استفاده از آن  به عنوان ابزاری برای جنگ اقتصادی با رقبای تجاری مدت‌ها است حتی متحدان آمریکا را به جستجوی راه‌هایی جایگزین برای کنار گذاشتن استفاده از دلار وادار کرده است.

آنچه این روند را تسریع کرده روی کار آمدن «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و به خصوص تصمیم او برای احیای تحریم‌های تجاری علیه ایران بعد از خروج «برنامه جامع اقدام مشترک» یا توافق هسته‌ای ایران بود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۵۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه با اشاره به زیان‌بار بودن پیروزی کامل روسیه در اوکراین، مدعی شد که این اتفاق مسکو را قادر می‌سازد تا موشک‌هایش را درست پشت دروازه‌های اتحادیه اروپا مستقر کند.

ماکرون در گفت‌وگو با «لاتریبیون» بار دیگر با حمایت از سیاست «ابهام راهبردی» در قبال روسیه، این کشور را «دشمن» خواند و گفت که چنین سیاستی، نمایش قدرت بدون «ارائه جزئیات درباره ابزار بازدارندگی» است!

وی همچنین گفت: ایجاد محدودیت‌های تئوری، ضعف تلقی می‌شود و باید رویت‌پذیری این محدودیت‌ها را حذف کنیم زیرا این اقدام، بازدارندگی ایجاد می‌کند.

به گفته ماکرون، اوکراین برای امنیت فرانسه اهمیت دارد زیرا این کشور در فاصله تنها یک هزار و ۵۰۰ کیلومتری از مرزهای پاریس واقع شده است.

رییس جمهور فرانسه مدعی شد: اگر روسیه پیروز شود، بلافاصله امنیت در رومانی، لهستان، لیتوانی و کشور ما از بین خواهد رفت. قابلیت و بُرد موشک‌های بالستیک روسیه، همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.

اظهارات و ادعاهای ماکرون یک ماه پس از آن مطرح شده است که او گفته بود «کشورهای غربی قانونا باید این سوال را از خود بپرسند که اگر قرار به پیشروی روس‌ها در خط مقدم جبهه باشد و اوکراین درخواست بدهد، آیا باید به کی‌یف نیرو اعزام کنند؟»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، اظهارات ماکرون را «بسیار مهم و خطرناک» و مدرک دیگری دال بر مشارکت مستقیم پاریس در جنگ است.

کد خبر 6097268

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های تهران و روسیه
  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه به میزبانی دانشگاه تهران
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • نامه‌ای که دردسرساز شده است؛ باشگاه استقلال به دنبال گرفتن امضا از بازیکنان در تعطیلات
  • قرارداد سث رالینز با WWE تمدید شد