Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، در حالیکه اتهام‌زنی مقام‌های آمریکایی علیه ایران درباره حوادث  بندر «فجیره» امارات ادامه دارد، برخی حساب‌های کاربری عرب‌زبان در شبکه اجتماعی توئیتر با انتشاری ویدئویی قصد اتهام‌زنی به ایران را دارند.

در این ویدئو که به زمان و مکان آن اشاره‌ای نشده است، دو نفر نشان داده‌ می‌شوند که به صورتی خطرناک در حال دستکاری «سُکان» یک نفت‌کش یونانی که برای تغییرجهت آن بکار می‌رود، هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از کاربران با استناد به آن، ادعا کرده‌اند این ویدئو نشان می‌دهد چگونه ایران قادر بوده است «عملیات خرابکاری» با استفاده از مین را علیه ۴ کشتی اماراتی، سعودی و نروژی در نردیکی بندر فجیره صورت دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از حساب‌های کاربری که این ویدئو را منتشر و یا دست‌به‌دست کرده‌‌اند، مشخصا طرفدار عربستان سعودی بوده‌اند. 

وبگاه روزنامه «جروزالم پست» اعتراف کرد که با بررسی فریم به فریم این ویدئو به این نتیجه رسیده است که این نفت‌کش در زمان انتشار توئیت که تاریخ ۳۱ می ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد قویا در خلیج فارس حضور نداشته است.

نفت‌کش «ایتاکی وریرThe Ithaki Warrior» که در این ویدئوی ادعایی به تصویر کشیده شده است، با توجه به وبگاه رصد حمل‌ونقل دریایی، در حال حاضر در سواحل یونان است و در ماه گذشته میلادی و زمان وقوع حوادث فجیره (می-اردیبهشت) در سواحل ایتالیا بوده است.

روز بیست‌ودوم اردیبهشت ماه بود که امارات اعلام کرد چند کشتی نفت‌کش در نزدیکی بندر الفجیره هدف «عملیات خرابکارانه» قرار گرفته‌اند.

جمهوری اسلامی ایران با ابراز نگرانی از این رخداد، بر لزوم حفظ امنیت آبراه‌های منطقه تأکید کرده، با این وجود رسانه‌ها و مقام‌های آمریکایی به مرور تلاش کرده‌اند تا این حادثه را به ایران نسبت دهند.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا طی روزهای گذشته، بدون ارائه دادن هیچ مدرکی، ایران را به دست داشتن در انفجار نفت‌کش‌ها در این بندر اماراتی متهم کرده بودند.

 روز دوشنبه گذشته برخی منابع فاش کردند سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد» آمریکا را متقاعد کرده که ایران را متهم اصلی در این حوادث اعلام کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۵۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکان قلابی طب سنتی در رشت دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از دستگیری دو پزشک قلابی طب سنتی توسط ماموران کلانتری ۱۲ خبر داد و گفت: در بازرسی از محل فعالیت این افراد انواع دارو، عرقیجات غیربهداشتی و مهر، پروانه و گواهینامه‌های جعلی کشف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان محمود حافظی امروز_پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت_ با بیان اینکه جلوگیری از فعالیت مؤسسات غیرمجاز ضامن سلامتی مردم است، اظهار کرد: پلیس در راستای تحقق برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله با اقداماتی که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه مأموران کلانتری ۱۲ با انجام تحقیقات از فعالیت غیرمجاز دو پزشک قلابی که بدون مجوز و تحت عنوان طب سنتی نسبت به پذیرش بیمار و تجویز دارو در یک منزل مسکونی اقدام می‌کردند، مطلع شده و موضوع را مورد پیگیری قرار دادند، افزود: پلیس به آدرس محل مورد نظر اعزام و این افراد را دستگیر کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از کشف انواع دارو، عرقیات غیربهداشتی و غیرمجاز و مهر، پروانه و گواهینامه‌های جعلی در بازرسی از این منزل خبر داد و گفت: متهمان ۳۱ و ۴۱ ساله در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و محل فعالیت آن‌ها پلمب شد.

حافظی از مردم خواست، برای درمان به مراکز پزشکی معتبر مراجعه کرده و در صورت برخورد با افراد سودجو و متقلب، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 750068

دیگر خبرها

  • روایت سردار رادان از ویدئوی جنجالی زن بی‌حجاب قـاریِ قرآن: کار دشمنه | فیلم
  • (ویدئو) روایت سردار رادان از ویدئوی جنجالی خانم بی‌حجاب قاریِ قرآن
  • تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو
  • تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
  • دستگیری ۲ پزشک قلابی طب سنتی در رشت
  • پزشکان قلابی طب سنتی در رشت دستگیر شدند
  • الکلاسیکوی قلابی: تکل، خطا، اعتراض و ...کات!
  • تقلای جنایتکاران جنگی برای رهایی از کابوس بازداشت
  • تعلیق عضو شورای شهر بندر امام‌خمینی به اتهام آدم‌ربایی
  • اصرار چهره رسانه‌ای سعودی: ایران باید تجزیه شود!