Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@03:06:16 GMT

جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۵۸۵۵

ایلنا: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی با ارائه توضیحاتی درباره جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی گفت: ما موافق افزایش همه جریمه ها نیستیم و چنانچه جرایم بخواهد افزایش پیدا کند پیشنهاد ما فقط افزایش جریمه تخلفات حادثه ساز است.
 
سردار سید کمال هادیانفر (رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا) درباره افزایش جریمه ها گفت: ماده ۲۲ قانون پیش‌بینی کرده است که هر سه سال جرائم بازنگری شود و در حقیقت ۴ دستگاه از جمله وزارت کشور وزارت راه وزارت دادگستری در این حوزه مسئول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستگاهها چنانچه بخواهند میزان جریمه ها را بازنگری کنند، ما حتما نظرات خود را ارائه خواهیم کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خاطرنشان کرد: ما در مجموعه پلیس راهور موافق نیستیم که همه جریمه ها بازنگری و افزایش داده شود، اما چنانچه بخواهند هزینه جریمه تخلف افزایش پیدا کند، قطعاً فقط تخلفات حادثه ساز هستند که جرائم آنها افزایش پیدا خواهد کرد که شامل ۳ الی ۴ مورد تخلفات حادثه ساز می شود، البته این موضوع در حال حاضر در دستور کار دولت قرار ندارد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که از سوی کارگروه کاهش آلودگی هوا گفته می‌شود دوربین های ثبت تخلف خودروهای فاقد معاینه فنی را یا جریمه نکرده و یا کمتر از میزان واقعی جریمه می کند، گفت: آنچه که ما در خصوص ثبت تخلفات معاینه فنی ابلاغ کرده ایم مورد قانونی است. البته بخشی در ماده ۸ قانون هوای پاک آمده است که خودروهای فاقد فنی روزانه ۵۰ هزار تومان در صورت تردد جریمه شوند، که ما این موضوع را متوقف کرده و اجازه نداده ایم، چنین جرائمی صورت بگیرد.

 سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: اعلام کردیم خودروهای فاقد معاینه فنی فقط یک بار جریمه شده تا ظرفیت مراکز معاینه فنی در کشور توسعه پیدا کرده و افزایش یابد و مردم به خاطر گرفتن معاینه فنی تا ساعاتی پس از نیمه شب نیز معطل نشوند و تا زمانی که ظرفیت در ۴۵۰ نقطه معاینه فنی در سراسر کشور افزایش پیدا نکند ما خودروها را فقط یکبار جریمه می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه مدت زمانی را برای ارتقاء مراکز معاینه فنی اعلام کرده اید، گفت: ما مسئول این مراکز نیستیم اما بر اساس ابلاغ شورای عالی ترافیک این مراکز به استریت ارتقا پیدا کرده و ما نیز بانک های اطلاعاتی مان را در قالب  سامانه سیمفا در اختیار آنان قرار دادیم تا عملیات سرعت بیشتری پیدا کند، ما شرایط را نگاه می کنیم و نمی‌خواهیم مردم دچار مشکل شوند.نمی‌توانیم از این طرف به مردم با جریمه فشار وارد کرده اما از آن طرف مراکز نیز پاسخگو نباشند در این صورت مردم نیز دچار سردرگمی خواهند شد.

او افزود: بنابراین زمانی که ظرفیت مراکز معاینه فنی افزایش پیدا کند متناسب با آن نیز ما از مردم می‌خواهیم تا معاینه فنی دریافت کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۵۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه کرمان گفت: دولت باید عزم خود را جزم کند تا آسیب پذیری کشور در بخش اقتصاد را چاره‌اندیشی نماید و کام تلخ اقشار کم درآمد را تبدیل به شیرینی کند و این جز با یک حرکت هماهنگ همراه و همگام مثل عملیات وعده صادق محقق نمی‌شود و این توقع ما از دولت انقلابی و مردمی ریاست جمهور است که این اتفاق به بهترین وجه ممکن در بخش اقتصادی رقم بخورد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: باید با فعال کردن مراکز اقتصادی کشور و تقسیم کار دقیق و تشکیل مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور بتوانند رنج چند ساله تورم و کاهش ارزش پول ملی را به پایان برسانند .

خطیب جمعه کرمان عنوان کرد: ایران قوی الزاماتی دارد همانطور که در بخش نظامی آنقدر پیشرفت کرده‌ایم آنچنانکه عملیات وعده صادق را با افتخار هرچه تمام ‌تر دردنیای پرآشوب امروز در یک اعلام رسمی می‌توانیم انجام دهیم و به نتیجه رساند، باید در بخش اقتصادی هم کشور در همین تراز و جایگاه قرار بگیرد.

وی همچنین شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را تسلیت گفت و افزود: این امام بزرگوار دردوران امامت خود به بهترین وجه ممکن رهبری و امامت جامعه را آنطور که شایسته است به انجام رساندند، امامی که موسس حوزه‌های علمیه و مراکز فقه و فقاهت در تاریخ تشیع و اسلام است با پرورش شاگردان فراوان با تخصص‌های متعدد توانست بخش علم و فهم را در جامعه اسلامی به اوج خود برساند.

نماینده ولی فقیه در استان سپس به شرایط کنونی فلسطین اشاره کرد وگفت:درست است که فلسطین اشغالی وغزه با تقدیم شهدای بسیار در شرایط کنونی قرار دارد اما دنیا بداند و خود را آرام آرام آماده کند برای تحولات عظیم و بزرگی که اتفاق خواهد افتاد .

وی به نتیجه دو نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا در ۱۰ سال قبل اشاره کرد وگفت: امروز این عمل به بار نشست و دانشگاه‌های اروپا و آمریکا به دفاع از مردم فلسطین قیام کرده‌اند، وقتی جنبش دانشجویی در دنیا متوجه شد که در مراکز و مجامع حقوقی بین الملل از مظلوم دفاع نمی‌کنند خود پرچم دفاع از مظلوم را به دست گرفته است.

مردم کرمان و برخی شهرستانها امروز پس از اقامه نماز جمعه در کنار یکدیگر با شرکت در راهپیمایی از مردم مظلوم غزه و مقاومت فلسطین و از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا حمایت کردند.

 

 

دیگر خبرها

  • خسارت سنگین تگرگ به منازل و خودروهای مردم در شهر مرزی! | تصویر
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!
  • نارضایتی برخی از تاکسی داران از درخواست معاینه فنی برای خودروی فرسوده هنگام تعویض
  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند
  • (ویدیو) معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان
  • تصاویر معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان + فیلم
  • بازدید ۴۰ هزار نفر از مراکز صنعتی ایلام
  • مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد
  • افزایش هزینه‌های درمان در مراکز ناباروی
  • غذارسانی به حیوانات محبت در حق آنها نیست