Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:49:18 GMT

برخی گروه‌های پزشکی در معرض ابتلا به پرفشاری خون هستند

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۶۴۷۶

برخی گروه‌های پزشکی در معرض ابتلا به پرفشاری خون هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، کیانوش جهانپور، اظهار کرد: بسیج ملی کنترل فشارخون عملاً به دستور رییس جمهور، با هدایت وزیر بهداشت و مشارکت عمومی دستگاه‌های مختلف اجرایی و سازمان های مردم نهاد، از ۲۷ اردیبهشت همزمان با روز جهانی فشار خون کلید خورد.

وی افزود: حال با توجه به اینکه اطلاق واژه بسیج و بسیج ملی، نیازمند آگاهی جمعی و عزم ملی است، بسیج ملی فشار خون نیز در همین راستا در دو مرحله طراحی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحله نخست از ۲۷ اردیبهشت ماه با همیاری و همراهی رسانه های گروهی با موضوع اطلاع رسانی، آگاه سازی و فرهنگ سازی عمومی آغاز شد تا آگاهی و حساسیت جامعه درخصوص عوارض فشار خون بالا و عواقب و پیامدهای آن ایجاد شود.

سخنگوی بسیج ملی کنترل فشار خون، تصریح کرد: مرحله دوم که فاز اجرایی این بسیج ملی تلقی می‌شود از فردا (۱۷ خرداد) در سراسر کشور عملیاتی شده و غربالگری تمام هموطنان بالای ۳۰ سال، خانم های باردار و بیماران مزمن کلیوی تا ۱۵ تیر ماه سال جاری ادامه می‌یابد.

به گفته وی، فاز اجرایی بسیج ملی فشار خون در بیش از ۲۶ هزار خانه بهداشت، پایگاه سلامت و مرکز خدمات سلامت شهری و روستایی و بیش از ۱۰۰۰ بیمارستان دولتی و غیر دولتی انجام می شود. همچنین بیش از ۱۰ هزار ایستگاه سنجش فشار خون که با هماهنگی و مشارکت بین بخشی از سوی نهادهای مختلف، نیروهای مسلح، ارگان‌ها و سازمان های مردم نهاد در سراسر کشور به صورت ثابت و سیار در محل های تجمع مردمی مستقر شده و اطلاعات افراد، هم زمان در پرونده الکترونیک سلامت ثبت خواهد شد.

جهانپور با بیان اینکه فشار خون در همه دنیا از جمله در کشور ما در مرگ و میرها و یا ایجاد ناتوانی های جسمی نقش دارد، گفت: این بیماری در بین جوامع پزشکی یا صاحب نظران حوزه سلامت به عنوان بزرگترین قاتل خاموش شناخته شده و علت العلل مرگ و میرهای ناشی از بیماری های غیر واگیر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۷ هزار نفر از مردم کشورمان در سال ۱۳۹۶ بر اثر فشار خون بالا یا پیامدها و عواقب ناشی از عدم کنترل آن، جان خود را از دست داده‌اند، تصریح کرد: چندین برابر این رقم نیز به ناتوانی های ناشی از فشار خون بالا از جمله عوارض قلبی- عروقی، کلیوی و بینایی منجر شده است، در این میان واژه سبک زندگی یا لایف استایل، تاثیرگذارترین عوامل بر بیماری های غیر واگیر و ایجاد فشارخون بالا، محسوب می‌شود.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه استرس یکی از موثرترین عوامل برایجاد پرفشاری خون مطرح است، گفت: پزشکان و کادر درمان نیز از این قاعده مستثنی نیستند، به خصوص اینکه بسیاری از گروه های پزشکی و پرستاری ممکن است در معرض استرس و عوامل فشارزای کاری و اجتماعی بیشتری باشند و نوع سبک زندگی آنها به خصوص تحت تاثیر عوامل شغلی مشکل‌ساز تر از بسیاری از گروه های شغلی باشد. مطالعات متعددی در دنیا بر روی پزشکان و پرستاران درخصوص فشار خون انجام شده و به نظر می‌رسد که برخی گروه‌های پزشکی بیشتر تحت تاثیر عوامل مختلف به این بیماری مبتلا می‌شوند که نیازمند توجه بیشتری به این گروه و ارتقای محیط شغلی و اصلاح سبک زندگی آنان است.

کد خبر 4634232 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: فشار خون وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۶۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عالی زاده جمعه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج با حضور ۱۰ گروه دختر و ۱۰ گروه پسر و حضور پرشور خانواده‌ها و مسئولان استانی در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر در روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر افزود: این جشنواره که توسط خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج استان بوشهر برگزار شد، در ۲ بخش سرودهای ملی و محلی گروه‌های سرود دختر و پسر استان آثار تولیدی یا بازخوانی خود را به صورت زنده در حضور داوران این جشنواره به اجرا گذاشتند.

وی افزود: «امید مهرنیا»، مسئول خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین، مهمان و داور ویژه این جشنواره بود که آقایان «اکبر ابراهیمی» مسئول موسیقی صدا و سیمای مرکز بوشهر و «فرهی» وی را در امر داوری همراهی کردند.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر بیان کرد: یکی از برنامه‌های جانبی این جشنواره را، برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و سرپرستان گروه‌های سرود استان بود که توسط مسئول خانه سرود و موسیقی بسیج در سالن ۲۲ بهمن سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر برگزار شد.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر گفت: در مراسم ویژه ای که در آینده برگزار خواهد شد برگزیدگان سرود دختر و پسر در بخش‌های ملی و محلی، تک خوان برتر پسر و همخوان برتر دختران، رهبر برتر با حضور مسئولان استانی معرفی و تجلیل خواهند شد.

وی گفت: همچنین گروه‌های برتر نیز به مرحله کشوری اعزام خواهند شد

.

کد خبر 6089387

دیگر خبرها

  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • برپایی بیمارستان صحرایی در روستای فرهاد اباد دلفان-لرستان
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • بیمارستان ‌صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در «میربگ» دلفان راه‌اندازی می‌شود
  • برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز