Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@16:26:12 GMT

اولین موزه خصوصی هنر‌های تجسمی ایران کجاست؟

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۶۶۲۱

اولین موزه خصوصی هنر‌های تجسمی ایران کجاست؟

 

به گزارش ایکنا، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: هنر‌های تجسمی به تنهایی و با تکیه بر ذوق و هنر هنرمندان، بهترین وسیله برای ثبت و ضبط وقایع تاریخی، اجتماعی و فرهنگی کشور هستند، اما به دلیل تاثیر بی توجهی به این هنر و آثار تولید شده در فراموش کردن برخی از قسمت‌های تاریخ کشور و حتی جهان، موزه‌هایی در سطح جهان تاسیس شده‌اند تا به شکل بهتری از تولیدات هنرمندان عرصه هنر‌های تجسمی نگهداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این موزه‌ها در شهر شیراز قرار گرفته است. این موزه که با نام موزه هنر مشکین فام شناخته می‌شود، اولین موزه خصوصی هنر‌های تجسمی در ایران است.

موزه هنر مشکین فام در خانه فروغ الملک تاسیس و این خانه تاریخی در اواخر دوره قاجار ساخته شده است.

گفتنی است؛ اشیای موجود در موزه هنر مشکین فام نتیجه تلاش حسن مشکین فام در تهیه و گردآوری صد‌ها قطعه هنری است. این موزه علاوه بر نگهداری از آثار هنری خانواده مشکین فام، آثار هنرمندان معاصر استان فارس را نیز در معرض دید عموم قرار می‌دهد. حتی برخی از صاحب‌نظران معتقدند که موزه هنر مشکین فام یک سرمایه ملی است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۶۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز

 سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در بخش‌های صحنه‌ای، میدانی و تعزیه، نقالی و پرده خوانی (کودکان و بزرگسالان) و با هدف رونق بخشی به جریان نمایش‌های مردمی و تکریم مردمی‌ترین نمایش‌ها و آیین‌های مذهبی برگزار می‌شود.

آثار تا ۱۵ خردادماه جمع آوری و تا ۲۵ خردادماه بازبینی خواهند شد و شروع اجرا‌های عمومی از ۱۷ تیر تا ۳ مرداد و اجرا‌های داوری سوگواره هفته سوم محرم خواهد بود.

هنرمندان آثار خود را به نشانی دبیرخانه این سوگواره واقع در تبریز بلوار ۲۹ بهمن، مجتمع فرهنگی و هنری ۲۹ بهمن، طبقه دوم، سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان‌شرقی ارسال و یا با شماره ۰۴۱۳۳۳۰۵۷۹۴ تماس و با پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۹۰۴۸۲۴۹۱۰ ارتباط حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • قدردانی از هنرمندان در یک پایگاه مهم موسیقی/ خاطراتی که زنده شد
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی