Web Analytics Made Easy - Statcounter

- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام‌والمسلین حسن علیدادی‌سلیمانی عصر امروز در جشن ولایت سی‌امین سال زعامت و رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در کرمان که در حسینیه ثارالله برگزار شد اظهار داشت: جمهوری اسلامی امروز با وجود همه دشمنی‌ها و اشکالاتی که در خود کشور وجود داشته امروز در شرایط بسیار افتخارآمیزی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما دین اسلام اصول و فروعی داریم عنوان کرد: اصول دین ما صفت و فعل خدا هستند در حالی‌که فروع دین ما فعل مکلف است و به عبارتی دستورات خدا برای بندگان است.

امام جمعه کرمان‌ با اشاره به اینکه بعد از رسول خدا اینکه زعامت و رهبری جامعه اسلامی باید به شخص دیگری سپره می‌شد افزود: مسلمانا بر سر این مسئله اختلافی ندارد و همه موافق آن هستند.

وی با بیان اینکه عده‌ای معتقند به خلافت هستند تصریح کرد: این درحالیست که نگاه گروه دیگر به این مسئله متفاوت است و اعتقاد آنها بر این است که امامت مانند نبوت از جانب خداست و ما با امام مسلمین باید بیعت می‌کنیم و امامت را در اصول دین قبول داریم.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه پیامبر، نبوت را از جانب خدا دریافت کرده و پذیرش یا عدم پذیرش این مسئله در اصل وظیفه رسالت خللی ایجاد نمی‌کند گفت: اما طرفداری مردم به انجام رسالت پیامبر و تحقق اهداف او کمک می‌کند و همین اعتقاد را ما در مورد امامت داریم.

وی با بیان اینکه امامت در ادامه رسالت و نبوت بوده و از اصول دین است افزود: اما این سئوال مطرح است که در زمان غیبت امام تکلیف چیست و زعامت جامعه اسلامی برعهده کیست؟

کرمان| ایستادگی مردم ایران رمز پیروزی و پویایی انقلاب است کرمان| نماینده ولی‌فقیه در سپاه: هجمه فرهنگی دشمنان نباید روحیه انقلابی را از ما بگیرد نماینده ولی‌فقیه در سپاه کرمان: شهدا با خون خود در برابر ظلم و ستم ایستادند

امام جمعه کرمان‌ با اشاره به اینکه در این شرایط بحث ولایت فقیه مطرح است و از دیدگاه ما ولایت فقیه در ادامه نبوت و امامت است گفت: در این شرایط ولی‌فقیه براساس شرایطی که امام معصوم معین کرده وظیفه زعامت را بر عهده می‌گیرد و وظیفه خبرگان این است که ولی‌فقیهی بر این اساس انتخاب کند.

وی با بیان اینکه از زمان غیبت معصوم تاکنون قریب 12 قرن گذشته است افزود: امام خمینی(ره) اسلام را احیا و مسئله ولایت فقیه را براساس فقه اسلامی در جامعه عملیاتی کرد.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه مردم توانستند اصل مترقی ولایت‌فقیه را درکاب امام خمینی(ره) جامه عمل بپوشاند و آن را عملیاتی کنند بیان کرد: تنها راه عبور از سختی‌ها و رسیدن به عزت ملی در سایه پیروی از ولایت‌فقیه محقق می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی ولی‌فقیه بیان کرد: رعایت تقوا در همه زمینه‌ها از مهمترین ویژگی‌های ولی‌فقیه است و رعایت تقوا در حوزه سیاسی از همه مهمتر و سخت‌تر است.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه زندگی امام(ره) و مقام معظم رهبری پر از نکات درس‌آموز است گفت: نگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به حاکمیت نگاهی الهی است و تقوا در تمام زندگی شخصی و مراودات آنها رعایت شده است.

وی با اشاره اینکه شخصی که این سمت را برعهده دارد باید شخصیتی ارزشمند داشته باشد افزود: سی سال افتخار در رهبری، رهبر معظم انقلاب کار ارزشمندی است که می‌توان به ابعاد مختلف آن پرداخته شود.

انتهای پیام/ن

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۷۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد

دریافت 237 MB

به گزارش خبرنگار مهر، روسای اتحادیه های صنفی چهارمحال و بختیاری امروز دوشنبه با امام جمعه شهرکرد دیدار داشتند.

کد خبر 6092388

دیگر خبرها

  • جنگیدن با دشمن در خاک خودش،‌ مهم ترین نشانه قدرت
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • ببینید | عجیب‌ترین طراحی تاریخ فوتبال؛ عبور بازیکنان از خیابان برای رسیدن از رختکن به ورزشگاه!
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها