Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@03:38:21 GMT

روحانی به تاجیکستان سفر می کند

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۷۷۰۰

روحانی به تاجیکستان سفر می کند

رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در کنفرانس «تعامل و اعتماد سازی در آسیا» اواخر خرداد به تاجیکستان سفر می‌کند.

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «حسن روحانی»، رییس جمهوری به منظور شرکت در کنفرانس «تعامل و اعتماد سازی در آسیا» ۱۴ ماه ژوئن سال جاری (۲۴ خرداد ماه) به «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان سفر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهریورماه سال گذشته ریاست کنفرانس تعامل و اعتماد سازی آسیا از چین به تاجیکستان منتقل می شد. مراسم انتقال ریاست این سازمان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در شهر «نیویورک» صورت گرفت.

 

کنفرانس تعامل و اعتماد سازی آسیا یک سازمان متمرکز به تقویت همکاری، تامین صلح، امنیت و ثبات در آسیا است که در حال  حاضر 27 کشور مختلف جهان عضو این سازمان هستند و 90 درصد اراضی و جمعیت قاره را در بر می گیرد. 7 کشور و چهار سازمان بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد به عنوان ناظر این سازمان هستند. تمام تصمیمات در چارچوب کنفرانس تعامل و اعتماد سازی آسیا به طور اجتماع گرفته می‌شوند.

 

دبیرخانه این سازمان در 17 ژوئیه سال 2006 میلادی شهر «آستانه» افتتاح و دفتر جدید کنفرانس تعامل و اعتماد سازی آسیا همچنین در ساختمان وزارت امور خارجه قزاقستان در تاریخ 29 اکتبر سال 2016 مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

یادآور می شود: کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا (CICA) با هدف ايجاد ساز و كاري براي گفتگو و تعامل میان كشورهاي آسيايي در سال ۱۹۹۶ با عضويت ۱۷ كشور آسيايي تأسيس شد. ایده برگزاری CICA برای اولین بار توسط «نورسلطان نظربایف»، رئیس جمهور قزاقستان پیشنهاد شد.

 

نظربايف در چهل و هفتمين نشست مجمع عمومى سازمان ملل متحد در نيويورک در دسامبر ۱۹۹۲ و در شوراى همکارى آتلانتيک در فوريه ۱۹۹۳، طرح تشکيل سازمانى جديد را براى همکارى در زمينه‌هاى اقتصادى و قسمتى که مى‌توانند بنيانى براى ساختار جديد امنيتى در قاره آسيا که با مشکلات عديده دست به گريبان است، باشد، ارائه کرد.

 

پس از ارائه طرح کنفرانس تعامل و اعتمادسازى در آسيا از سوى رئيس‌جمهوری‌ قزاقستان، چندين نشست کارشناسى با حضور کارشناسان وزارتخانه‌هاى امور خارجه کشورهاى آسيایى برگزار شد.

 

یکی از نشست های مهم کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آوریل سال ۱۹۹۳ بود که نخستين نشست کارشناسى کشورهای عضو با حضور کارشناسان ۱۲ کشور برگزار گرديد. دومین نشست های کنفرانس نیز در آگوست و سپتامبر ۱۹۹۳ و سومین نشست آن در اکتبر ۱۹۹۴با حضور کارشناسان ۲۹ کشور برگزار شد.

 

عمده‌ترين دستاورد اين نشست‌ها موافقت‌نامه مشترکى بود که در آن تصريح شده بود مشکلات موجود در منطقه مانعى در راه دستيابى به رهيافت‌هاى مشترک در مورد نگرانى‌ها امنيتى و همکارى ميان دولت‌هاى منطقه باشد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید فطر عید فطر اقامه نماز عید فطر راهپیمایی روز قدس امام خمینی ره مقام معظم رهبری عید سعید فطر استان بوشهر خبرگزاری شبستان روز قدس تاجکستان حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۷۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد

همزمان با سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

کد خبر 749715

دیگر خبرها

  • اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت
  • سفر یک روزه رئيس سازمان زندان های کشور به بشاگرد
  • رفع کمبودهای اعتباری اردبیل از محل مولدسازی
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • فیلم| عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد
  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟