Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست سه‌جانبه روسیه، ایران و ترکیه، طرح دموکرات‌های سنا برای ممانعت از الحاق کرانه باختری، تسلط انصارالله بر بیش از ۲۰ پایگاه نظامی در جنوب عربستان و روایت مجله آمریکایی از فعالیت شبکه جعلی توئیتری علیه ایران از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به همصدایی ماکرون با ترامپ برای مذاکره مجدد بر سر برجام نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و همتای فرانسوی وی امانوئل ماکرون روز پنج‌شنبه در نورماندی فرانسه با یکدیگر دیدار کردند و در بخشی از صحبت‌های خود به مسائل مربوط به ایران پرداختند.

دونالد ترامپ در این نشست مدعی شد: «آمریکا و فرانسه در خصوص ایران با یکدیگر اختلاف ندارند. ما هر دو می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که ایران به سلاح هسته‌ای دست نمی‌یابد.»

وی با تکرار ادعاهای واهی اخیر خود مبنی بر تمایل ایران به مذاکره با آمریکا افزود: «من می‌دانم که آنها می‌خواهند مذاکره کنند. اگر آنها می‌خواهند با ما گفت‌وگو کنند، این خوب است و ما نیز گفت‌وگو می‌کنیم اما چیزی که آنها نباید داشته باشند، سلاح هسته‌ای است.»

بر اساس گزارش رویترز، ماکرون در این دیدار گفت که فرانسه و آمریکا اهداف مشترکی را در زمینه ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای دارند، و مذاکرات بین‌المللی جدیدی باید آغاز شوند تا چنین هدفی محقق شود.

بر اساس گزارش پایگاه خبری-تحلیلی هیل، رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه صحبت‌های خود گفت که «من فکر می‌کنم ما هدف مشترکی در مورد ایران داریم». وی «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، کاهش فعالیت‌های ایران در زمینه موشک‌های بالستیک، مهار فعالیت‌های منطقه‌ای ایران و استقرار صلح در منطقه» را به‌عنوان چهار اولویت مشترک فرانسه و آمریکا در مورد ایران برشمرد.

امانوئل ماکرون، ضمن خواستار شدن مذاکرات جدید برای بسط مفاد برجام و دستیابی به اهداف فوق، گفت: «همه بحث‌های دیگر بر سر مسائل فنی است.»

نشست سه‌جانبه روسیه، ایران و ترکیه

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه از تصمیم آنکارا برای نشست سه جانبه روسیه، ایران و ترکیه خبر داد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص گفت: آنکارا تصمیم دارد یک نشست سه جانبه با حضور مقامات روسیه، ایران و ترکیه برگزار کند.

وی در ادمه افزود: تاکنون تاریخ دقیق این نشست اعلام نشده است.

طرح دموکرات‌های سنا برای ممانعت از الحاق کرانه باختری

در ادامه اقدامات سناتورهای دموکرات آمریکایی برای اجرای راهکار دو دولتی در فلسطین اشغالی، این بار طرحی برای ممنوعیت الحاق کرانه باختری به دیگر بخش‌های سرزمین‌های اشغالی در مجلس سنای ایالات متحده ارائه شد.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از خبرنگار با سابقه خود «باراک راوید» گزارش داد که گروهی از سناتورهای دموکرات در کنگره آمریکا، طرحی را به مجلس سنای این کشور ارائه کرده‌اند که به تبع آن واشنگتن مانع اجرای شعار انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در الحاق کرانه باختری به دیگر بخش‌های فلسطین اشغالی می‌شود.

بر این اساس، در میان امضاکنندگان این طرح برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا در حزب دموکرات، از جمله سناتور «الیزابت وارن» دیده می‌شود.

در بخشی از این طرح که از دولت آمریکا می‌خواهد راهکار دو دولتی را اجرا کند، آمده است: «الحاق یکجانبه بخش‌هایی از کرانه باختری می‌تواند شانس اجرای راهکار دو دولتی را به‌خطر بیاندازد، به روابط اسرائیل با کشورهای عربی صدمه زده، هویت اسرائیل به‌عنوان دولت یهودی را زیر سوال برده و امنیت آن را نیز تضعیف کند».

هدف این طرح که از سوی سناتور «جف مارکلی» از ایالت اورِگان ارائه شده، تلاش برای بازداشتن نتانیاهو از الحاق کرانه باختری به دیگر بخش‌های سرزمین‌های اشغالی است.

شبکه 13 رژیم صهیونیستی می‌نویسد: «البته این طرح از سوی همه سناتورهای دو حزب در مجلس سنای آمریکا حمایت نمی‌شود اما انتظار می‌رود که بتواند حمایت تمام 47 سناتور دموکرات و سناتورهای مستقل را به دست بیاورد. به این ترتیب دموکرات‌ها پیام محکمی علیه الحاق کرانه باختری به نتانیاهو می‌فرستند».

این در حالی است که روز گذشته نیز نشریه آکسیوس به نقل از منابع صهیونیستی و آمریکایی گزارش داده بود لابی تل‌آویو در واشنگتن تلاش می‌کند از تصویب طرحی در مجلس سنای آمریکا در حمایت از راهکار دو دولتی برای ایجاد سازش میان طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی جلوگیری کند.

تسلط انصارالله بر بیش از ۲۰ پایگاه نظامی در جنوب عربستان

جنبش انصارالله یمن اعلام کرد، کنترل بیش از ۲۰ پایگاه نظامی وابسته به ارتش این کشور در منطقه نجران واقع در جنوب عربستان را به‌ دست گرفته‌ است.

  سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن در گفتگو با خبرگزاری "سبا" گفت: دلاوران ارتش و کمیته های مردمی طی یک عملیات نظامی گسترده بر بیش از ۲۰ پایگاه نظامی در محور نجران تسلط یافتند.

سریع خاطر نشان کرد، نیروهای انصارالله از سه محور به مواضع دشمن در نجران هجوم بردند که این اقدام غافلگیرانه موجب ترس و وحشت مزدوران  ائتلاف متجاوز و کشته و زخمی شدن بیش از دویست تن آنها شد. همچنین برخی از آنها اسیر و ما بقی پا به فرار نهادند.

وی گفت: نیروهای وابسته به انصارالله بیش از ۲۰ خودرو و خودروی زرهی وابسته به دشمن را منهدم کردند و سلاح و مهمات نظامی بسیاری را به غنیمت گرفتند.

سریع افزود، جنگنده های نیروهای وابسته به ائتلاف عربی تلاش کردند تا با بیش از ۷۵ حمله نیروهای خود را پشتیبانی کنند، اما تلاش‌های آنها با شکست مواجه شد.

ائتلاف عربی تاکنون هیچ واکنش رسمی نسبت به این خبر نداشته است.

روایت مجله آمریکایی از فعالیت شبکه جعلی توئیتری علیه ایران

یک رسانه آمریکایی فعالیت گروهی از کاربران در «توئیتر»  که پیام‌هایی در حمایت از لفاظی‌های دولت آمریکا علیه ایران و یا براندازی نظام ایران مطرح می‌کنند را «مشکوک» خوانده است. 

به نوشته پایگاه «مادرجونز»، گروهی متشکل از بالغ بر ۴۰۰ حساب کاربری در توئیتر هستند که به طور منظم پیام‌هایی را در مخالفت با جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌کنند. برخی از این حساب‌های کاربری ربات عده‌ای کاربران واقعی و عده‌ای دیگر «سایبورگ» (حساب‌هایی که توسط افراد واقعی کنترل می‌شوند اما فعالیت آنها برای انتشار پیام‌های بیشتر و سریع‌تر توسط فعالیت‌های ماشینی تقویت می‌شود) هستند. 

این حساب‌های کاربری اغلب توئیت‌هایی در حمایت از تغییر نظام ایران منتشر می‌کنند و بسیاری از آنها حامی گروه تروریستی منافقین هستند که حتی طبق تحقیقات وزارت خارجه آمریکا هیچ پایگاهی در میان مردم ایران ندارند. 

ارزیابی میزان فعالیت این شبکه توئیتری دشوار است، اما تحقیقات «جیاف گلبرگ»، از محققان مسائل سایبری نشان می‌دهد گروهی متشکل از ۳۵۰ حساب کاربری روی هم رفته بیش از ۵ میلیون بار برای نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر از دنبال‌کننده‌های خود پیام‌هایی در این راستا منتشر کرده‌اند. 

گلبرگ به مادرجونز می‌گوید علاقه‌ای به مسائل ژئوپولتیک ایران ندارد و هنگام انجام تحقیقاتی گسترده‌تر در خصوص کمپین‌های تبلیغاتی در توئیتر متوجه این روند شده است.

 طبق این گزارش، تشخیص اینکه از میان این حساب‌های کاربری کدام یک کاربران واقعی، کدام‌یک جعلی و کدام سایبورگ هستند دشوار است، اما برخی از الگوهای رفتار این حساب‌ها انطباق زیادی با فعالیت‌های حساب‌هایی دارد که به صورت ماشینی هدایت می‌شوند. 

از میان این حساب‌های کاربری، ۵ مورد از برجسته‌ترین آنها در چند سالی که از فعالیت آنها می‌گذرد صدها هزار توئیت منتشر کرده‌اند. این حساب‌ها به طور متوسط بالغ بر ۱۰۰ پیام در یک روز منتشر کرده‌اند. 

سرعت انتشار این پیام‌ها به تنهایی نشان‌دهنده الگوی فعالیت غیرواقعی یا مصنوعی این گروه نیست، اما گلبرگ می‌گوید این برای او سرنخی است تا او در بررسی‌های بعدی مسائل دیگری مثل میزان ارتباطات میان این حساب‌های کاربری با یکدیگر و کاربرانی که پیام‌های آنها را بازنشر می‌کنند را بررسی کند. 

مادرجونز نوشته مشخص نیست چه کسی این حساب‌های کاربری را هدایت می‌کند اما مواضع آنها معمولاً در راستای گروهک منافقین است. «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید یکی از حامیان این گروه است و در جلسات آن سخنرانی کرده است. 

برخی گزارش‌ها و اظهارنظرها در گذشته نیز به نقش ربات‌های توئیتری در تبلیغ علیه ایران در فضای مجازی اشاره کرده‌اند. شبکه خبری الجزیره اخیراً در گزارشی، ضمن مصاحبه با تحلیل‌گران سیاسی و عناصر جدا شده از گروهک تروریستی منافقین، به پشت پرده راه افتادن طوفان‌های توئیتری و ترند شدن هشتگ‌های معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

«مارک آونز» استاد دانشگاه «اِگزتر» انگلیس پس از بررسی نحوه عملکرد حساب‌های توئیتری به الجزیره گفت: «اکثر حساب‌هایی که هشتگ‌های #ایران_را_آزاد_کنید و #تغییر_رژیم_ایران را از اواخر دسامبر (اوایل دی ۹۶) تا مِِی توئیت می‌کردند، در یک بازه زمانی چهار ماهه ایجاد شدند. این بدان معناست که استفاده زیاد از این هشتگ‌ها، نشان‌دهنده این است که آنها توسط ربات‌ها توئیت می‌شوند.»

برخی از اعضای جداشده از گروهک تروریستی منافقین تأیید می‌کنند که این گروهک برنامه‌هایی برای دامن زدن به تبلیغات علیه ایران داشته است. 

«حسن شهبازی» یکی از اعضای جداشده از منافقین گفت: «برای فعال شدن هشتگ‌ها، به ما گفته می‌شد که دقیقا روی چه هشتگی کار کنیم. کار ما این بود که با جستجوی ویدئوهای اعتراضات و نشر وبازنشر آنها، کامنت‌های خودمان را در ذیل همان ویدئوها پخش کنیم.»

وی در ادامه گفته: «ما به صورت روزانه، دستورالعمل‌هایی برای تمرکز بر روی مسائل جاری ایران دریافت می‌کردیم، مسائلی مانند بالا رفتن قیمت‌ها، بیکاری و فقر. ما باید با استفاده از توئیتر، توجه جهانیان را به این مسائل جلب می‌کردیم و به هر طریقی، جمهوری اسلامی را مقصر نشان می‌دادیم. این وظیفه روزانه ما در فضای مجازی بود.»

توئیتر تا کنون اقدامی برای حذف ربات‌هایی که در حال انتشار پیام علیه ایران هستند، نکرده است. این شرکت در عوض در ماه‌های گذشته در چند نوبت حساب‌های کاربری برخی از ایرانی‌ها را به اتهام مرتبط بودن با نهادهای حکومتی ایران حذف کرده است. 

گزارش‌ها نشان می‌دهند برخی از اکانت‌های حذف شده تنها پیام‌هایی در حمایت از توافق هسته‌ای برجام منتشر کرده بودند. 

منبع: تابناک

کلیدواژه: تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران برجام اروپا آمریکا مذاکره شی جین پینگ امیر قطر نوید محمدی سکه ثامن موساد طلاق صوری برانکو ایوانکوویچ عمار حکیم سید محمد بطحایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۷۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!

بازدید 7 موشک اف‌جی‌ام-۱۴۸جاولین | FGM-148 Javelin مدرن ترین موشک، موشک هدایت شونده ضدتانک و ضد نفربر قابل حمل و شلیک، راهبردی ترین سلاح انفرادی ضدتانک ارتش آمریکاست که روسیه توانسته شماری از آنها را از ارتش اوکراین به غنیمت بگیرد. آمریکایی‌ها مدعی هستند روسیه در عوض همکاری نظامی ایران، شماری از تسلیحات غربی از جمله این سلاح حساس را به ایران داده و به شدت نگران مهندسی معکوسش توسط ایران هستند. تحلیل تحلیلگر انستیتو امنیت ملی آمریکا درباره تبعات مهندسی معکوس این سلاح در ایران بر آمریکا و اسرائیل را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی + ویدئو
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری