Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@09:03:45 GMT

آتش خوزستان در انتظار بالگرد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۷۹۳۳

آتش خوزستان در انتظار بالگرد

به دنبال وقوع آتش‌سوزی در مناطق خائیز، بدیل، کوه حاتم و تنگ‌بن فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: برای اطفای حریق این مناطق از استانداری و فرمانداری درخواست بالگرد کرده‌ایم.

فعالان محیط زیست خوزستان اعلام می‌کنند که علاوه بر مناطق ذکر شده، منطقه حفاظت‌شده تنگ تکاب و منطقه علمدار نیز طعمه حریق شده است، سرهنگ جمشید محبت‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: محیط‌بانان از دیروز عملیات اطفای حریق را در حد خود انجام داده‌اند و این عملیات همچنان ادامه دارد اما برای اطفای آتش این منطقه نیاز به بالگرد داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: روز گذشته (۱۶ خرداد) از استانداری و فرمانداری خوزستان درخواست شده است که بالگرد برای اطفای حریق فراهم شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: همچنان در حال پیگیری هستیم تا هلی‌کوپتر برای اطفای حریق به منطقه اعزام شود چون به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه، بدون وجود بالگرد نمی‌توان آتش را خاموش کرد و امکان تردد نیروهای محیط بان با پای پیاده به این منطقه هم وجود ندارد.

محبت‌خانی در پاسخ به این پرسش که چرا از دیروز هماهنگی برای پرواز بالگرد به منظور خاموش کردن آتش در مناطق حفاظت‌شده صورت نگرفته است؟، گفت: بالگرد شب نمی‌تواند در منطقه حضور یابد اما از دیروز هماهنگی‌ها انجام شده و من الان پیگیر هستم ببینیم که چه اتفاقی افتاده است؟

به گزارش ایسنا، از ساعت ۱۷ عصر روز پنجشنبه (۱۶ خرداد ماه) آتش سوزی در ارتفاعات کوه خائیز آغاز شده و در مسیرهای مختلف در حال پیشروی است. منطقه حفاظت شده خائیز با ۲۸ هزار هکتار وسعت مهمترین زیست گاه حیات وحش استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله کَل و بُز است. این منطقه بین دو شهرستان بهبهان در استان خوزستان و شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آتش سوزي اطفاي حريق بالگرد خوزستان فرمانده یگان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۷۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: هزار متر مربع از اراضی ملی در منطقه گشت رودخان رفع تصرف شد.

علیرضا حسین زاده بابایی همچنین از تخریب چند بنای غیر مجاز ساخته شده در این زمین‌ها خبر داد و افزود: با باز پس گیری این زمین‌ها ۲ متصرف به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین‌ها در این منطقه حداقل متری ۸ میلیون تومان است، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی شبانه روز در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست موارد را در اسرع وقت به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان
  • سپاهانی‌ها در انتظار نامه خوزستانی‌ها به سازمان لیگ