Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@12:16:20 GMT

عملیات وسیع پلیس آلمان علیه نفرت‌پراکنی اینترنتی

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۸۰۵۷

عملیات وسیع پلیس آلمان علیه نفرت‌پراکنی اینترنتی

 به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، پلیس آلمان پنجشنبه (ششم ژوئن) عملیات گسترده‌ای را برای مقابله با نفرت‌پراکنی در اینترنت در ۱۳ ایالت از ۱۶ ایالت این کشور انجام داد. به گفته اداره امور جنایی آلمان، در جریان این عملیات که ۳۸ مورد را شامل می‌شد، از جمله محل سکونت افراد مظنون به نفرت‌پراکنی در فضای مجازی بازرسی شده و مظنونان مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مظنونان متهم به این هستند که نظراتی حاوی نفرت‌پراکنی همچون "تشویق آشکار به ارتکاب جرم، توهین به مقام‌های مسئول یا فحاشی‌های یهودی‌ستیزانه" را در شبکه اینترنت منتشر کرده‌اند. به گفته پلیس آلمان، مجازات تا پنج سال زندان این افراد را تهدید می‌کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی WDR آلمان، اداره امور جنایی این کشور از جمله در شهر بیلفلد محل سکونت یک مرد ۵۵ ساله را مورد بازرسی قرار داده که از نیمه سال گذشته میلادی (۲۰۱۸) تاکنون بارها نظرات مجرمانه دارای گرایش‌های راست افراطی را منتشر می‌کرده است.

این چهارمین عملیات سراسری در آلمان علیه انتشار نفرت‌پراکنی در اینترنت محسوب می‌شود. این عملیات پلیس آلمان ایالت‌های بایرن، بادن−وورتمبرگ، برلین، براندنبورگ، برمن، هسن، مکلنبورگ−فورپومرن، نیدرزاکسن، نوردراین−وستفالن، راینلند−فالتس، شلسویگ−هولشتاین، زاکسن−آنهالت و تورینگن را شامل می‌شد.

هم‌زمان اداره امور جنایی آلمان شمار و موارد انتشار پیام‌های نفرت‌پراکنانه را نیز منتشر کرد. طبق این گزارش، اداره‌های پلیس در سال ۲۰۱۸ در مجموع هزار و ۴۷۲ مورد مجرمانه نفرت‌پراکنی با انگیزه‌های سیاسی را ثبت کرده‌اند. این تعداد نسبت به سال ۲۰۱۷ نشانگر کاهشی ۳۵ درصدی است.

پلیس جنایی آلمان ۷۷ درصد از مجموع موارد مجرمانه را زیر عنوان "راست افراطی" طبقه‌بندی کرده است. حدود ۹ درصد از نفرت‌پراکنی‌ها هم به "چپ افراطی" تعلق دارند. باقی موارد زیر عنوان "ایدئولوژی‌های بیگانه یا مذهبی" و یا بدون هرگونه انگیزه سیاسی مشخصی طبقه‌بندی شده‌اند.

اداره امور جنایی آلمان کاهش موارد نفرت‌پراکنی در سال گذشته میلادی را موفقیت محسوب کرده است. در عین حال اما پلیس این کشور پیام‌ها و نفرات‌پراکنی‌های مجرمانه را خود دنبال نمی‌کند، بلکه در صورت شکایت قربانیان یا دیگر کاربران وارد عمل می‌شود.

عملیات روز پنجشنبه پلیس آلمان چند روز پس از مرگ مشکوک والتر لوبکه، فرماندار شهر کاسل آلمان، انجام گرفته است. مرگ این عضو حزب دموکرات مسیحی آلمان در روز یکشنبه گذشته با نفرت‌پراکنی‌ها و پیام‌هایی حاوی شادکامی از مرگ او در شبکه‌های اجتماعی همراه شده بود.

پلیس آلمان اعلام کرده بود که نشانه‌ای دال بر خودکشی این سیاستمدار مشاهده نشده است. لوبکه به علت اصابت گلوله از فاصله کوتاه به جمجمه‌اش کشته شده بود. از این رو بازرسان پرونده این مرگ مشکوک، احتمال به قتل رسیدن لوبکه را منتفی نمی‌دانند.

والتر لوبکه در شمار سیاستمدارانی بود که در سال ۲۰۱۵ میلادی از سیاست مهاجرپذیری آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، حمایت و پشتیبانی کرده بود. این سیاستمدار در آن زمان حتی اعلام کرده بود که پشتیبانی از پناهجویان و آوارگان برای او یک اصل است و گفته بود که هر کس که نمی‌تواند با احترام به این اصل زندگی کند، می‌تواند از شهر کاسل برود. از آن هنگام تا زمان مرگ لوبکه، بارها نامه‌هایی تهدیدآمیز به آدرس دفتر لوبکه در کاسل ارسال شده بود.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهوری آلمان، نفرت‌پراکنی‌های همراه با شعف از مرگ ولتر لوبکه و واکنش‌های راست‌گرایان افراطی در شبکه‌های اجتماعی در این ارتباط را به شدت محکوم کرد. در این میان فلیکس کلاین، مأمور دولت آلمان برای مقابله با یهودی‌ستیزی نیز خواستار وضع قوانین سختگیرانه‌تری در چارچوب اتحادیه اروپا برای مبارزه با نفرت‌پراکنی در شبکه اینترنت شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۸۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنما‌های مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس فتا علیه فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • نفرت از زنان انگیزه مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • نفرت شهروندان و دانشجویان آمریکایی از اسرائیل (فیلم)
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد