Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@02:13:46 GMT

تغيير بنيادي در کانال انتقال سياست پولي

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۸۳۸۰

تغيير بنيادي در کانال انتقال سياست پولي

خبرگزاري آريا- رئيس کل بانک مرکزي در يادداشتي از تغيير بنيادي در کانال انتقال سياست‌هاي پولي با عمليات بازار باز خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، عبدالناصر همتي در يادداشتي در صفحه شخصي خود در فضاي مجازي گفت: از آنجا که تا به امروز بانک مرکزي اجازه خريد اوراق دولتي را نداشت، نرخ اين اوراق در معاملات بين کنشگران بازار تعيين مي‌شد و بديهي است که نرخ، شامل درجه‌اي از هزينه‌هاي ريسک و تنزيل بود، اما با ورود بانک مرکزي و عمليات بازار باز، اين هزينه‌ها کاهش يافته و نرخ تنزيل بين بانک‌ها نيز در محدوده نرخ سياست گذاري بانک مرکزي قرار مي‌گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس شوراي پول و اعتبار افزود: بديهي است براي انجام عمليات بازار باز به حجمي از اوراق دولتي نياز است، زيرا پس از اجرايي شدن اين ابزار، بدون خريد اوراق، هيچ نقدينگي به بانک‌ها اعطا نخواهد شد. لذا، وجود اوراق شرط لازم اين عمليات است. اما به معناي موظف کردن دولت براي انتشار اوراق نيست.
همتي تاکيد کرد: بنابرين دولت بر اساس نياز‌هاي بودجه‌اي خود و با توجه به وضع چرخه اقتصاد و ضرورت پايداري مالي و بدهي خود بايد به انتشار اوراق دست بزند.
رئيس کل بانک مرکزي افزود: هدف اصلي و کليدي چرخش سياستي به عمليات بازار باز و کنترل نرخ سود کوتاه مدت، کنترل تورم است؛ زيراکنترل کل‌هاي پولي (ترازنامه بانک مرکزي) در دهه‌هاي اخير، نتوانسته به نحو پايدار تورم را کنترل کند.
همتي اضافه کرد: بديهي است که هدف اين عمليات، اعمال يک سياست انبساطي پولي نبوده، بلکه تغيير بنيادي در کانال انتقال سياست پولي است و البته همزمان بانک مرکزي به دنبال اصلاح و سالم سازي ترازنامه بانک‌ها است. در واقع هدف اصلي، حفظ ثبات اقتصادي است که خود پيش نياز افزايش رشد اقتصادي است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تغيير بنيادي کانال انتقال سياست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۸۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت متن آهنگ‌ها در اسپاتیفای پولی می‌شود

ایتنا - احتمالاً، اسپاتیفای در حال آماده شدن برای اعمال این تغییر در تمام حساب‌های رایگان است، اما فعلا و در حال حاضر تنها بر زیرمجموعه‌ای از کاربران تأثیر می‌گذارد.
حساب‌های کاربری رایگان اسپاتیفای (Spotify) نمی‌توانند آهنگ‌ها را به هر ترتیبی پخش کنند، موسیقی را برای پخش آفلاین دانلود کنند یا بالاترین کیفیت صدا را دریافت کنند. و حالا یک ویژگی دیگر نیز برای اکانت‌های رایگان حذف شده است: امکان مشاهده متن آهنگ.

به گزارش ایتنا، هشدار جدیدی برای برخی از کاربران رایگان اسپاتیفای ظاهر شده  است که توضیح می‌دهد که محدودیت ماهانه برای تعداد دفعات مشاهده متن اشعار برای یک آهنگ خاص وجود دارد. پس از رسیدن به این حدنصاب، نمی‌توانید متن آهنگ‌های بیشتری را مشاهده کنید، مگر اینکه در Spotify Premium (نسخه پولی) ثبت‌نام کنید.

اسپاتیفای در اوایل سپتامبر 2023 در حال آزمایش یک تغییر مشابه بود، اما اکنون به نظر می‌رسد که این تغییرات به طور گسترده‌تری در حال انتشار است. این شرکت از توضیح این تغییر خودداری کرد و فقط اعلام کرد که ویژگی‌های اسپاتیفای می‌تواند در طول زمان بسته به منطقه و دستگاه متفاوت باشد.

احتمالاً، اسپاتیفای در حال آماده شدن برای اعمال این تغییر در تمام حساب‌های رایگان است، اما فعلا و در حال حاضر تنها بر زیرمجموعه‌ای از کاربران تأثیر می‌گذارد.

 

دیگر خبرها

  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • دریافت متن آهنگ‌ها در اسپاتیفای پولی می‌شود
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • اعلام نتیجه اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی و برگزاری حراج دوم در سال ۱۴۰۳
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز