Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@10:29:41 GMT

هواشناسی: هفته پیش رو هوا خنک‌تر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۸۴۳۲

سازمان هواشناسی کشور از کاهش دمای هوا در هفته آینده در بیشتر نقاط ایران خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور روز جمعه در گفتگو با ایرنا، اظهار داشت: براساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی در پنج روز آینده بعداز ظهر‌ها و اوایل شب‌ها رشد ابر در برخی از استان‌های واقع در شمال غرب کشور بخصوص زاگرس مرکزی، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز همراه با رگبار‌های پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در همین مدت برای شمال سیستان و بلوچستان به ویژه زابل وزش باد شدید و همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود. همچنین روز‌های یکشنبه تا سه شنبه در هفته پیش رو در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ می‌دهد. تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی از فردا شنبه حدود ۴ درجه خنک‌تر می‌شود. بیشینه دمای هوا در تبریز امروز ۳۴ و فردا ۳۰ درجه پیش بینی می‌شود.

نقشینه افزود: طبق نقشه‌های هواشناسی برای شهر مشهد مقدس واقع در مرکز استان خراسان رضوی طی سه روز آینده هوا خنک‌تر پیش بینی می‌شود. از روز یکشنبه در شهر مقدس مشهد دما کاهش می‌یابد. امروز جمعه بیشینه دمای در مشهد ۳۵ درجه، روز یکشنبه ۳۳، دوشنبه ۳۱ و سه شنبه ۲۸ دمای پیش بینی شده که با این روند هوای مشهد خنک می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: بیشینه هوای امروز تهران به دمای ۳۸ درجه و روز شنبه ۳۹، یکشنبه ۳۸ و دوشنبه با توجه به کاهش نسبی دما، به ۳۵ درجه خواهد رسید.

نقشینه افزود: دیروز بیشینه دمای هوا در شهر اهواز واقع در استان خوزستان به ۴۹ درجه رسید و کمترین دما در شهر کرد واقع در مرکز استان استان چهارمحال و بختیاری در نقشه‌های سازمان هواشناسی کشور به ثبت رسید که خنک‌ترین مرکز استان شهرکرد بود.

وی گفت: کمترین بیشینه دما در کشور روز گذشته به استان اردبیل اختصاص داشت که به ۲۷ درجه رسید و کمینه دمای امروز استان اردبیل در صبح جمعه ۱۲ درجه ثبت شده است.

کارشناس هواشناسی کشور همچنین اظهار داشت: سواحل جنوبی و شمالی ایران طی این مدت از آرامش نسبی برخوردار است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: هواشناسی گرمای هوا پیش بینی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۸۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:  از عصر روز یکشنبه هفته جاری با افزایش حجم ابر در آسمان خراسان رضوی، به تدریج شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود و دمای شبانه در برخی از مناطق سردسیر نزدیک به صفر درجه خواهد شد .     سارا حکمی افزود: بارش باران نیز از اواسط هفته جاری بیشتر نقاط را فرا می گیرد که با توجه به سرد بودن هوا، احتمال بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی دور از انتظار نخواهد بود.   وی افزود: بارش ها اواخر هفته جاری به اوج خواهد رسید که اطلاعات تکمیلی آن در زمان مقرر اعلام خواهد شد.   حکمی بیان کرد: در شبانه روز گذشته، فریمان با سه و سرخس با ۲۶ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۰ تا ۱۸ درجه را به ثبت رسانده است.   وی افزود: دمای کنونی مشهد ۱۹ درجه سانتیگراد است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز بین هشت تا ۲۱ درجه در نوسان خواهد بود.      

 

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت
  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید
  • هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود
  • آسمان این مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود
  • آسمان کدام مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود؟
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده