Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@16:50:36 GMT

گزارش «فجیره» راهی شورای امنیت شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۸۴۸۳

امارات متحده عربی پنج‌شنبه شب نتیجه ادعایی تحقیقات درباره حادثه انفجارهای اخیر در بندر «فجیره» را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد.

در این گزارش، حملات صورت‌گرفته علیه چند نفتکش در بندر فجیره «عملیاتی پیچیده و هماهنگ» توصیف و ادعا شده است که این حادثه تهدیدی برای جریان انتقال انرژی است.

امارات در این گزارش که با مشارکت عربستان سعودی و نروژ به شورای امنیت ارائه شده، بر خلاف آمریکا نامی از ایران نبرده و صرفا ادعا کرده است که احتمالا «یک بازیگر دولتی» پشت این حملات قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ادعای ابوظبی، این حملات توسط غواص‌هایی صورت گرفته که مین‌های مغاطیسی را به بدنه کشتی‌ها چسبانده‌اند.

اردیبهشت ماه امسال امارات اعلام کرد چهار کشتی اماراتی، سعودی و نروژی در بندر فجیره هدف حمله قرار گرفته‌اند. مقام‌های آمریکایی در تلاش برای ایجاد فضایی ضدایرانی و با استناد به اطلاعات دریافتی از رژیم صهیونیستی، ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کرده‌اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل عربستان سعودی شورای امنیت ایران ایران رژیم صهیونیستی شورای امنیت شورای امنیت سازمان ملل عربستان سعودی بندر فجیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۸۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، غلامرضا قنبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: ۱۰۱ فروند کشتی محصول غلات به وزن ۲۸۱ هزار تن فروردین ماه امسال در بندر امیرآباد تخلیه شد.

او افزود:این غلات شامل ذرت دامی، جو دامی و گندم از کشور روسیه و قزاقستان بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: این کشتی‌ها توسط پست قرنطینه گیاهی بندرامیرآباد این شهرستان بازدید، نمونه‌برداری و و مجوز تخلیه صادر شد.

دیگر خبرها

  • یمنی‌ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده است
  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • بندر انزلی، میزبان کشتی ساحلی کارگران قهرمانی کشور