Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرجه طیار عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهلت وزارت اقتصاد به بانک ها برای فروش اموال مازاد تا پایان سال ۹۸، گفت: تکالیف قانونی بانک ها در الزام به واگذاری اموال مازاد و بنگاه‌های اقتصادی کاملا روشن و شفاف بوده و در قانون تاکید شده که بانک‌هایی که همچنان به بنگاه داری و افزایش دارایی‌های خود اصرار می‌ ورزند باید بیش از ۲۸ درصد جریمه مالیاتی پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی، چسبندگی بانک‌ها به کسب سود و منفعت از اموال و املاک را یکی از مهمترین دلایل آنها برای واگذاری اموال مازادشان عنوان کرد و افزود: بانک های می توانند سهام بنگاه های تحت پوشش خود به بخش خصوصی واقعی را با نظارت سازمان بورس واگذار کنند.

بورس زیرساخت های مناسبی برای فروش و واگذاری دارایی ها و املاک مازاد بانک ها دارد

وی با اشاره به تهیه گزارش های نظارتی مجلس درباره واگذاری اموال و املاک مازاد بانک ها، ادامه داد: با ورود جدی مجلس شورای اسلامی به این موضوع، قطعا در سال جاری اموال مازاد و بنگاه‌های اقتصادی بانک‌ها تعیین تکلیف می شود و بخشی از این نقدینگی با ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان وارد چرخه اقتصادی کشور می شود.

باید با تعیین ضرب الاجل هایی برای بانک ها شرایطی را فراهم کرد تا این بخش از نهادهای اقتصادی کشور به سمت سبک سازی اموال خود حرکت کنند

طیار با بیان اینکه افراد برای خرید اموال مازاد بانک ها از طریق بورس استقبال می کنند، تاکید کرد: بورس شرایط و زیرساخت های مناسبی برای فروش و واگذاری دارایی ها و املاک مازاد بانک ها دارد که سازوکار این واگذاری‌ها از طریق بانک‌ها و سازمان خصوصی سازی تعیین می شود.

بخش بزرگی از سرمایه ملی کشور در اموال و املاک بانک ها منجمد شده است

وی افزود: در حال حاضر بخش بزرگی از سرمایه ملی کشور در اموال و املاک بانک ها منجمد شده است، که بر این اساس باید با تعیین ضرب الاجل هایی برای بانک ها شرایطی را فراهم کرد تا این بخش از نهادهای اقتصادی کشور به سمت سبک سازی اموال خود حرکت کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تاثیر مخرب اموال مازاد منجمد شده بانکی در اقتصاد کشور، تصریح کرد: با توجه به تاکیدات تمام مسئولان اقتصادی کشور واگذاری این اموال باید هرچه سریعتر انجام شود، چراکه در حال حاضر سیستم و نظام بانکی در تخصیص منابع به متقاضیان تسهیلات بانکی به کندی عمل می کنند./

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بانک تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۸۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان خان احمدی امروز در جلسه کمیسیون هماهنگی بانکهای استان گفت : بانک های گلستان پارسال در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در بین سه استان اول و در تسهیلات مسکن شهری جزء پنج استان نخست بودند و امسال هم در کنار جهش تولید مسکن در گلستان خواهیم بود.

او همچنین افزود : بانک های گلستان پارسال بیشتر از توان مالی خود برای بخش های مختلف گلستان هزینه کردند و امسال هم آماده کمک به تولید در گلستان هستیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • واگذاری املاک مازاد وزارت کار