Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@03:35:50 GMT

عکس/ منطقه‌ای دیدنی در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۸۷۴۹

دره زیبای "شیرْز" در شمال شهرستان کوهدشت استان لرستان، در غرب ایران قرار دارد.

به گزارش مشرق، این منطقه سرسبز و دیدنی در ۵۰ کیلومتری شهر کوهدشت و در نقطه تلاقی سه استان کرمانشاه، ایلام و لرستان در کنار رود خروشان سیمره واقع شده است. این تنگه ۵ کیلومتر طول دارد و در میان آن رودخانه‌ای در جریان است که در دهانه ورودی شیرز به رودخانه سیمره می‌پیوندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
تنگ شیرز با دیواره‌هایی با ارتفاع ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر محصور شده است، شیب این دیواره‌ها با ارتفاعی کمتر از ۱۰ متر در نزدیکی روستای گُدارگَه آغاز می‌شود و در پرتگاه هفت رَک و انتهای دره به اوج خود می‌رسد. تنگه شیرز، مکان‌های باستانی چنیدن هزارساله را نیز در خود جای داده است، این مناطق شامل آثاری از زندگی غارنشینی است، از جمله این مناطق می‌توان به غار پل خدا اشاره کرد، این غار در میانه تنگ شیرز قرار دارد و آبراهی نیز از کف آن جاریست و دارای استالاگتیت‌های زیبایی است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی ایرانگردی طبیعت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۸۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ معلم لرستانی برگزیده کشوری شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، یونس بهاروند سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان با تبریک به مناسبت هفته معلم، اظهار داشت: در طرح ستاد بزرگداشت مقام معلم سه هزار ۹۸۲ نفر شرکت کردند و در چهار سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه ارزیابی شامل مشاهده تدریس، مصاحبه، بررسی مستندات و مدارک بوده است، افزود: پس از ارزیابی از این تعداد ۷۶۲ نفر از سطح مدرسه به منطقه، ۷۴ نفر به سطح استان و در نهایت چهار نفر از معلمان استان به سطح کشور راه یافت.

سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به اینکه در سطح کشور ۱۵ نفر به‌عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شدند، عنوان کرد: خوشبختانه امسال دو نفر از لرستان به نام «نورمحمد سلطانی» از آموزش ابتدایی منطقه زاغه و «علی یار پادروند» دبیر متوسطه از رومشکان به‌عنوان نمونه کشوری معرفی شدند.

کد خبر 6093644

دیگر خبرها

  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • ۲ معلم لرستانی برگزیده کشوری شدند
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان