Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی گفت:معادن عقیق در تربت حیدریه ۹۰۰ تن عقیق ذخیره دارند.

معاون امور معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی در گفتگو با قدس آنلاین با اشاره به اینکه تنها ۲ معدن عقیق در خراسان رضوی و در تربت حیدریه وجود دارد، گفت: این معادن ۹۰۰ تن عقیق ذخیره دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد خزاعی ادامه داد: حدود ۵۰۰ شغل مستقیم بواسطه فعالیت این معادن ایجاد شده، اما آنچه که اهمیت دارد میزان بالای مشاغل غیرمستقیم ایجاد شده از استخراج عقیق است.

وی بیان کرد: عقیق جزو سنگ های نیمه قیمتی محسوب شده و پس از استخراج از معدن مستقیما به کارگاه های جواهرسازی حمل می شود.

معاون امور معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بیشترین مشاغل ایجاد شده عقیق در رشته جواهرسازی است، تصریح کرد: در تلاش هستیم اقداماتی برای معرفی بیشتر عقیق و کاربرد آن در جواهرسازی انجام دهیم، زیرا این موضوع می تواند سبب رونق اقتصادی برای فعالان این عرصه و حتی صادرات عقیق شود.

خزاعی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا تلاشی برای کشف تعداد بیشتری از معادن عقیق در خراسان رضوی صورت نگرفته است؟، افزود: با توجه به گزارش های اکتشافی انجام شده فقط این ۲ معدن در حال حاضر فعال بوده و معدن عقیق در مناطق دیگر این استان کشف نشده است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سبزوار معدن عقیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۸۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیر شرکت برق تربت حیدریه گفت: مهمترین این طرح‌ها، طرح توسعه منبع تغذیه و تامین برق (فیدر) از پست فوق توزیع ملکان برای تامین برق مرکز شهر تربت حیدریه است که بتوان این شهر را از سه مسیر برق‌دار کرد تا حادثه و خاموشی نداشته باشد.

حسن صادقی افزود: طرح دیگر، تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار است و طرح بعدی کنترل پذیری مشترکان کشاورزی است.

مدیر شرکت برق تربت حیدریه گفت: امید است امسال با توجه به طرح‌های ابلاغی از مرکز استان و همچنین دستورکار‌های وزارت نیرو و شرکت توانیر، خاموشی در سال جاری برای مشترکان خانگی و تجاری وجود نداشته باشد، اما این احتمال هست که مشترکان کشاورزی و صنعتی براساس دستورکار‌هایی که وزارت نیرو ابلاغ می‌کند دچار خاموشی‌هایی شوند.

دیگر خبرها

  • واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • جریمه نقدی برای متهم پرونده قاچاق دارو در تربت حیدریه
  • جریمه قاچاقچی ۱۷۰ رأس گوسفند مولد در تربت حیدریه
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • برپایی نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) صالح آباد + تصاویر
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه