Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شرکت فناوری گوگل به دولت آمریکا هشدار داد گسترش تحریمها علیه شرکت هوآوی چین مشکلات امنیتی خطرناکی برای واشنگتن خواهد داشت.

به نوشته اسپوتنیک، جنگ تجاری کنونی بین آمریکا و چین شرکتهای چندملیتی آمریکا را در موقعیت بحرانی قرار داده است. اخیراً واشنگتن فعالیت شرکت فناوری هوآوی چین در این کشور را ممنوع کرد و شرکت گوگل نیز مجبور شد دسترسی تولیدات هوآوی به سیستم عامل آندروید را محدود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به این گزارش شرکت آمریکایی گوگل اخیراً به دولت آمریکا هشدار داده گرچه  اعمال محدودیت بر شرکت هوآوی در کوتاه‌مدت مشکلاتی برای این شرکت و د یگر شرکتهای چینی ایجاد می‌کند، در بلندمدت اما این شرکت با خودکفایی بیشتر و توسعه فناوریهای خود، سلطه و نفوذ جهانی شرکتهای آمریکایی مانند گوگل را تضعیف می‌کند.

به گفته مقامات گوگل، اصلی‌ترین نگرانی این شرکت چندملیتی این است که به علت تحریمهای آمریکا از این پس نمی‌تواند سیستم عامل اندروید را در تولیدات هوآوی بروزرسانی کند و این موضوع سرانجام موجب می‌شود هوآوی نسخه نرام‌افزای مختص به خود را طراحی کند.

تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین به حدی رسیده است که مذاکرات تجاری اخیر دو کشور بی نتیجه ماند و هیئت تجاری چین چندی پیش ۲ ساعت پس از ورود به واشنگتن، پایتخت آمریکا را ترک کرد. رئیس جمهور آمریکا هم بار‌ها در حساب توییتر خود چین را تهدید کرده در صورتی که به یک توافق تجاری با واشنگتن دست نیابد، به شدت آسیب خواهد دید. وی حتی مدعی شد چین نباید این اقدام آمریکا را تلافی کند؛ زیرا به قدر کافی در سال‌های گذشته از آمریکا سود بدست آورده است.

اخیراَ چند کشور تحت تأثیر فضاسازی آمریکا، شرکت هوآوی را به ارتباط با دولت چین و جاسوسی به نفع پکن متهم می‌کنند. سال گذشته میلادی آمریکا، استرالیا، ژاپن، و نیوزلند استفاده از تولیدات مخابراتی و گوشی‌های همراه شرکت هواوی را در سازمان‌های دولتی را به بهانه مسائل امنیتی ممنوع کردند.

وزارت بازرگانی آمریکا نیز اخیراً رسماً شرکت هوآوی و ۷۰ شرکت وابسته به آن در فهرست سیاه قرار داد. وزارت بازرگانی آمریکا ادعا کرد مبنایی منطقی وجود دارد که نشان می‌دهد هوآوی درگیر فعالیت‌هایی شده که مغایر با امنیت ملی آمریکاست.

«سانگ لیوپینگ» از مقامات حقوقی شرکت چینی هوآوی نیز هفته گذشته در واکنش به این اقدام آمریکا گفت: «دولت آمریکا با ممانعت شرکت‌های این کشور از دادوستد تجاری با هوآوی مستقیماً به ۱۲۰۰ شرکت آمریکایی ضربه می‌زند که ده‌ها هزار شغل در این کشور را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهد».

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۸۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگهی‌های هرزنگاری دیپ فیک در گوگل ممنوع می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، هرچند این شرکت هم اکنون محدودیت های زیادی برای تبلیغاتی که شامل انواع خاصی از محتوای مستهجن هستند را اجرا می کند اما به روز رسانی جدید هیچ شکی باقی نمی گذارد که محتوایی که طوری تغییر یافته یا تولید شده تا هرزنگاری و مستهجن باشد، برخلاف قوانین آن است.

هر آگهی که مروج سایت یا اپلیکیشن های تولید هرزنگاری دیپ فیک باشد و دستورالعمل ساخت چنین محتوایی را نشان دهد، آنها را تایید کند یا سرویس های هرزنگاری دیپ فیک مختلف را مقایسه کند، بدون هشدار تعلیق خواهد شد.

این آگهی ها دیگر اجازه انتشار در گوگل نخواهند داشت. شرکت فناوری آمریکایی از ۳۰ می۲۰۲۴ میلادی این قوانین را اجرا می کند و به آگهی دهندگان اجازه می دهد هرگونه تبلیغ ناقض این سیاست را حذف کنند.

ظهور فناوری های دیپ فیک به افزایش تعداد ابزارهای تبلیغاتی منجر شده که به طور خاص کاربران را هدف می گیرند که خواهان محتوای مستهجن هستند. برخی از این ابزارها حتی به عنوان سرویس هایی سالم خود را نشان می دهند تا بتوانند در اپ استور اپل و گوگل پلی فهرست شوند اما آنها در شبکه های اجتماعی برای ترویج قابلیت های هرزنگارانه خود، آشکارا عمل می کنند.

کد خبر 6096786

دیگر خبرها

  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • آگهی‌های هرزنگاری دیپ فیک در گوگل ممنوع می‌شوند
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!