Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان با اعلام این مطلب که اجرای طرح کاداستر گامی بلند در جهت پیشگیری از زمین خواری است، از حدنگاری یک و نیم میلیون هکتار از اراضی ملی این استان طی یک سال اخیر خبر داد. گروه ایران زمین همایش توسعه طرح کاداستر

«علیرضا احمدی منش» از برگزاری همایش توسعه طرح کاداستر و پیشگیری از تصرف اراضی توسط این معاونت و با حضور جمعی ازمدیران کل، مسئولان اجرایی و قضایی هرمزگان به منظور بررسی نحوه اجرای طرح کاداستر در مناطق مختلف هرمزگان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام این مطلب که روند رو به رشد جرائم در کشور یکی از مهمترین چالش هایی است که قاطبه مسئولان و آحاد مردم را به خود مشغول ساخته، اظهار داشت: متأسفانه این روند طی سال های اخیر سرعت معناداری به خود گرفته تا جایی که قوه قضائیه را بر آن داشته تا یکی از بندهای مغفول مانده اصل یکصد و پنجاه و ششم قانون اساسی را با عنوان پیشگیری از وقوع جرم ، بیش از پیش مورد توجه قرار دهد .

این مقام قضایی با اذعان به این مطلب که پیشگیری از وقوع جرم در گام نخست، نیازمند شناخت مؤلفه ها و شاخص ها و همچنین برآورد آمار دقیق توسط دستگاه های متولی و ذی مدخل است، تصریح کرد: به همین منظور 10 جرم اول ارتکابی در کشور بر اساس ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی، شناسایی و استخراج شده اند تا راجع به آنها تصمیم گیری دقیق تری صورت پذیرد.

 

احمدی منش با اعلام این مطلب که  یکی از جرائم دهگانه اولویت دار در کشور، تصرف عدوانی اراضی است، خاطرنشان کرد: تصرفات غیرقانونی اراضی در دو حوزه اراضی و املاک خصوصی و دولتی قابل بررسی است .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان با اعلام این مطلب که  در موضوع تصرفات اراضی و اموال خصوصی، نرخ وقوع جرم کم نیست اما مشکل حادی وجود ندارد، علت این موضوع را در اهتمام بیشتر مالکان خصوصی به حفاظت از اموالشان برشمرد؛ موضوعی که  در صیانت از اراضی ملی کمتر دیده می شود و زمینه طمع ورزی سودجویان را فراهم ساخته است.  

احمدی منش افزود: یکی از مهمترین ابتکاراتی که دولت به منظور صیانت از اموال خود به کارگرفته، اجرای طرح حدنگار یا کاداستر و صدور اسناد تک برگی است.

این مقام مسئول اظهارداشت: مالکیت کاداستری با توجه به اهداف توسعه پایدار و لزوم تأمین امنیت اجتماعی، اقدامی مهم و مؤثر در جهت تأمین امنیت فردی و اجتماعی جامعه است و بر اساس آن، سند مالکیت کاداستری به جای سند منگوله دار و دفترچه‌ای قدیمی صادر می‌شود.

احمدی منش با اشاره به گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهارداشت:اراضی ملی تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی در استان بیش از ۶ میلیون هکتار است، اما با وجود وسعت اراضی ملی ، این اداره کل طی یک سال اخیر در حدود یک و نیم میلیون هکتار از اراضی ملی طرح کاداستر را اجرا کرده و اسناد دفترچه ای را با اسناد تک برگی جایگزین کرده است.

بیشتر بخوانید

http://اجرای کامل طرح حدنگار در برخی مناطق پیگیری می شود - ایران آنلاین

http://اجرای طرح کاداستر در 27 میلیون هکتار از عرصه های کشور - ایران آنلاین

http://اسناد مالکیت مردم هم اکنون در سیستم کاداستر صادر می‌شود - ایران آنلاین

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۹۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر تیتکانلو خراسان شمالی را لرزاند

براساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمان وقوع این زمین لرزه ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۲۸ ثانیه و در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داده است.

براساس این گزارش، مختصات جغرافیایی این زمین لرزه ۳۷.۲۰۲ درجه عرض شمالی و ۵۸.۳۲۳ درجه عرض شرقی بوده است.

مرکز وقوع این زلزله شهر تیتکانلو خراسان شمالی بوده است.

هنوز از خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی دریافت نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • زلزله ۴.۲ ریشتری در خراسان شمالی هیچگونه خسارتی در پی نداشت
  • تیتکانلو در خراسان شمالی لرزید
  • زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر تیتکانلو خراسان شمالی را لرزاند
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • کنایه علی جنتی به افشای زمین خواری در حوزه علمیه ازگل/ نادیده گرفتن تخلفات صدیقی نوعی دهن کجی به مردم است
  • زلزله این استان را لرزاند
  • وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر در سیرچ کرمان
  • وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید