Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حوزه بهداشت‌ و درمان در هفته گذشته با رویداد‌هایی متعدد مواجه بود که در این بسته خبری به بخشی از آنها می‌پردازیم.

انتصاب اعضاى قرارگاه و شورای مشورتی دارو و تجهيزات پزشكى/ «شانه ساز» سرپرست سازمان غذا و دارو شد

وزیر بهداشت در حکم‌هایی سرپرست سازمان غذا و دارو، اعضاى قرارگاه و شورای مشورتی تامین دارو و تجهيزات پزشكى را منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به شرایط خاص کشور و ضرورت مقابله هوشمندانه با تحریم‌های ظالمانه دشمن با اعمال شیوه‌های جهادی و قرارگاهی جهت تامین واردات مواد اولیه صنعت داخلی و دارو‌های ساخته شده و همچنین تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور و از آنجایی که نحوه اداره کنونی آن مجموعه سازگاری و انطباق کامل با شرایط پیش رو را ندارد، وزیر بهداشت در حکمی، دکتر محمد رضا شانه ساز را به عنوان سرپرست سازمان غذا و دارو و مدیر اجرائی قرارگاه مذکور، منصوب کرد.

اعلام زمان برگزاری اولین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران

احمد نجاتیان مدیرکل دفتر توانمندسازی و بهره وری نیروی انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت از برگزاری اولین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران در نیمه دوم سال ۱۳۹۸ خبر داد.

نجاتیان با اعلام این خبر افزود: با هدف تایید صلاحیت شاغلین حرفه پرستاری و گروه‌های مرتبط و همگام ساختن خدمات پرستاری کشور با استاندارد‌ها و معیار‌های جهانی، صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران و گروه‌های مرتبط در سال ۱۳۹۵ آغاز شد.

نجاتیان افزود: تاکنون در ۴ مرحله، حدود ۳۰۰۰۰ پروانه صلاحیت حرفه‌ای صادر کردیم که گروه‌های هدف مدیران پرستاری صف تا ستاد، فارغ التحصیلان گروه‌های پرستاری تا سال ۱۳۸۵، اعضا هیات علمی و مسئولین فنی و پرستارانی که در مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل کار می‌کردند، بودند.

وی گفت: قرار است به تدریج در مدت زمان سه تا چهار سال همه پرستاران، پروانه صلاحیت حرفه‌ای دریافت کنند.

نشت کارپول‌های دندانپزشکی از داروخانه‌ها به بازار آزاد/ پیشنهاد اصلاح رویه توزیع داروی بی حسی دندان

قاسم صادقی رئیس اداره درمان دندان‌پزشکی وزارت بهداشت درباره فروش کارپول‌های اسپانیایی در بازار آزاد به چند برابر قیمت واقعی اظهار کرد: کارپول اسپانیایی را یک شرکت دارویی وارد و شرکت پخشی آن را در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل اینکه توزیع داروخانه‌ای وجود دارد احتمال اینکه کارپول‌ها از داروخانه‌ خارج و در بازار آزاد به فروش برسند وجود دارد.

صادقی علل فروش کارپول در بازار آزاد را ضعف در قوانین و نظارت دانست و گفت: باید توزیع کنندگان کارپول را دوباره باز تعریف کنیم و کارپول از کانال مشخصی توزیع شود و توزیع عام صورت نگیرد.

رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت درباره اینکه چگونه می‌توان از عرضه کارپول در بازار آزاد با قیمت‌های بالا جلوگیری کرد، گفت: در حال رایزنی هستیم تا مکانیسم قانونی پیدا کنیم تا رویه توزیع کارپول اصلاح شود.

وی ادامه داد: یکی از پیشنهادات برای اصلاح توزیع کارپول این است که کارپول از طریق اداره کل تجهیزات پزشکی و سامانه‌ای که در این اداره کل وجود دارد توزیع شود و در خواست ما این است که سازمان غذا و دارو توزیع کارپول را از طریق این سامانه اجرایی کند.

استان های رکورددار اهدای خون در شب‌های قدر/ نیاز یک میلیون لیتری به فرآورده‌های خونی

بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون کشور درباره آمار انتقال خون در شب‌های قدر اظهار کرد: در شب‌های قدر ۴۵ هزار و ۱۱۲ نفر برای اهدای خون  به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کردند.

وی افزود: خوشبختانه اهدای خون روزه‌دار در تمامی استان‌های کشور نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

حاجی بیگی درباره استان‌هایی که بیشترین میزان انتقال خون را داشته‌اند، گفت: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، چهارمحال و بختیاری، مرکزی و لرستان بیشترین میزان  اهدای خون را در شب‌های لیالی قدر داشته‌اند و  اهدای خون در شب‌های قدر امسال رشد ۲۶ درصدی  داشته است.

آخرین جزئیات از وضعیت سهام پالایشگاه نفت اصفهان و شرکت هاى آواى سلامت

سعید نمکی وزیر بهداشت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره شفاف سازی سهام پالایشگاه نفت اصفهان و شرکت‌های آوای سلامت، اظهار کرد: امروز جای مفصلی داشتیم که در مورد شرکت‌های آوای سلامت به جمع بندی خوبی رسیدیم و تعدادی از این شرکت‌ها منحل می‌شوند و تعدادی در مرحله تسویه حساب قرار دارند و تنها معدود شرکت‌هایی را به عنوان پوست‌هایی برای خدمت به مردم و جامعه نگهداری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در مورد رسیدگی به شرکت‌ها و جمع کردن بنگاه داری ٨٠ درصد مسیر را رفته‌ایم و حساب رسی‌ها انجام شده است و قول می‌دهم در نشست خبری بعدی کل این پروژه شرکت‌های آوای سلامت و سهام پالایشگاه اصفهان شفاف سازی خواهد شد و مورد مبهمی در مورد شرکت‌های تحت پوشش وزارت بهداشت نخواهیم داشت.

مشکلی در تامین پانسمان بیماران EB وجود ندارد/ یک ماه موجودی داریم

مهدی پیرصالحی  رئيس سازمان غذا و دارو عصر امروز در نشست خبری که در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد،  اظهار کرد:از سال قبل جلوی واردات داروهای مشابه تولید داخل گرفته شده است.

وی ادامه داد: از این به بعد شاهد کمبود بیشتر داروهای وارداتی مشابه تولید داخل در بازار خواهیم بود و این موضوع هم طبیعی است و در واقع کمبود محسوب نمی‌شود.

رئيس سازمان غذا و دارو درباره  وضعیت رسیدگی به بیماران EB گفت: بیش از یک ماه موجودی پانسمان بیماران EB برند سوئدی را داریم و این شرکت بیش از یک ماه است جنس به نماینده خودش نمی‌دهد اما با واسطه می‌فروشد و الان مشکل حادی در تامین این محصول وجود ندارد.

آغاز تحویل لیست ارزی تجهیزات پزشکی به بانک مرکزی از امروز +زمان اعطای ارز به شرکت‌ها

ابوالفتح صانعی رئیس اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی از آغاز تخصیص بدهی‌های ارز شرکت‌های تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: بعد از پیگیری‌های طولانی مدت بالاخره بانک مرکزی و وزارت بهداشت برنامه اجرایی تخصیص ارز بدهی‌های گذشته شرکت‌های تجهیزات پزشکی را طراحی کردند.

وی ادامه داد: از امروز به تدریج لیست پرداخت بدهی‌های ارزی شرکت‌های تجهیزات پزشکی به کمپانی‌های خارجی از وزارت بهداشت  به بانک مرکزی تحویل داده می شود و بانک مرکزی ارزهای تخصیصی را در هفتهجاری ژرداخت می کند.

رئیس اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی افزود: ارز پس از تأیید بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل پرداخت و به دست شرکت‌های خارجی که شرکت‌های تجهیزات پزشکی به آنها بدهکار بودند پرداخت می‌شود.

صانعی اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های ارزی که در کشور وجود دارد در ابتدا ارز یوان در دسترس شرکت‌‌های تجهیزات پزشکی قرار می‌گیرد و به تدریج تخصیص ارزهای دیگر چون یورو انجام می‌شود.

آغاز فاز عملیاتی کمپین کنترل فشار خون از امروز در کشور/ بیش از ۹ هزار ایستگاه اندازه گیری رایگان فشار خون

محمد شریعتی قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه از امروز کمپین ملی کنترل فشار خون در سراسر کشور وارد فاز عملیاتی می شود، اظهار کرد: فشارخون بالا یکی از عوامل خطر در بیماریهای غیر واگیر بوده. باید توجه داشت که بیماری های غیر واگیر در دنیا در حال گسترش است که بسیاری از این بیماری ها با فشارخون بالا در ارتباط هستند.

اشاره به عوارض فشار خون بالا اظهار کرد: در اثر فشار خون بالا عروق شبکیه چشم، کلیه ها و قلب و عروق آسیب می بینند و سکته های مغزی و قلبی افزایش پیدا می‌کند.

شریعتی وی با بیان اینکه فشار خون بالا به عنوان قاتل خاموش شناخته می شود، گفت: فشار خون بالا در اکثر افراد علامتی ندارد و تنها با اندازه گیری مشخص می شود که فرد به فشار خون بالا مبتلاست و به همین دلیل مردم کمتر به این بیماری توجه می کنند.

شریعتی با بیان اینکه کمپین ملی فشار خون در راستای اطلاع‌رسانی و شناسایی بیماران مبتلا به فشار خون بالا راه اندازی شده است، گفت: ما در فاز نخست کمپین ملی فشارخون از ٢٧ اردیبهشت در این زمینه اطلاع رسانی کردیم و از امروز فشار خون افراد در پایگاه های در نظر گرفته شده اندازه گیری می شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۹۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: دو خوشه‌ پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت، در استان ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان علی مهدی‌پور _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی اهمیت زیادی دارد و با ایجاد این خوشه‌های صنعتی چندین واحد صنعتی راکد نیز به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: دو خوشه پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری (تأمین و ساخت و تعمیر) به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت در استان ایجاد شد، با ایجاد این دو خوشه صنعتی دو قرارداد به مبالغ یک میلیون یورو و ۴۶۰ میلیارد ریال با صنایع بزرگ استان در راستای تولید و تأمین تجهیزات مورد نیاز آن‌ها منعقد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: افزایش گردش مالی، توسعه قراردادهای قبلی، سفارش‌گیری از صنایع بزرگ و جلوگیری از خروج سفارش‌ها در استان از مزیت‌های راه‌اندازی این خوشه‌ها است، همچنین راه‌اندازی این خوشه‌ها و شناسایی ظرفیت‌های فنی موجود در استان باید جلب رضایت شرکت‌های بزرگ صنعتی را به همراه داشته است.

مهدی‌پور با اشاره به نقش و جایگاه صنایع کوچک و متوسط، اضافه کرد: این صنایع عامل اصلی رشد و توسعه کارآفرینی و نوآوری است که در رفع بیکاری و محرومیت بسیار اثرگذار است و فرصت‌های جدیدی را برای جذب سرمایه گذار ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه استفاده از خوشه‌های صنعتی در توسعه صنایع کوچک و متوسط یکی از روش‌های مؤثر و کارآمد است، ادامه داد: یک خوشه موفق می‌تواند نیرویی جهت‌دهنده تلقی شود که توسعه یک حوزه صنعتی خاص یا یک اقتصاد منطقه‌ای را در بهترین شکل ممکن به وجود آورد.

کد خبر 748739

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • امضای قرارداد ساخت تجهیزات سکوهای فشار افزا به زودی
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی