Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@23:04:16 GMT

اولین استخر ۳۶۰ درجه جهان در لندن +عکس

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۹۲۶۰

اولین استخر ۳۶۰ درجه جهان در لندن +عکس

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین استخر ۳۶۰ درجه جهان در بالای برج یک هتل ۵۵ طبقه در لندن ساخته خواهد شد. این استخر ۶۰۰۰۰۰ لیتری در نوع خود بی همتا است و شناگران آن از طریق مارپیچی که در زیر استخر قرار دارند وارد آب می‌شوند. طرح اولیه این استخر مورد تایید قرار گرفته است، ولی هنوز تمام شرکاء و پیمان‌کاران باهم به توافق نرسیده‌اند و در صورت حصول توافق تمامی طرفین پروژه آغاز ساخت این استخر در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: در سینما دراز بکشید و فیلم ببینید +تصاویر

این استخر از هر زاویه ظاهری جذاب دارد و دیوار‌های چار طرف استخر و کف آن کاملا شفاف و شناگران می‌توانند در حین شنا کردن دیدی کامل از اطراف و زیر خود داشته باشند. با چنین ویژگی شناگران حاضر ار اولین استخر ۳۶۰ درجه جهان از دید افق و منظره‌ای وسیع از لندن لذت می‌برند. دیوار‌های این استخر از جنس اکریلیک با فناوری خاص ساخته شده‌اند تا در نور‌های گرم آفتابی از بالا رفتن بیش از حد دمای آب جلوگیری کنند. هم‌چنین سیستم‌های هوشمند هتل از طریق سنسور‌های کار گذاشته شده در استخر به طور دائم سرعت باد و همه عوامل کیفی آب استخر را چک می‌کند تا از بروز هرگونه خطر جلوگیری شود.

وارد شدن و خارج شدن از این استخر شبیه به فیلم‌های علمی تخیلی است. بر اساس آنچه طراحان اولین استخر ۳۶۰ درجه جهان طراحی کرده‌اند، شناگر باید از یک مسیر مارپیچ موجود در کف اسخر وارد و خارج شود. یکی از دلیل تبیعه چنین شکلی از مسیر فراهم نمودن ایمنی کامل شناگران است زیر در مرتفع‌ترین نطقه یک هتل ۵۵ طبقه خروج از هر طرف دیواره بسیار خطرناک است و امکان به وجود آمدن آسیب‌های بسیار جدی وجود دارد.

در شهر لندن به طور متوسط ۱۰۶ روز در سال باران می‌بارد به همین رو دیگر نگرانی سازندگان استخر بالا آمدن و آلوده شدن آب بر اساس باران بیش از حد است. سیستم تنظیم کننده ارتفاع آب با اندازه گیری متوالی ارتفاع آب، در صورت بیشتر شدن ارتفاع از حد مجاز دریچه‌های مخصوصی را باز و ارتفاع آب را تنظیم می‌کند.

انتهای پیام/

شناکردن همراه با تماشای دید کاملی از شهر لندن در اولین استخر ۳۶۰ جهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی بهترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۹۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک ۶ ساله اصفهانی در کانال آب غرق شد

آفتاب‌‌نیوز :

عباس عابد افزود: عصر امروز حادثه غرق‌شدگی در کانال آب در روستای قاسم آباد شهرستان تیران و کرون به مرکز اورژانس اصفهان گزارش شد.

وی با بیان اینکه یک واحد امدادی ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد، افزود: کودک شش ساله غرق شده در این کانال جان خود را از دست داد و تلاش برای نجات او بی نتیجه ماند.

کانال‌های انتقال آب کشاورزی به دلیل شیب زیاد و جلبک گرفتن آن لغزنده و پر شتاب هستند و افرادی که به هر دلیل وارد کانال شوند، نمی‌توانند نجات پیدا کنند.

سه هزار و ۵۰۰ استخر ذخیره آب کشاورزی در استان اصفهان وجود دارد؛ بر همین اساس دستورالعمل ایمن‌سازی استخر‌ها با نصب حفاظ و تابلو استخر ممنوع به دستگاه اجرایی مربوطه ابلاغ شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ضربه ناک‌اوت نوشاد عالمیان در جده
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان/ مردان ایران در رده چهارم، بانوان هشتم
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم
  • درخشش شناگران روشندل ساروی در مسابقات قهرمانی کشور
  • شکایت ده‌ها هزار راننده تاکسی از اوبر در نقاط مختلف جهان
  • آرژانتین در غم درگذشت اولین مربی قهرمان جهان
  • جهاد کشاورزی یزد درباره تنش گرمایی درختان پسته هشدار داد
  • کودک ۶ ساله اصفهانی در کانال آب غرق شد
  • (تصاویر) اگر نقاشی کودکان واقعیت داشت جهان چه شکلی می‌شد؟
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد