Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@02:04:52 GMT

نگاهی به مدرک تحصیلی کارمندان دولت

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۹۲۹۶

نگاهی به مدرک تحصیلی کارمندان دولت

از مجموع بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار کارمندی که در دستگاه‌های اجرایی ایران فعالیت می‌کنند، حدود ۷۹۰ هزار نفر کمتر از لیسانس و ۱۵۰ هزار نفر زیر دیپلم هستند.

به گزارش ایسنا، افزایش سطح تحصیلی کارکنان از جمله برنامه‌های اصلاح نظام اداری در حوزه سرمایه انسانی به شمار می‌رود و البته مسئولان سازمان اداری و استخدامی معتقدند که در چند سال اخیر اتفاقات مثبتی در این بخش ثبت شده و سطح تحصیلات کارمندان رشد خوبی داشته است؛ به طوری‌که اکنون سطح تحصیلی کارکنان عمدتاً در لیسانس و بالاتر قرار داشته و کمتر کارمندانی هستند که دارای مدرک دیپلم یا زیر دیپلم باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که بررسی آخرین آمار و اطلاعات کارکنان دستگاه‌های اجرایی مشمول و غیر مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و همچنین نهادهای انقلابی بر اساس مدرک تحصیلی آنها در سال ۱۳۹۷ نشان می‌دهد که از مجموع حدود دو میلیون و ۲۷۶ هزار و ۹۲۸ کارمند نزدیک به ۵۰ درصد آنها یعنی نزدیک به یک میلیون و ۱۰۶ هزار نفر دارای مدرک لیسانس هستند. البته این آمار، نیروهای نظامی و انتظامی، وزارت اطلاعات، دفاع و پشتیبانی و نیروهای مسلح و شرکت‌های وابسته را به دلیل محرمانه بودن در برنمی‌گیرد.

همچنین حدود ۱۵۰ هزار و ۵۴۳ نفر کمتر از دیپلم و ۳۸۱ هزار نفر دارای مدرک دیپلم و ۲۶۰ هزار نفر فوق دیپلم هستند. بر این اساس حدود ۷۹۰ هزار نفر از کارمندان زیر مدرک لیسانس هستند.

بررسی سایر اطلاعات از این حکایت دارد که ۲۹۸ هزار نفر دارای مدرک فوق لیسانس و حدود ۸۱ هزار و ۶۵۰ نفر مدرک دکتری دارند.

اما در بین دستگاه‌های اجرایی بیشترین کارمندان مربوط به وزارت آموزش و پرورش با حدود ۹۵۵ هزار و ۲۹۱ نفر هستند که در بین آنها ۵۴۶ هزار و ۸۴۸ نفر دارای مدرک لیسانس بوده و تعداد افرادی که مدرک دکتری داشته و در وزارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند به حدود ۲۴۱۷ نفر می‌رسد.

در نهاد ریاست جمهوری که حدود ۲۷ هزار و ۳۳۰ نفر فعالیت می‌کنند نزدیک به ۲۰۰۰ نفر کمتر از دیپلم و ۴۸۷ نفر مدرک دکتری دارند.

در سایر وزارتخانه‌ها می‌توان به وضعیت وزارت دادگستری اشاره کرد که از حدود ۲۳۱۷ کارمند ۹۸ نفر کمتر از دیپلم و شش نفر دارای مدرک دکتری بوده و عمده آنها دارای مدرک لیسانس هستند.

از حدود ۴۵ هزار نفر مشغول در وزارت صنعت، معدن و تجارت هم حدود ۱۱ هزار و ۷۳۰ نفر زیر دیپلم هستند.

همچنین در وزارت اقتصاد نیز از حدود ۱۱۷ هزار کارمند تا ۳۶۰۰ نفر کمتر از دیپلم و ۳۸۷ نفر مدرک دکتری دارند.

وضعیت تحصیلی کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۳۹۷

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کارکنان دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۹۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث مرکز بستر درمانی شهر مارگون به همت خیر لبنانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مختار اندرخور افزود: این شهروند نیکوکار لبنانی که سرمایه گذار کارخانه سیمان مارگون است همه هزینه های ساخت یک مرکز بستر درمانی در شهر مارگون را برعهده گرفته است. وی با اشاره به اینکه میزان هزینه مورد نیاز مرکز بستر درمانی شهر مارگون هنوز برآورد نشده تاکید کرد: براساس توافق صورت گرفته با این خیر عملیات اجرایی ساخت این طرح پس از تحویل زمین آغاز می شود. فرماندار مارگون عنوان کرد: همه اقدام های مطالعاتی و طراحی نقشه برای ساخت این بستر درمانی تهیه شده و عملیات اجرایی آن به زودی در ۲ طبقه آغاز می شود. حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین برای ساخت مرکز بستر درمانی۱۰ تا ۱۵ تختخوابی شهر مارگون اختصاص یافت. وی همچنین مستقر شدن پزشکان متخصص از جمله پزشک داخلی، زنان و دندان پزشک را از دیگر خدمات دولت سیزدهم برای بهبود وضعیت سلامت و درمان مردم این شهرستان اعلام کرد. اندرخور عنوان کرد: آزمایشگاه تشخیص طبی شهر مارگون نیز در دولت سیزدهم با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث و به بهره برداری رسید. فرماندار مارگون با اشاره به اینکه مردم شهرستان ۲۱ هزار نفری مارگون برای استفاده از امکانات درمانی فاصله ۶۰ کیلومتری شهر مارگون تا یاسوج را سفر می کنند ابرازامیدواری کرد: فراهم شدن زیرساخت های درمانی بتواند گامی برای تحقق رفاه و ارتقای سلامت شهروندان این شهرستان باشد. مارگون با جمعیتی حدود ۲۱ هزار نفر در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد قرار دارد.      

 

دیگر خبرها

  • جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی
  • واکنش خبرگزاری دولت به انتقادات پیرامون دکترای افتخاری رئیسی در پاکستان
  • احداث مرکز بستر درمانی شهر مارگون به همت خیر لبنانی
  • پلیس راه سمنان ۳۶۴ خودروی حادثه‌ساز را توقیف کرد
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • هشدار برای تغییر تعادل جنسیتی دانشگاه‌ها
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • دستگيري جاعلان مدراک در کرمان
  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟