Web Analytics Made Easy - Statcounter

رقابت های تنیس آزاد فرانسه به مرحله نیمه نهایی رسید، این در حالی است که سید 1 تا 4 مسابقات راهی این مرحله شدند تا اوج هیجان تنیسی را در رولند گاروس داشته باشیم.

طرفداری- دومین گرند اسلم سال 2019 تنیس در مرحله نیمه نهایی امروز جمعه 17 خرداد از ساعت 15:20 به وقت ایران با یکی از بزرگ ترین جدال های تاریخ تنیس رقم خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راجر فدرر و رافائل نادال دو تن از بهترین های تاریخ تنیس این بار در قلمروی ماتادور برای 16 بار در سطح خاک به مصاف هم می روند تا عاشقان تنیس را مجذوب هنر راکت خود کنند. برنده این جدال جذاب می تواند در جدید ترین رنکینگ مردان رتبه دوم را به دست بیاورد.

رافائل نادال قهرمان 11 دوره رولند گاروس برای دوازدهمین بار راهی نیمه نهایی تورنمنت مورد علاقه خودش شده و فرصت طلایی دیگری دارد تا با پیروزی بر قدیمی ترین رقیبش، برای دوازدهمین بار فاتح بزرگ ترین تورنمنت خاک شود. ماتادور اسپانیایی هرگز در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها مغلوب نشده و درخشش شگفت انگیزی در تاریخ رولند گاروس از سال 2005 تا به الان داشته که در تاریخ تنیس بی سابقه بوده است. نادال در طی این سال ها فقط دو بار  شکست خورده یک بار در سال 2009 برابر رابین سودرلینگ مغلوب شده که در دور چهارم رقم خورده  است و دیگری در سال 2015 در یک چهارم نهایی برابر نواک جووویچ. لازم به ذکر است در سال 2016 نادال به دلیل مصدومیت در حین مسابقات انصراف داد. آمار شگفت انگیز رافائل نادال در خاک و رولند گاروس به قدری فوق العاده است که هر تنیسور سطح بالایی در این تورنمنت به سختی بتواند او را حتی به چالش بکشد چه برسد به پیروزی برابر بهترین خاک باز تاریخ!

اما در آن سوی میدان راجر فدرر 37 ساله ای قرار دارد که پس از درخش در سال 2012 و قهرمانی در ویمبلدون دچار افت فاحشی شد و در روز های خوب خود هم در برابر نادال و خصوصا جوکوویچ بازنده بود تا سال 2017 و افتخارات سر رسید و اسطوره دنیای تنیس با سبک بازی دلنشینش چشمان تنیس دوستان را براق کرد. فدرر که در سال 2017 و ابتدای 2018 به قهرمانی در 3 گرند اسلم دیگر رسید. فدرر از ویمبلدون 2018 تا مسابقات آزاد استرالیا 2019 عملکرد ناامید کننده ای داشت جایی که در ویمبلدون، آزاد آمریکا و آزاد استرالیا بهترین عملردش رسیدن به یک چهارم نهایی بود! پس از درخشش مجدد جوکوویچ و رسیدن به 15 گرند اسلم زنگ خطر برای فدرر به صدا درآمد و  استاد سوئیسی با درخشش در مسترز اینین ولز و میامی خود را مهیای حضور در فصل خاک آن هم پس از 4 سال کرد!

فدرر در مسترز مادرید و رم به یک چهارم نهایی رسید اما بزرگترین نتیجه ممکنه را در رولند گاروس به دست آورد و با 5 پیروزی و از دست دادن 1 ست راهی هشتمین نیمه نهاییش در رولند گاروس شد تا باری دیگر به جدال قدیمی ترین رقیب ورزشی اش برسد. نادال و فدرر 5 مصاف در آزاد فرانسه داشته اند که هر 5 بازی با برد نادال همراه بوده. نیمه نهایی سال 2005 اولین و در ادامه فینال های 2006، 2007، 2008 و 2011 جدال های این دو تنیسور نابغه بوده است. همچنین در 15 مصاف این دو تنیسور در خاک آمار یک طرفه 13 برد برای نادال و فقط دو پیروزی برای فدرر ثبت شده که آن دو برد هم در هامبورگ 2007 و مادرید 2009 رقم خورده است. همه آمار و نظارات نشان دهنده راه یافتن ماتادور به فینال است اما به راستی پر افتخارترین تنیسور تاریخ شانسی برای رسیدن به فینال ندارد؟

راجر فدرر که به سلطان چمن و رافائل نادال که به سلطان خاک معروف است از سال 2005 در نیمه نهایی رولند گاروس تا  فینال ویمبلدون 2008 رقابت های هیجان انگیزی در دو سطح چمن و خاک داشته اند. نادال در سال نیمه نهایی 2005 و فینال 2006 فدرر را در مسابقات آزاد فرانسه شکست داد ولی در فینال ویمبلدون 2006 مغلوب شد. سال 2007 این نتیجه دوباره تکرار شد و نادال فاتح نبردش با فدرر در رولند گاروس شد و در ویمبلدون این فدرر بود که به پیروزی و قهرمانی رسید. در سال 2008 ورق برگشت و نادال به قاطعانه ترین شکل ممکن در حالی که فدرر فقط توانست 4 گیم بگیرد او را شکست دهد و با روحیه عالی پس از این پیروزی در یکی از به یاد ماندنی ترین نبرد های تاریخ تنیس که در فینال ویمبلدون 2008 رقم خورد نادال 2.3 پیروز شد تا فدرر را از تخت پادشاهیش پایین بیاورد. حالا پس از سال ها و در حالی که همه فشار ها به سمت نادال است و با توجه به برد های روحیه بخش راجر فدرر مقابل رافائل نادال در سال 2017 که به گفته فدرر باعث شده تا بداند که چطور باید در مقابل نادال قرار بگیرد این بار فدرر را در شرایط روحی مناسبی قرار می دهد هر چند فدرر در خاک نتوانسته چالش جدی برای نادال باشد اما شاید این آخرین و بهترین چالش ممکنه باشد.

فینال به یاد ماندنی ویمبلدون 2008

راجر فدرر که همیشه در حدال هایش برابر نادال از ضعف بکهند خود ضربه خورده این بار با توان بالاتری به نسبت آخرین جدالشان در رولند گاروس به مصاف او می رود. فدرر که از سال 2004 تا 2014 بازی های زیادی را مغلوب نادال شده اما از سال 2017 این روند تغییر یافته و فدرر با پیروزی در آزاد استرالیا، مسترز ایندین ولز، میامی و شانگهای از لحاظ روحی در سرایط بسیار بهترین نسبت به گذشته خود قرار دارد. پارامتر روحی همیشه یکی از مهم ترین بخش های بازی های نزدیک و حساس تنیس بوده و حالا فدرر از این شرایط بهره می برد هر چند که 5 بازی آخری که این دو تنیسور داشته اند با برتری فدرر در سطح هارد رقم خورده اما می تواند شرایط روحی بهتری را برای استاد سوئیسی رقم بزند.

بزرگ ترین نقطه قوت نادال فورهند تاپ اسپین بی نقص اوست که معمولا به سمت بکهند فدرر روانه می کند و امتیازات فراوانی را از این حربه به دست آورده است. حالا راجر فدرر امیدوار است پس از استراحتی مناسب در روزی که همگی آمار و شرایط نشان از برتری نادال و رسیدن او به فینال دارد، این بار فدرر با کمترین فشار ممکنه در روزی که باید درصد سرویس اولش بالا باشد و تنوع در بازیش را با استفاده از والی ودراپ شات ارائه کند تا بلکه نادال بر بازی مسلط نشود. همه این نظریه ها در شرایطی است که اگر فدرر امیدی به برد دارد باید ست نخست را از آن خود کند وگرنه بعید به نظر می رسد نادال در قلمروی پادشاهیش مغلوب فدرر شود. اینجا رولند گاروس است و نادال پادشاه بی چون و چرایش.

در سمت دیگر جدول نواک جوکوویچ نفر اول رنکینگ و آقای فعلیه تنیس مردان در برابر دومینیک تیم 25 ساله ای قرار می گیرد که برای چهارمین بار پیاپی راهی این مرحله از رولند گاروس شده و امیدوار است بالاخره فاتح این تورنمنت شود. جوکوویچ صربستانی که به نظر از قهرمانی در گرند اسلم ها سیر نمی شود پس از قهرمانی ارزشمندش در ویمبلدون سال گذشته با قهرمانی در مسابقات آزاد آمریکا و استرالیا و کسب سه عنوان گرند اسلم پیاپی می رود که برای دومین بار در دوران حرفه ایش 4 گرند اسلم پیاپی را به دست بیاورد! جوکوویچ که یکی از بزرگ ترین اهدافش شکستن رکورد گرند اسلم های فدرر است با قهرمانی در این رقابت ها از شانس بالایی برای قهرمانی در دو گرند آتی هم برخوردار است. دومینیک تیم تنیسور محجوب اتریشی که با فورهند های ویرانگرش شناخته می شود برای ششمین بار در سطح خاک باید به مصاف نوله برود.در 5 جدال این دو تنیسور در سطح خاک نوله 3 برد به دست آورده و آخرین جدال این دو به مسترز مادرید 2019 بر می گردد که تیم در دو تای بریک مغلوب نوله شد.

در سال 2016 نوله در مرحله نیمه نهایی توانست دومینیک تیم را 3.0 شکست دهد و در ادامه به تنها قهرمانیش برسد و در سال 2017 هم این تیم اتریشی بود که در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 3.0 پیروز شود. دیدار جذاب جوکوویچ و تیم پس از بازی اول مردان در زمین اصلی این مسابقات فیلیپ شاتریه برگزار می شود.

 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۹۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیدبندی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴؛ ایران سرگروه شد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه ویکی پدیا، تا کنون ۲۳ تیم جواز حضور در این مسابقات را کسب کرده اند و تیم برتر دور پلی آف جام ملت‌های آسیا از میان افغانستان و قرقیزستان آخرین مجوز جام جهانی را کسب خواهد کرد. مرحله نهایی رقابت‌ها ۱۴ سپتامبر تا ۶ اکتبر ۲۰۲۴ (شنبه ۲۴ شهریور تا یک شنبه ۱۵ مهر) در شهر‌های تاشکند، بخارا و آندیجان برگزار خواهد شد و دور گروهی رقابت‌ها یک شنبه ۶ خرداد قرعه کشی می‌شود و تیم‌ها به ۶ گروه ۴ تیمی تقسیم بندی می‌شوند و از هر گروه تیم‌های اول و دوم به صورت مستقیم صعود می‌کنند و ۴ تیم برتر از ۶ تیم سوم نیز راهی دور یک هشتم نهایی می‌شوند. سیدبندی مسابقات به این شرح است: 
* پات یک: ازبکستان، ایران، برزیل، اسپانیا، آرژانتین و پرتغال 
* پات دو: قزاقستان، پاراگوئه، اوکراین، مغرب، تایلند و پاناما 
* پات سه: کاستاریکا، گواتمالا، ونزوئلا، نیوزیلند، کوبا و لیبی 
* پات چهار: آنگولا، کرواسی، فرانسه، هلند، تاجیکستان و تیم برنده پلی آف آسیا (افغانستان و قرقیزستان)
- تیم‌های فرانسه، تاجیکستان، برای اولین بار به جام جهانی فوتسال راه یافته اند.

دیگر خبرها

  • زین الدین زیدان و وینیسیوس جونیور، تماشاگران ویژه بازی رافائل نادال در تنیس اوپن مادرید + عکس
  • سیدبندی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴؛ ایران سرگروه شد
  • تنیسور‌های حاضر در مرحله نیمه نهایی تور جهانی مشخص شدند
  • چهره تنیسورهای حاضر در مرحله نیمه نهایی تور جهانی مشخص شد
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور
  • نادال: با آلکاراس می‌توانیم در المپیک بازی کنیم
  • صعود هوادار به یک‌چهارم نهایی جام حذفی / مس سونگون شگفتی‌ساز نشد
  • هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید
  • مدعیان جامانده به دنبال جام؛ در انتظار خلق شگفتی