Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت مشهد گفت: هدف آمریکایی ها از درخواست مذاکره با دولت ایران شکست مقاومت مردم و ایجاد اختلاف میان مسئولان کشور است.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدباقر فرزانه در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد اظهار کرد: یکی از باارزش ترین چیزها در هر ملت تاریخ آنهاست زیرا قوانین تحول از عزت به ذلت و یا برعکس در آن نهفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روزی در دنیا حرف اول را در حوزه علمی دنیای اسلام می‌زد و حالا اینگونه نیست که باید دلیل آن را جستجو کرد. روزی سرنوشت بسیاری از کشورها را دنیای اسلام تعیین می‌کرد اما امروز اینگونه نیست.

امام جمعه موقت مشهد تاکید کرد: واقعه ۱۵ خرداد سرنوشت انقلاب اسلامی ایران را رقم زد. امام سال ۴۲ پیامی را به هیئت‌های مذهبی و مبلغان دادند و از آنها خواستند ماهیت رژیم پهلوی را افشا کرده و مردم را به حضور در صحنه‌های مبارزه تشویق کنند.

فرزانه گفت: وقتی این پیام به همه شهرها و روستاها رسید بسیار مورد توجه قرار گرفت و رژیم ستم شاهی وحشت کرد و از روحانیون تعهد گرفت و روزنامه‌ها علیه امام خمینی (ره) مطلب نوشتند اما فایده‌ای نداشت و سپس امام در مدرسه فیضیه سخنرانی مهمی داشتند و شاه را با یزید مقایسه کردند.

وی بیان کرد: بعد از این سخنرانی رژیم ستمشاهی بسیار به وحشت افتادند و تصمیم گرفتند امام خمینی (ره) را دستگیر کنند و این اتفاق رخ داد و با اعلام این خبر مردم قم، تهران، ورامین قیام کردند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند و بسیاری که تعداد آنها مشخص نیست به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت مشهد تصریح کرد: در همین وقایع بود که «طیب» از امام خمینی (ره) حمایت کرد و رژیم ستم شاهی دستور اعدام وی را صادر کرد.

فرزانه بیان کرد: رهبری قیام ۱۵ خرداد با یک فقیه بزرگ به نام امام خمینی (ره) بود و راه نهضت هم مبارزه مسلحانه و چریکی نبود و مردم برای اسلام قیام کردند. هدف در این قیام نیز مبارزه با استکبار آمریکا و تحقق حکومت اسلامی بود.

وی خاطرنشان کرد: در آن دوران مردم مقاومت کردند تا به پیروزی رسیدند و همین اقدامات امروز هم در کشور جاری است و دشمن نیز نتوانسته کاری از پیش ببرد. طی ماه‌های گذشته از جمله اقداتی که استکبار انجام داد فرستادن ناوهای جنگی به خلیج فارس بود تا ایرانیان را بترسانند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: در این شرایط مردم ایران و سپاه را تروریست معرفی کردند و تحریم‌های بیشتری را در دستور کار قرار دادند و تلاش کردند فروش نفت ایران را به حداقل برسانند که موفق نشدند.

فرزانه خاطرنشان کرد: همه این اقدامات انجام شد تا مردم خسته شوند و دست از انقلاب خودشان بردارند اما مردم مقاومت کردند و شورای عالی امنیت ملی کشور نیز بیانیه داد و نتیجه ان این شد که آمریکایی‌ها ۶ کشور را واسطه کردند تا با ایران مذاکره کنند.

وی تصریح کرد: باید بدانیم آمریکا و استکبار عوض شدنی نیستند و مدام توطئه می‌کنند و نباید کسی فکر کند آمریکایی ها با این اقدامات از توطئه دست بر می‌دارد. آنها می‌خواهند مردم از مقاومت دست برداشته و بین مسئولان نیز اختلاف ایجاد کند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: مردم ایران دشمن را شناخته اند و تا نابودی استکبار مقاومت کرده و به مسیر خود ادامه خواهند داد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امام جمعه مشهد حجت الاسلام فرزانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۹۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند

امام جمعه رشت گفت: امنیت شغلی و رفاهی کارگران باید مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت در مصلی امام خمینی (ره) شهر با اشاره یازدهم اردیبهشت‌ماه گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر اظهار کرد: ۱۴ میلیون کارگر زحمتکش در کشور داریم که نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه لوازم زندگی مردم محصول رنج و زحمت کارگران است، افزود: به امنیت شغلی کارگران باید توجه شود؛ اینکه بعضی کارفرمایان، کارگر را ۸۹ روزه جذب می‌کنند، بی‌انصافی است و همه کسانی که درصدد جذب کارگر هستند باید به امنیت شغلی آنها توجه کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری خاطرنشان کرد: دشمنان این مرز و بوم چهره‌های شاخص کشور را زودتر شناختند و آنان را به شهادت رساندند؛ شهید مطهری از عالمان برجسته تاریخ معاصر بود و مکتوبات و رساله‌های علمی ایشان هنوز قابل بهره‌برداری و منشأ اثر برای همه کسانی است که دغدغه درک معارف اسلامی دارند.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: شهید مطهری یک اسلام‌شناس در تراز جامعه اسلامی، معتقد و پایبند به آموزه‌های اسلامی و یک شخصیت زمان‌شناس و فقیه تمام عیار بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به برخی مزایا و دستاوردهای سفر اخیر رئیس جمهور به کشور پاکستان گفت: با توجه به اینکه روابط دو کشور به‌دلیل جنایات گروهک‌های تروریستی از جمله گروهک جیش‌الظلم، کمی تیره و ملتهب شده بود؛ یکی از دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به پاکستان‌، رفع این التهابات بود و مسئولان و مرزداران دو کشور توافقاتی کردند که منجر به رفع التهابات و رونق صادرات خواهد شد.

وی با بیان اینکه میان دو کشور ایران و پاکستان یک وحدت رویه ملی علیه رژیم غاصب صهیونیستی برقرار است، افزود: دشمن در تلاش بود تا روابط میان ایران و پاکستان تیره شود و این موضوع توسعه اقتصادی و سیاسی دو کشور را نیز تحت تأثیر قرار دهد اما به اهدافشان نرسیدند.

آیت الله فلاحتی با ابراز تأسف از وتوی آمریکا علیه قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل اظهار کرد: آمریکایی‌ها اینکه نامی از فلسطینی‌ها در تاریخ بماند را هرگز نمی‌پذیرند و اسراییلِ غاصب را دولت برتر می‌دانند اما در این ایام با اعتراضاتِ شدید جوانان دانشگاهی خود هم مواجه شدند و این تظاهرات در آمریکا استخوانی دیگر در گلوی صهیونیست‌ها است؛ جوانان در اعتراضات خود گفتند که مسئولیت اداره فلسطین باید با حماس باشد؛ چیزی که برای آمریکا و صهیونیست‌ها پذیرفتنی نیست.

وی با قدردانی از رسانه‌ها جهت انعکاس پاسخ سخت و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران به اسرایی خاطرنشان کرد: از رسانه‌های مکتوب، گفتاری و رسانه ملی که به نحو مطلوب نسبت به انعکاس پاسخ جمهوری اسلامی به اسرائیل و ریزپرنده‌های اصفهان کوشیدند و با ورود به‌موقع، تبلیغات شوم دشمن را خنثی کردند تشکر می‌کنم.

کد خبر 748130

دیگر خبرها

  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • امپراطوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه شکست خورده است
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند