Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز عبادی_ سیاسی جمعه این هفته تهران با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار کرد که خداوند، پیامبران و مؤمنین ناظر اعمال خوب و بد ما هستند و همه نتیجه اعمال خود را خواهند چشید و خواهند دید.

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز عبادی_ سیاسی جمعه این هفته تهران، با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار کرد: کارهای خود را انجام دهید و بدانید خداوند پیامبران و مؤمنین می‌بینند و شما نتیجه اعمال خوب و بد را خواهید چشید و خواهید دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماه رمضان که ریاضت و جهاد بود گذشت. خیلی‌ها از خودشان می‌پرسند چه کنیم که اعمال خود را تا سال آینده حفظ کنیم؟ چه کنیم که سرمایه‌ای رو به رشد باشد و برای ما بماند؟ ما باید بدانیم اعمال ما را علاوه بر اینکه خدا می‌داند و می بیند و ملائکه یمین و یسار می‌نویسند یک نفر دیگر هم می بیند و مراقب است. اگر خیر باشد خرسند می‌شود و اگر شر باشد متأثر می‌شود و آن ولی عصر و حجت خداست. احادیث فراوانی در کتب حدیث داریم. برای مثال در بصائر الدرجات از شیخ صفار قمی آمده است که آیا امیدی دارید غیر از آنکه مؤمن مصاحب و امام توست؟ مؤمن واقعی حجت خداست.

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: در حدیث دیگری آمده است که از امام هشتم خواستم که برای من و خانواده من دعا کنید. امام فرمودند من دعا می‌کنم. در هر روز و شب اعمال شما به من عرضه می‌شود وقتی اعمال شما را دیدم خوب بود خوشحال می‌شوم و دعا می‌کنم و اگر قبیح بود نگران می‌شوم. امام رضا دیدند که من تعجب کردم و گفتند مگر قرآن را نمی خوانید؟ مؤمن ما هستیم. همچنین در حدیث دیگری نقل شده از داوود رقی آمده است که به مکه رفته بودم و بعد از آن به مدینه مشرف شدم و خدمت امام صادق (ع) رسیدم. پس از نشستن به من گفتند که یا داوود اعمال روز پنجشنبه تو را دیدم تو یک کاری کرده بودی که مرا خوشحال کردی. پرسیدم چه کاری انجام داده بودم؟ فرمود: وقتی خواستی به مکه حرکت کنی صله رحم کردی و چیزی را برای پسرعموی خود گذاشتی. گفتم بله من پسر عموی ناصبی (دشمن اهل بیت) داشتم که محتاج و عائله مند بود که با تردید برای او مالی گذاشتم.

وی خاطرنشان کرد: انسان از اینجا می فهمد کمک به بی نوا و صله رحم ولو اینکه ناصبی باشد امام معصوم را خوشحال می‌کند. در ماه مبارک رمضان قرآن‌ها خواندیم، صله رحم‌ها داشتیم، سحرها بیدار شدیم، دعاها و مناجات‌ها داشتیم، روزه گرفتیم. این برکات زمانی مفید است که بدانیم همه این اعمال نزد امام معصوم عرضه می‌شود. حدیث دیگری هست که به اهمیت شب جمعه اشاره دارد. شب جمعه شب دعا و مناجات است و شب خاصی است که قداست آن در شب‌های مختلف متفاوت است در نتیجه اعمال ما شب جمعه بر امام عصر عرضه می‌شود. گناه و ثواب در شب جمعه ارزش خاصی دارد. ما اعمال خود را تنظیم کنیم که اگر تنظیم شد می‌توانیم به مقصد برسیم. علوم شامل دو دسته عادی و غیرعادی است، علوم عادی آن است که از طریق حواس مسائل را می بیند و می‌شنود اما یکسری از علوم مانند وحی غیرعادی است که پیامبر کینه، صدق، پاکی و … را به موجب آن می‌دیدند. رابطه خود را با حجت خدا از طریق فکر، عمل و خیرخواهی‌ها و رسیدگی به همنوعان محکم کنیم.

امامی کاشانی در ادامه خطبه اول نماز جمعه تصریح کرد: حقیقت قوت غالب در زکات فطره بیانگر این است که ما در طول سال سفره‌های دیگران را هم بنگریم و سعی کنیم سفره‌ها خیلی با سفره‌های دیگر تفاوت نداشته باشد. اگر برنج می‌خوریم برای سفره‌های دیگر هم همان باشد. عالم با تقوا کسی است که در سفره خود دیگران را ببیند نه اینکه پول خود را جمع کند. آن وقت است که انسان راه فطرت را رفته است.

منبع:ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آیت الله امامی کاشانی احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیرمسلمانان به کشتار مردم غزه اعتراض کرده اند ولی خبری از اعتراض در بلاد اسلامی نیست

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ماموستا ملاقادر قادری در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان پاوه اظهار داشت: خیرات و صدقات هم دو قسم است: ۱) احسانی است که ما نسبت به فقرا انجام می‌دهیم که هر چه مخفیانه‌تر و بین ما و آن شخص و پروردگار باشد، بهتر و ثوابش بیشتر است و  ۲) گاهی اوقات ما نذری داریم و یا واجب الزکاة هستیم و باید آن را ادا کنیم که اگر آشکار باشد بهتر است تا مردم هم ببینند و از ما تقلید کنند.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: پس اموالی را که خداوند متعال به ما بخشیده است می‌توانیم به دو صورت مخفیانه و آشکارا بین مردم تقسیم کنیم. خداوند متعال بخشش سری را قبل از بخشش آشکار آورده است معنایش این است خداوند متعال در درجۀ اول دوست دارد ما به‌ صورت سری به مردم کمک کنیم.
 
این عالم اهل سنت تصریح کرد: این نکته خیلی مهم است که ما باید بدانیم اگر خداوند مالی به ما داده است در حقیقت ما انبار داریم و تنها کلید انبار به دست ماست و مال و اموال متعلق به کسی دیگر است. خداوند متعال می‌فرماید: «وَ يُنْفِقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَ عَلَانِيَةً» از مالی که به شما داده‌ام انفاق کنید پس ما امانت‌دار هستیم و آن مال و ثروت نزد ما امانت است و باید هم حق خداوند و هم حق مردم را ادا کنیم.
 
ماموستا قادری افزود: علمای ما می‌فرمایند: زکات هر چه آشکارتر ادا شود، بهتر است چون مردم از شما تقلید می‌کنند و درواقع یک نوع تبلیغ است که دیگران هم به دادن زکات تشویق می‌شوند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) می‌فرماید: «مَنْ خَطَبَ إلَیکُم مَنْ تَرضَونَ دینَهُ و خُلُقَهُ فَزَوِّجوهُ إلّا تَفعَلوا تَکُن فِتنَةٌ في الأرضِ و فسادٌ عَریض» ای پدران و مادران محترم که زحمت کشیده و دخترتان را بزرگ کرده‌اید و بر او حق ولایت دارید، اگر کسی به خواستگاری دخترتان آمد بررسی و تحقیق کنید اگر طرف دین‌دار بود و اخلاق خوبی داشت بهانه‌جویی نکنید و از رزق و معیشت نترسید و به او جواب مثبت بدهید خداوند صاحب رزق است و اوست که رزق و روزی می‌دهد.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: مردم اورامانات بخصوص شهرستان پاوه، ازنظر ادب و اخلاق ممتازند اما امروز پسران و دختران کمتر به نصیحت والدین خود توجه می‌کنند و پدران هم کمتر دلسوز دختران خود هستند و این امر باعث ایجاد مشکل می‌شود.
 
وی ادامه داد: مجدداً عرض می‌کنم؛ پیامبر بزرگوار ما می‌فرماید: اگر کسی که از دخترتان خواستگاری کرد، متدین و بااخلاق بود، دخترتان را به او بدهید؛ اما امروز اولیای دختران قبل از هر چیز از شغل و مسکن و ماشین داماد می‌پرسند اگر داشت به او دختر می‌دهند و کاری به عقیده و اخلاقش ندارند و اگر این امکانات را نداشت به او دختر نمی‌دهند. خداوند آن دختر را خلق کرده که ازدواج کند و زاد و ولد نماید. اگر فرزندان ما ازدواج نکنند، دچار فساد می‌شوند.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: این موبایل‌ها برای دختران و پسران ما مصیبت‌اند. خداوند به بعضی از قدیمی‌های ما که سواد ندارند و چیزی از موبایل نمی‌دانند کمک کرده است ولی کسانی که می‌دانند با موبایل کار کنند در دام و تله‌ای افتاده‌اند که خیلی خطرناک است.
 
ماموستا قادری اظهار کرد: رسول‌الله(ص) در ادامه می‌فرماید: اگر به من گوش ندهید، در روی زمین فساد روی خواهد داد. بنده از شما پدران و مادران خواهش می‌کنیم بهانه‌جویی نکنید. بنده در دادگاه هستم و اکثراً بحث طلاق را من رسیدگی می‌کنم. اگر پدر و مادری ترحم کرده و مهریۀ کمتری را برای دخترش در نظر گرفته است، بعضی از شوهران بی کرامت هستند و خطاب به زوجۀ خود می‌گویند: اگر ارزش داشتی، والدینت ۱۹ مثقال طلا را مهرت نمی‌کردند که این برای زوجه یک نوع مرگ است.
 
وی افزود: گاهی اوقات زنان هم بهانه‌گیر هستند و بعد از دو ماه شروع به بهانه‌جویی می‌کنند و از شوهران خود ماشین و منزل و... را طلب می‌کنند و سپس درخواست طلاق می‌نمایند. لذا در جامعۀ ما مشکلات عدیده وجود دارد و بعضی از فرمایشات پدران و مادران درست است.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: مع‌هذا از والدین محترم درخواست می‌کنم به فکر پسران و دختران خود باشند. چون خداوند آنان را خلق کرده تا ازدواج کنند. من و شما می‌رویم اما باید نسلی بعد از ما باشند که جامعه را اداره کنند و نباید بقای نسل تعطیل شود.
 
ماموستا قادری تأکید کرد: برادران و خواهران ایمانی؛ امروز نهمین روز است در آمریکا دانشجویان ۷۵ دانشگاه به خیابان آمده‌اند و پلیس با انواع خشونت‌ها با آنان برخورد می‌کند اما ترسی ندارند و می‌گویند آمریکا باید از پشتیبانی اسرائیل که کارش کشتن زنان و کودکان غزه است، دست بردارد و از اسرائیل جنایتکار پشتیبانی نکند.
 
وی افزود: در کنار این‌ها دانشگاه‌های کانادا، ژاپن، فرانسه و ... و آنچه را ما بلاد کفر می‌نامیم، به خیابان آمده‌اند. در این اوضاع و احوال غصه می‌خورم و گاهی هم گریه می‌کنم و می‌گویم: چگونه این‌ها که ما آنان را کافر می‌نامیم، این‌گونه شجاعانه و قاطعانه و مخلصانه خود را زیر پای پلیس می‌اندازند و می‌گویند: نباید فرزندان غزه کشته شوند.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: عزیزان من تا این لحظه که بنده در خدمت شما هستم، اسرائیل جنایتکار ۳۴۵۹۶ نفر را در غزه شهید کرده است و ۷۷۸۱۶ نفر هم زخمی هستند. فرزندان غزه به حدی مظلومانه به شهادت رسیده‌اند که حتی فرزندان مسیحیان و بودائی‌ها و لائیک‌ها هم در دنیا صدای اعتراض خود را بلند کرده‌اند اما نشنیدم دانشگاه الأزهر صدایش بلند شده باشد. نشنیدم دانشجویان مغرب صدایشان بلند شده باشد. نشنیدم در اردن هاشمی که جلوی موشک‌های ایران را می‌گرفت به اسرائیل نرسند، دانشجویانش اعتراض کنند. باید غصه بخوریم.
 
ماموستا قادری تصریح کرد: در دفتر روزانۀ خود برای آینده نوشته‌ام و از این دانشجویان بلاد کفر تقدیر کرده‌ام و نوشته‌ام آفرین بر این دانشجویان و آفرین بر این شجاعت و آفرین بر این محبت و انسانیت، ما مسلمانان کجاییم؟
 
این عالم برجسته اهل سنت عنوان داشت: بعد از هفت ماه از جنگ غزه، تازه دیروز ترکیه روابط اقتصادی خود را با اسرائیل قطع کرده است و هنوز سفارت اسرائیل در ترکیه مستقر است. ترکیه‌ای که بیش از ۶ قرن مرکز امپراتوری اسلامی عثمانی‌ها بوده است.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: لذا مایۀ غصه و حسرت است ولی مطمئن باشید حرکتی که شروع شده نتیجه‌اش پیروزی غزه و مسلمانان و خواهرانی است که در طول این ۷ ماه هیچ‌کس نتوانسته یکی از آنان را نشان دهد که تار مویی از سرش پیدا باشد و یا کفر و ناسزا بگویند و  تنها شعارشان: حسبنا الله و نعم الوکیل است. ان‌شاءالله خداوند متعال آنان را پیروز گرداند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امروز سالروز شهادت مظلومانه امام جعفر صادق (ع)است، صلاله ای پاک از رسول الله
  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است
  • حفظ جایگاه اجتماعی حق شایسته معلم است
  • غیرمسلمانان به کشتار مردم غزه اعتراض کرده اند ولی خبری از اعتراض در بلاد اسلامی نیست
  • صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد
  • ضرورت برخورد جدی با شرب خبر در جامعه
  • اولین معلم آدم ابوالبشر خداوند متعال بود که او را بیان، نطق و علم داد
  • امام جمعه مهاباد: لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد