Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-طرز تهیه دویماج تبریز/ طرز تهیه تره شور باسی / طرز تهیه آش اوماج / مواد لازم برای تهیه دویماج تبریز / مواد لازم برای تهیه تره شورباسی / مواد لازم برای تهیه آش اوماج / طرز تهیه غذاهای محلی تبریز

مواد لازم برای تهیه دویماج تبریز:

نان لواش خشک  ۲ عدد
پنیر  ۱۰۰ گرم
کره  ۵۰ گرم
گردو خردشده  ۱/۲ لیوان
سبزی معطر(جعفری،شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) ۲ قاشق غذا خوری
کشمش  به مقدار لازم

طرز تهیه دویماج تبریز:
دویماج یکی از انواع غذای محلی ایران عزیزمان است که در واقع غذاهای محلی استان آذربایجان شرقی می باشد. این غذا جهت صبحانه و عصرانه سریع تهیه می گردد و همراه با سبزی خوردن و میوه های تابستانی (انگور و هندوانه) بسیار مزه خوب و لذیذی دارد.
در ابتدا نان های خشک مخصوص را که می توانید از مغازه های نان فانتزی یا سوپرمارکت مهیا نمایید خرد نمایید باید در حالت خرد شده حدود ۲ لیوان آماده کنید خرده های نان را در کاسه ای ریخته و با حدود نصف لیوان آب خیس نمایید و مدتی صبر کنید تا نرم گردند توجه نمایید که نباید خیلی نرم گردد در حدی که دیگر خشک و شکننده نباشند کافی می باشد
کره را ذوب نموده و روی نان ها بریزید و مخلوط نمایید پیشنهاد می گردد از پنیر آمل استفاده نمایید پنیر را قطعه های کوچک نموده و اضافه کنید باقیمادنده مواد را هم اضافه  کرده و خوب مخلوط  نمایید در این مرحله از مواد هر سری به اندازه ی یک گردو را با دست برداشته و به شکل دایره یا بیضی دراورید اگر چسبناک بود می توانید دستتان را در کاسه آب بزنید می توانید لقمه های دویماج را با گوجه یا خیار تزئین نموده و سرو کنید.

آموزش تره شورباسی آبگوشت آذری (تبریز و حومه)
تره شورباسی یا سوزی شورباسی یا شوربای تره یکی از غذاهای سنتی خطه آذربایجان می باشد

مواد لازم برای تهیه تره شورباسی :
•    نمک و فلفل به مقدار لازم
•    سبزی (تره کوهی ) ۲۰۰ گرم
•    پیاز ۱ عدد
•    لیمو عمانی ۳ عدد
•    لپه‎ ۱۰۰ گرم
•    گوشت ۱ کیلوگرم
•    زعفران به مقدار لازم
•    زردچوبه به مقدار لازم
 
طرز تهیه تره شورباسی :
در ابتدا ظرفی که متناسب تهیه این غذا می باشد را آماده نمایید و کمی از دنبه گوسفند یا کره را در آن ذوب نمایید و پیازها را به  بخش های کوچک تر  تقسیم نمایید و سرخ بنمایید.
گوشت را به آن بیافزایید و تفت دهید تا سرخ گردد و سپس لپه شسته شده و آبکش شده را به مواد اضافه نموده و کمی تفت دهید.
پس از آن 6 پیمانه آب به غذا اضافه نمایید و صبر کنید غذای شما بپزد.
پس از پخته شدن گوشت و لپه لیمو عمانی و نمک و فلفل و سبری تره کوهی خرد شده را به آبگوشت تره شورباسی  بیافزایید و صبر کنید غذا آماده گردد.
 سایر نکات
میتوانید دراین غذ از سیب زمینی هم استفاده نمایید به این ترتیب که آن را شسته و خرد نمایید و با اضافه کردن سبزی به غذا اضافه کنید.
این غذا رب گوجه فرنگی ندارد و به دلیل وجود سبزی و زردچوبه رنگ به خصوصی دارد.اگر دوست دارید به آن زعفران یا رب اضافه کنید رب را در آخر و به صورت سرخ شده در غذا اضافه نمایید
سوزی شورباسی معولا گوشت کوبیده ندارد و مواد آن به همراه آب سرو می گردد. اما می توانید آن را شبیه آبگوشت ساده میل نمایید
به جای لیمو عمانی میتوانید از گرد لیمو یا گرد غوره و همچنین آبلیمو مصرف نمایید.
تره کوهی را در استان های تبریز و حومه در فصل بهار در مراتع پیدا می شود.

 دستور تهیه آش اوماج ، غذای محلی آذربایجان شرقی:
آش اوماج یا اوماج آشی یکی دیگر از غذا‌های محلی استان آذربایجان شرقی می باشد. که در آن از عدس و سبزیجات مخصوص مصرف می گردد. شایان ذکر است که اوماج به نوعی خمیر اطلاق می گردد که با دست آماده گردیده و داخل این آش اضافه می گردد

مواد لازم برای تهیه آش اوماج :
سبزی آش خرد شده ( تره – مرزه – ریحان) ۱ کیلو – عدس ۱ لیوان – آب گوشت (یا قلم)
۳ لیوان- پیاز قرمز کوچک حدود ۱۵ تا ۲۰ عدد- گوجه فرنگی ۵ عدد – فلفل سبز ۲ عدد –
آرد ۱/۵ لیوان – نمک و فلفل و زردچوبه در صورت دلخواه سرکه یا آبغوره

طرز تهیه آش اوماج :
درابتدا عدس را با کمی آب حدود نیم ساعت خیس نمایید و بعد بپزید سپس در یک ظرف گود آرد ۱ لیوان و کمی نمک و حدود ۱ قاشق چایخوری زردچوبه ریخته و با مقدار خیلی کم آب خمیر بسیار سفتی آماده نمایید
این خمیر تا حدی سفت است با توجه به اینکه معمولا در گذشته این خمیر را با وردنه باز می نمودند و بعد با چاقو خیلی ریز خرد می کردند و بعد شکل می دادند و اینکار بسیار وقت می برد پیشنهاد می گردد یک خمیر سفت تهیه نمایید و بعد خمیر را به رنده درشت بکشید فقط توجه داشته باشین که زیر رنده آرد بپاشید تا خمیر رنده شده روی آرد ریخته شود و مرتب با دست خمیرهای رنده شده را در آرد بغلطانید تا بهم نچسبد و در آخر خمیرها را در الک ریخته و آرد اضافه آن را خارج کنید
پیازهای کوچک را پوست بکنید خوب بشویید و بعد در قابلمه به همراه آبگوشت و سبزی آش بگذارید کمی پخته گردد
در اواسط پخت فلفل سبز را خرد نمایید کمی نمک و فلفل و زردچوبه را هم اضافه کنید سبزی ها که نیم پز گردید خمیرهای آماده شده را بیافزایید و مرتب هم بزنید تا خمیرها یک جوش بزند و بهم نچسبد
 خمیرها هم که نیم پز شد عدس پخته را بدون آب بیافزایید بعد گوجه فرنگی ها( را پوست بگیرید و مکعبی خرد کنید ) اضافه نمایید اجازه دهید تا حدود نیم ساعت خمیرها آرام بپزد  این آش کمی مزه تندی دارا می باشد
بعد از پخته شدن خمیرها آش آمادده می باشد
بعضی افراد نیز این آش را ترش دوست دارند و با سرکه یا آبغوره ترش می نمایند.( طرز تهیه غذاهای محلی تبریز )

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۰۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: در راستای افزایش و توسعه فضای سبز از سال ۹۴، ۱۰۴ بوستان به سطح شهر اضافه شده است.

سید محسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه سال ۹۴ مساحت فضای سبز شهر قم ۱۶ میلیون متر مربع بوده است، اظهار کرد: از سال ۹۴ توسعه فضای سبز یکی از دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری تبدیل شد و اکنون فضای سبز شهری و جنگلی در قم به ۲۷ میلیون متر مربع رسیده است.

وی افزود: سرانه فضای سبز در سال‌های گذشته به ازای هر شهروند ۱۲.۵ متر مربع بوده که در سال جاری این مقدار به ۲۱ متر مربع به ازای هر شهروند رسیده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه استفاده از پساب شهری با توجه به کمبود آب در شهر قم یکی از مباحث مهم مجموعه مدیریت شهری است، تصریح کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم به صورت جدی پیگیر استفاده از پساب است.

میرهادی با بیان اینکه توسعه فضای سبز با توجه به نیاز شهر قم در حال انجام است، اضافه کرد: در سال ۹۴، ۲۵۰ بوستان در شهر وجود داشت که در سال جاری به ۳۹۵ بوستان شهری افزایش یافته و این مقدار قابل توجهی است.

وی تاکید کرد: کمبود فضای سبز در مناطق شهری نیازمند اجرای برنامه‌های جدی است تا در این مناطق باغاتی تملک و تبدیل به فضای سبز شهری شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از احداث ۱۰ بوستان بانوان و خانواده در سطح شهر خبر داد و گفت: توسعه فضای سبز و ایجاد بوستان‌های شهری با برنامه‌های مدون در دستور کار مجموعه مدیریت شهری، معاونت خدمات شهری و محیط زیست، و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار گرفته است.

میرهادی عنوان کرد: کمبود فضای سبز پیرامون حرم مطهر در هسته مرکزی شهر یکی از موضوعاتی است که چاره اندیشی شده تا با آزاد سازی و تملک مغازه‌ای قبرستان نو، فضای سبز مناسبی در پیرامون حرم مطهر ایجاد شود.

وی با اشاره به دست‌فروشان هسته مرکزی شهر اضافه کرد: برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است تا به زودی دست‌فروشان بلوار یادگار امام در منطقه دو و منطقه شش ساماندهی شوند.

کد خبر 748833

دیگر خبرها

  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • جزئیاتی جدید از پرونده چای دبش
  • جزئیات جدید درباره پرونده چای دبش
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند