Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلای بزرگ پیامبر اکرم (ص) بابیان اینکه مقاومت روی یک سکه است، ابراز داشت: باید نقشه و عقبه دشمن را شناخت، لذا بدون آگاهی و بصیرت از نقاط مثبت و ضعف دشمن نمی‌توان به پیروزی دست‌یافت و روی دوم سکه شناخت امکانات و داشته‌ها، تکیه‌بر خود، عقب نشستن شجاعت، امید و ابتکار است که می‌تواند مجموعه مقاومت را تکمیل و به انتها برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه دشمنی که عملاً می‌گوید دنبال براندازی نظام هستند چه طور می‌تواند خیرخواه ما باشد، افزود: دشمنان اگر دم از مذاکره می‌زنند و می‌گویند با این اقدام وضع سیاسی و اقتصادی شما خوب می‌شود مطمئن باشید آن‌ها نمی‌خواهند هیچ خیری به ما برسد، ملت ایران با تغییر قیافه و ادبیات گول نمی‌خورد و نباید کسی خیر را از دشمن مطالبه کند.

مقاومت امری فطری

امام‌جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه امام راحل، پیامبر دوران معاصر ما است، ابراز داشت: امام و پیشوا باید در مقابل انحراف‌ها استکبار بایستد و مسیر را برای ظهور مهدی موعود باز و هموار کند، از ویژگی‌هایی که مقام رهبری برای امام بیان کردند همین عنصر مقاومت امام است.

عبداللهیان بابیان اینکه خدای متعال در اول بعثت پیامبر اکرم (ص) را به مقاومت دعوت می‌کند، تصریح کرد: مقاومت و ایستادگی جزو اصول اولیه زندگی انسان است و بدون آن قادر به ادامه زندگی نیست و امری فطری محسوب می‌شود که جسم و روح انسان هر دو نیاز به مقاومت دارد، انسان ایستاده می‌تواند از خود دفاع کند و ایستادگی شرط موفقیت و پیروزی و بقا است.

وی افزود: دانشمندان و علما مقاومت را واکنش در برابر همه‌چیزی که تعادل و توازن را برهم می‌زند تعریف کردند، اما نکته قابل‌توجه نباید مقاومت را در عرصه دین خلاصه کرد و این به‌صورت یک فرهنگ باید تبدیل شود کسانی که مقاومت را نفهمیدند چه طور می‌توان از آن‌ها توقع داشت در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی در مسیر مقاومت گام برداشته و حرکت کنند.

تداوم مقاومت تا ریشه کنی فتنه

امام‌جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب از عنصر مقاومت در اقتصاد به‌عنوان اقتصاد مقاومتی یادکردند، ابراز داشت: به این معنا که یعنی متکی‌به‌خود باشیم و با شناسایی ظرفیت‌های درون برای تقویت آن تلاش کنیم تا کسی جرئت تهدید ما را نکند و این فرهنگ قرآنی است.

عبداللهیان بابیان اینکه مقاومت یک جریان مستمر و نه قطعی و کوتاه و زودگذر است، تصریح کرد: مردم در انقلاب اسلامی مقاومت را از سال ۴۱ و ۴۲ شروع کردند و تا اکنون آن را ادامه دادند و در آینده نیز همین مقاومت می‌تواند دشمن را سر جای خود بنشاند بنابراین مقاومت یک راهبرد در عرصه‌های مختلف به شمار می‌رود که باید در همه حوزه‌ها ساری و جاری شود.

وی بابیان اینکه مقاومت تا ریشه‌کنی فتنه ادامه دارد، افزود: آیات متعددی در قرآن وجود دارد که مردم را به مقاومت دعوت می‌کند که نشان می‌دهد در تاریخ اسلام نیز پیشینه دارد و هرکجا این مقاومت وجود دارد منتهی به پیروزی شده است، لذا مقاومت باعث شد جهان طعم امامت و ولایت را بچشد و کشورهایی نظیر یمن، افغانستان و عراق و غیره از برکات آن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، روز جهانی صنایع‌دستی و لزوم تعریف صنایع‌دستی منطقه، روز جهانی مبارزه باکار کودکان، هفته محیط‌زیست و روز اهدای خون، فرار بنی‌صدر اولین رئیس‌جمهور ایران بعد از انقلاب ازجمله محوریت سخنان این هفته نماز جمعه شاهرود بود.

کد خبر 4634470

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۰۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با رفع دغدغه معیشت کارگران محقق می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد باقر عبدوس ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه به میزبانی مصلا امام شهر سمنان ضمن بیان اینکه هفته کار و کارگر فرصت خوبی تا به چالش‌های مهم این بخش رسیدگی شود، ابراز داشت: جهش تولید با رفع دغدغه معیشت کارگران محقق می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه انتظار می‌رود مسئولان با حل مشکلات بخش کارگری زمینه نشاط اجتماعی را فراهم کنند، افزود: در استان سمنان نیز این موارد باید رصد و حل آنها در اولویت قرار گیرد.

خطیب موقت نمازجمعه سمنان ضمن بیان اینکه در هفته تکریم مقام معلم باید اندیشه‌های شهید مطهری مورد توجه باشد، ابراز داشت: معلمان باید اعتماد به نفس، باور و عشق را به دانش آموزان بیاموزند.

عبدوس بابیان اینکه طرح نور توسط فراجا توانست نقش مؤثری در برقراری حجاب و عفاف در جامعه داشته باشد، تصریح کرد: از این رو جامعه قدردان و حامی نیروی انتظامی است.

وی بابیان اینکه ایران بار دیگر به دنیا ثابت کرد که رژیم منحوس اسرائیل طبل تو خالی است، افزود: ایران تنها طی چند ساعت جهان را متوجه ساخت که ارتش اسرائیل بزدل و ترسو و ایران قدرت شکست ناپذیر دارد.

کد خبر 6095719

دیگر خبرها

  • نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم
  • حزب‌الله: قدرت مقاومت فراتر از آن است که به نمایش گذاشته است
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد
  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی
  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • جهش تولید با رفع دغدغه معیشت کارگران محقق می‌شود
  • اعتراضات دانشجویی مقامات آمریکا را رسوا کرد/ دشمن از عملیات مقاومت یمن نگران است
  • اسامه حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات می‌شود
  • بهسازی خط آهن افغانستان بدون ماشین‌ آلات ایران ممکن نیست