Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر ماهشهر، حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تسلیت سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع توسط فرقه ضاله وهابیت اظهار کرد: تاریخ وهابیت و آل‌سعود پر از قتل و غارت و جسارت به مقدسات اسلام و مسلمین است.

وی افزود: نسل سوم وهابیون امروز یعنی آل‌سعود متعصبان خشک مغز وهابی و ابولهب‌های تاریخ در یمن جنایت‌هایشان را ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسلمان‌کشی وکشاندن مسلمانان به ذلت و بيچارگي کار روزانه آنهاست. تخریب و مظلومیت و غربت مزار مطهر ائمه در طول این مدت در قبرستان بقیع یک سند ظلم و ستم آل‌سعود است.

خطیب جمعه شهر چمران بیان کرد: این جنایتکاران بدانند همانطور که قرآن تا قیامت ابولهب را لعن می‌کند ابولهب‌های زمان آل‌سعود مورد لعن و نفرین تاریخ بشریت قرار خواهند گرفت و بدانند تاریخ عزت و اقتدار شیعه که امروز مرهون جمهوری اسلامی است وعده خواهد داد به زودي زود بقیع با عظمت ساخته خواهد شد و مایه چشم‌روشنی همه موحدان عالم خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: طبق آیه 19 سوره هود و 25 سوره حج، آل‌سعود خشک مغز متعصب یک مصداق کامل صد عن سبیل الله است. ممانعت از رسیدن رحمت الهی به دیگران صفت شیطانی است وآل‌سعود شیطان اصغر است که بله چشم قربان‌گو شیطان اکبر آمریکا و اسرائیل است.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: خطابه‌های مقام معظم رهبری در روز عید فطر و سالروز رحلت امام، حکیمانه، واقع‌بينانه و آینده‌ساز بود. سه سخنرانی مهم یکی به مناسبت سالروز رحلت امام و از دکترین مقاومت امام خمینی (ره) و جمهوری اسلامی به عنوان یک توانایی و ظرفیت بزرگ و پرقدرت جمهوری اسلامی نام بردند.

امام جمعه شهر چمران گفت: معظم له استدلال‌های قرآنی و عقلانی و تحلیل سیاستمداران بین‌المللي را به عنوان شاهد این واقعیت ذکر کردند که سازش با امریکا یک اشتباه و هميشه تاریخ هزینه‌اش بیشتر از هزینه مقاومت بوده و نمونه‌اش گاو شیرده منطقه است که آمریکا دارد از آل سعود می‌دوشد در حالی که 70 درصد مردم عربستان زیر خط فقر هستند.

هاشمی متذکر شد: جمهوری اسلامی هر چه موفقیت در طول چهار دهه کسب کرده مرهون مقاومت و ایستادگی بوده و اين یک تجربه تاریخی برای ملت است. یکی از برکات عظیم جمهوری اسلامی و مقاومت در طول چهار دهه توسعه این فرهنگ در منطقه و جهان است، برخلاف آمریکا که دوران افولش از زمان تولد جمهوری اسلامی شروع شد.

وی افزود: باتوجه به واقعیت موجود و مورد تایید مقامات آمریکایی و دیگر مستکبران جهان و هشدار مکرر رهبری که آمریکا نزدیک نشود و اگر بخواهد غلطی بکند در خلیج همیشه فارس غرق خواهد شد به صورتی که قبری برایشان نباشد که حتی اشکی برای آنان بریزند.

خطیب جمعه شهر چمران یادآور شد: نقطه ظريف دیگری که مقام معظم رهبری در خطبه عید سعید فطر اشاره کردند، داشتن جوانان و نوجوانان مؤمن است. این یک نعمت بزرگ الهی است که در فصل امتحانات با روزه گرفتن در روزهای گرم امر الهی را اطاعت کردند، صحنه‌هايي که نشان از ایمان و معنویت رو به رشد در نسل جوان است و اين امید را می‌دهد نسلی که در پیش است نسلی آماده و انقلابی‌تر از نسل‌های گذشته خواهد بود و این مایه امید اسلام و یاس و ناامیدی کفر و استکبار خواهد بود.

هاشمی خاطرنشان کرد: دیگر سخنرانی مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان کشورهای اسلامی در روز عید بود که فرمودند مضمون واژه امت اسلام برجسته شود. مردم و مسئولان نسبت به این وحدت حساسیت داشته باشند.

وی در پایان اضافه کرد: امت نزدیک 2 میلیارد مسلمان امت با عظمتی است که هیچ قدرتی نمي‌تواند این عظمت را بشکند جز با تفرقه، بنابراین شیطان اصغر یعنی آل‌سعود به نیابت شیطان اکبر آمریکا و اسرائیل نشست منافقانه در سرزمین وحی برپا می‌کند که این عظمت را بشکند اما بداند قرآن و کعبه و ماه مبارک رمضان و ديگر اصول امت اسلام اجازه هیچ غلطی به آل‌سعود نخواهد داد و بداند عاقبت برای اين ملت واحده مسلمان خواهد بود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۰۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل

جان لیمبرت، گروگان سابق سفارت آمریکا در تهران در مطلبی با اشاره به سطح تنش‌ها بین ایران و آمریکا بر لزوم گفتگو بین طرفین تاکید کرد و گفت که صحبت با ایران سخت خواهد بود؛ اما اگر بتواند هر دو طرف را از مسیر فاجعه دور نگه دارد، ارزش دارد.

به گزارش دنیای اقتصاد؛ جان لیمبرت، دیپلمات پیشین آمریکایی در مطلبی برای اندیشکده ریسپانسیبل استیت کرفت نوشت، برای چندمین بار، ایالات متحده و ایران به یک جنگ آشکار نزدیک شده اند که هیچ یک از طرفین آن را نمی‌خواهند. بر اساس این گزارش، اخیرا اسرائیلی‌ها به ساختمانی در محوطه کنسولگری ایران در دمشق حمله کردند که منجر به شهادت هفت مستشار نظامی ایران شد.

در مقابل ایرانی‌ها به این نقض اماکن دیپلماتیک اعتراض کرده و با پرتاب صد‌ها پهپاد و موشک جنگی به سمت اسرائیل به آن پاسخ دادند. در این بین آمریکا با هشدار‌های فراوان به رهگیری آن‌ها کمک کرد. اسرائیلی‌ها برای نشان دادن توانایی خود، دست به یک حمله متقابل زدند. به نظر می‌رسد که این مبادله تا دور بعدی فعلا پایان یافته است.

دیر یا زود، اگر آمریکا و جمهوری اسلامی می‌خواهند از این درگیری باخت-باخت اجتناب کنند، باید شروع به گفتگو کنند. ۴۵سال اتهام و نکوهش از سمت دو طرف، دستاوردی برایشان به ارمغان نیاورده است. همچنین برای دولت‌های متوالی ایالات متحده، ایران همچنان معما است و معما باقی خواهد ماند.

با الهام از تروتسکی می‌توان گفت «شما ممکن است کاری با ایران نداشته باشید. اما ایران با شما کار دارد.» برای ایران، آمریکا یک مشغله ذهنی باقی می‌ماند. جمهوری اسلامی ایران نیز نشان داده که بعد از چهل و پنج سال جایگاه خود را حفظ کرده است. حال این پرسش مطرح می‌شود که چرا باید با جمهوری اسلامی صحبت کنیم، در حالی که اصل سیاست جمهوری اسلامی به قول یکی از مقامات ایرانی «مخالفت با آمریکا» است؟

جان لیمبرت ادامه می‌دهد: «ما باید صحبت کنیم، زیرا صحبت کردن (و گوش دادن) به دشمن به معنای تامین منافع ملی ما از طریق برقراری ارتباط است. حرف زدن هرگز به معنای تایید یا حمایت نیست.» تا امروز که دو طرف با هم صحبت نکرده اند، چه اتفاقی افتاده است؟ یا به عنوان مثال وقتی نمایندگان جمهوری اسلامی در جلسات از ملاقات حضوری با همتایان آمریکایی خود اجتناب می‌کنند، چه اتفاقی می‌افتد؟

هر گاه دو طرف، همسایه ها، اقوام، کشور‌ها به هر دلیلی نتوانند با هم صحبت کنند، هر یک از طرفین برای دیگری به طور همزمان تبدیل به مافوق بشر می‌شوند که قادر به هر کاری است. در این صورت، یک ایران مافوق بشر می‌تواند در عرض چند هفته سلاح هسته‌ای بسازد و تحویل دهد، نیرو‌های محور مقاومت را برای انجام ماموریت هایش در هر جایی تقویت و امپراتوری‌های قدرتمند ایرانی دوران یونان و روم را بازسازی کند.

از سوی دیگر، ایالات متحده مافوق بشر نیز می‌تواند سیاست مداخله در رویداد‌های ایران را به شکل دیگری ادامه دهد. در یک سطح، سیاستمداران تهران و واشنگتن به دنبال اجتناب از جنگ ایران و آمریکا هستند. ایران نمی‌خواهد جنگ بزرگ، اوضاع را در این کشور به‌هم ریزد و در واشنگتن، هر دو رئیس جمهور دموکرات و جمهوری خواه می‌دانستند که «جنگ احمقانه دیگر» در خاورمیانه یک بازنده سیاسی به همراه دارد.

در سال ۲۰۱۶، ترامپ در برابر چنین جنگ‌هایی مقاومت کرد و پیام او قدرتمند بود. اگرچه او به طرز احمقانه‌ای توافق هسته‌ای ایران را رها کرد و تهدیدی عجیب برای زدن «۵۲ مکان تاریخی» در ایران مطرح کرد، اما به وضوح شکی برای پرهیز از جنگ نداشت. زمانی که مشاور امنیت ملی‌اش او را به سمت رویارویی سوق داد، وی را اخراج کرد.

آیا نخست وزیر بنیامین نتانیاهو می‌خواهد ایالات متحده را وارد جنگ با ایران کند؟ به نظر می‌رسد که او در پی حفظ خود در قدرت است. جنگ‌ها اغلب با بیان اینکه هر دو طرف خواهان صلح هستند، آغاز می‌شود. اما محاسبات نادرست یا دست کم گرفتن طرف مقابل و اقدامات شخص ثالث می‌تواند کشوری را به سمتی سوق دهد که خود می‌داند ویرانگر است. لیمبرت در نهایت تاکید کرد که صحبت با جمهوری اسلامی سخت خواهد بود، اما اگر بتواند هر دو طرف را از مسیر فاجعه دور نگه دارد، ارزش دارد.

دیگر خبرها

  • سرلشکر سلامی: در شرق مدیترانه راه را بر دشمن می‌بندیم
  • بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه (ع) به دوره غیبت
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه(ع) به دوره غیبت
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد فقه و نهضت علمی اسلامی است