Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در یک سال گذشته ابعاد جدیدی از جمله گردشگری سلامت، ورزشی، زمستانی و هیجانی تعریف و پروژه‌های متنوعی در این راستا اجرا شده است. ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نادر فلاحی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: هر چند در گذشته گردشگری اردبیل یکی از محورهای توسعه اقتصادی قلمداد می‌شد اما ابعاد جدیدی به این توانمندی افزوده شده و تنوع گردشگری اردبیل پاسخگوی تمامی سلایق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید به اینکه در فاز نخست زیرساخت‌های خدمات گردشگری تقویت شده است، افزود: پروژه‌های متنوعی در سه بخش میراثی ، صنایع دستی و گردشگری در حال اجرا است که تا سال 1400 نیز به عنوان افق توسعه گردشگری ادامه خواهد داشت.

برنامه‌های مشترک گردشگری اردبیل و جمهوری آذربایجان اجرا می‌شودطرح‌های گردشگری اردبیل با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود‌سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری اردبیل شتاب می‌گیرد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: در واقع تعریف پروژه‌های زیربنایی بر اساس نیاز استان، مطالبات مردمی و توانمندی‌های موجود بوده تا بتوانیم بسته کامل و متنوعی از سفر برای تمامی سلایق ترتیب دهیم.

فلاحی شکستن رکورد ورود مسافر و گردشگر به اردبیل در تطعیلات عید فطر امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را نتیجه اقدامات صورت گرفته دانست و افزود: به ویژه با اطلاع رسانی در سطح ملی و بین الملل به دنبال ارائه چهره جدیدی از توانمندی‌های استان هستیم.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته جاذبه‌های گردشگری استان با تعریف رویدادها، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های متنوع معرفی شده است، گفت: معرفی جاذبه‌ها بدون مشارکت سایر نهادها و حتی عزم عمومی امکان پذیر نیست و برنامه امسال اداره کل معرفی توانمندی‌ها در سطح بین الملل است.

فعالیت 23 کارگاه میراث فرهنگی

عضو شورای اداری استان با تاکید به اینکه بخش مهمی از توانمندی  استان جاذبه‌های تاریخی، تمدن و فرهنگ دیرینه آن است، گفت: بخشی از توان اداره کل به معرفی این توانمندی‌ها معطوف شده و در یک سال گذشته پروژه‌های کلان متعددی را آغاز کردیم.

وی به فعالیت 23 کارگاه در حوزه میراث فرهنگی اشاره و تصریح کرد: از جمله محوطه تاریخی شیخ کلخوران مرقد پدر شیخ صفی الدین اردبیلی با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان ساماندهی شده و در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به ساماندهی پایگاه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی اشاره و اظهار کرد: نورپردازی داخلی، مرمت و تثبیت نقوش داخلی چینی خانه و مرمت گره چینی‌های صحن برای اولین بار طی یک سال اخیر انجام شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه بعدی  اداره کل ساماندهی محوطه و  بازگشایی مسیر شهیدگاه  است، افزود: همچنین احیای سردر عالی قاپو با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان تا تابستان امسال انجام می‌شود.

به گفته فلاحی ساماندهی قلعه باستانی اولتان در شمال استان، ساماندهی پل‌های تاریخی، ثبت جهانی کوه سبلان به عنوان سومین قله مرتفع کشور و تنها اثر طبیعی فرهنگی موجود در کشور به جد در سال جاری دنبال می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این عملیات مرمت بخش‌های مختلف بازار تاریخی از جمله سرای وکیل و امام جمعه که مطالبه جدی کسبه بود با قوت در حال اجرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: احداث راه دسترسی پایگاه ملی شهر یری، ساختمان اداری به همراه نمازخانه و اجرای پوشش این مجموعه نیز با اعتباری بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان در حال انجام است.

آموزش رایگان صنایع دستی به مردم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به شعار امسال مبنی بر رونق تولید گفت: در راستای رونق تولید و تقویت اقتصادی خانواده‌ها، آموزش رایگان صنایع دستی در مناطق کم برخوردار اجرا می‌شود.

فلاحی با اشاره به حمایت هنرمندان جهت شرکت در نمایشگاه‌ها و رویدادهای مرتبط با صنایع دستی افزود: علاوه بر این ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در مناطق مختلف، برندسازی در حوزه صنایع دستی و اعطای تسهیلات کم بهره با قوت در حال اجرا است.

اردبیل پایلوت اجرای طرح‌های گردشگری

وی با بیان اینکه دربخش گردشگری از جمله مهمترین اقدامات خروج از وضعیت تک فصلی و معرفی مسیر جدید گردشگری از شمال تا جنوب استان بوده است، افزود: با اجرای 85 جشنواره در قالب جشنواره‌های زمستان بیدار، توانمندی اردبیل در گردشگری زمستانی معرفی شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد:  بعد از سرعین، شهرهای مشکین شهر و خلخال به عنوان قطب دوم و سوم  گردشگری استان اردبیل معرفی شده‌اند و ظرفیت‌های گردشگری ورزشی با بهره گیری از رویدادهای بین المللی از جمله رقابت‌های لیگ والیبال معرفی خواهد شد.

فلاحی با بیان اینکه اردبیل با توجه به پیست های اسکی در حال ساخت می‌تواند به عنوان استان پیست‌های اسکی شناخته شود، تصریح کرد: در بخش گردشگری آداب و رسوم نیز برگزاری موفقیت آمیز جشنواره کوچ عشایر موجب شد اردبیل به عنوان پایلوت جشنواره‌های کوچ عشایر معرفی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به بازتعریف قابلیت‌های شهرهای هیر و سردابه به عنوان قطب‌های مکمل گردشگری در سطح استان نیز اشاره و تصریح کرد: بهره‌برداری از پل معلق تمام شیشه‌ای هیر می‌تواند در معرفی این توانمندی موثر باشد.

وی به انجام رایزنی‌هایی با مسئولان کشورهای ترکیه و آذربایجان در خصوص رونق گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت:  در  اجلاس سران کشورهای عضو اکو در پایان خرداد ماه امسال به منظور جذب سرمایه گذاران در حوزه گردشگری سلامت اقداماتی صورت خواهد گرفت.

به گفته فلاحی برنامه‌ریزی و حمایت از احداث هتل‌های 5 ستاره، رونق سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و تعریف پروژه‌های جدید متناسب با توان مناطق کمک موثری در تقویت گردشگری هیجانی استان خواهد بود.

انتهای پیام/ن

R41374/P/S6,49/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۰۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت زیرساخت‌های گردشگری شیراز

ایسنا/فارس شهردار شیراز از تلاش مدیریت شهری برای تقویت زیرساخت‌های این کلان‌شهر به دلیل گردشگرپذیر بودن آن خبر داد.

محمدحسن اسدی امروز، ۱۴ اردیبهشت‌ماه در حاشیه مراسم پیاده‌روی خانوادگی که به مناسبت هفته شیراز در این کلان‌شهر برگزار شد، گفت: این برنامه با همت شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز به مناسبت هفته شیراز تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به قهرمانان و مقام آوران دیار فارس در رشته‌های مختلف ورزشی عنوان کرد: امروز قدردان همه ورزشکاران، تیم فجر شهید سپاسی و سایر قهرمانان شیرازی هستیم که برای شهر و دیار ما افتخار می‌آفرینند و شورای اسلامی و شهرداری شیراز همواره به حوزه فرهنگ و ورزش در کنار پیشرفت‌های عمرانی توجه ویژه دارند.

شهردار شیراز با اشاره به برگزاری برنامه پیاده‌روی خانوادگی در بزرگراه آیت الله حائری شیرازی گفت: امروز این برنامه در بزرگراه جدیدالاحداث آیت‌الله حائری شیرازی که در دهه فجر افتتاح شد، برگزار می‌شود و در این منطقه یک پارک سه هزار هکتاری در حال اجراست که از مسیر دوچرخه سواری به طول بیش از ۲۵ کیلومتر برخوردار است و به ارتفاعات مشرف به شهرک سعدی منتهی می‌شود؛ همچنین در حال حاضر چهار بزرگراه همزمان در شیراز در حال اجراست.

وی با تقدیر از دست‌اندرکاران و مجریان این برنامه بیان کرد: بخش اول بزرگراه  آیت‌الله حائری شیرازی به طول هشت کیلومتر در دهه فجر به بهره‌برداری رسید و بخش دوم آن که محور شمالی است در ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

اسدی تصریح کرد: شیراز به عنوان شهر توریستی باید زیرساخت‌های خوبی داشته باشد و بر همین اساس پارک آبی شیراز در بزرگراه حسینی الهاشمی در حال احداث است و باغ پرندگان، آکواریوم بزرگ شیراز، شهربازی بزرگ شیراز و تله‌کابین به عنوان این زیرساخت‌های کم نظیر در شهر شیراز ایجاد می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم با تبریک و گرامیداشت روز شیراز گفت: امروز شاهد برگزاری اولین پیاده‌روی خانوادگی در سال ۱۴۰۳ هستیم که جمعیت بی نظیری در آن شرکت کرده‌اند.

سیدابراهیم حسینی با اشاره به ظرفیت‌های بی همتای کلانشهر شیراز بیان کرد: شیراز شناسنامه ایران است و باید با تامین زیرساخت‌ها و پیشرفت این کلانشهر در زمینه‌های فرهنگی و ورزشی زمینه رشد هرچه بیشتر آن را فراهم سازیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز با تقدیر از شورا و شهرداری شیراز برای برگزاری این برنامه ورزش خانوادگی گفت: این برنامه به واقع یک کار بزرگ است و باید شاهد برگزاری بیشتر این برنامه ها در استان فارس که دارای ظرفیت ورزشی بالایی است، باشیم.

عبدالرحیم خداجو با بیان اینکه با مشارکت خوب مردم شیراز می توانیم شاهد اقدامات خوبی در ورزش همگانی باشیم که منجر به ارتقای سلامت خانواده می‌شود، گفت: حوزه ورزش همگانی در کاهش آسیب های اجتماعی و نشاط جامعه موثر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری شیراز
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام