Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از فردا (هجدهم خردادماه) در بيش از 2200 پايگاه کليد مي‌خورد.
به گزارش خبرگزاري آريا از ايسنا، طرح سنجش نوآموزان با هدف سنجش ميزان سلامتي و ارزيابي هوش، بينايي، شنوايي و آمادگي تحصيلي و همچنين شناسايي و هدايت دانش‌آموزان خاص و با نيازهاي ويژه اجرا مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بيش از 2231 پايگاه براي ارزيابي دانش‌آموزان اول دبستان و همچنين پيش دبستاني‌ها آماده فعاليت هستند. اين مراکز به پايگاه‌هاي درجه يک، دو و سه تقسيم مي‌شوند و در هر يک از اين پايگاه‌ها به ترتيب 42، 38 و 14 ارزياب به سنجش دانش‌آموزان مي‌پردازند و شمار ارزيابان به بيش از 10 هزار نفر مي‌رسد.
امسال نيز نوبت‌گيري از طريق سيستم الکترونيکي انجام خواهد شد و والدين بايد در همان مدارسي که فرزندان خود را ثبت نام مي‌کنند نسبت به نوبت گيري زمان سنجش اقدام کنند تا به نزديک‌ترين پايگاه سنجش ارجاع داده شوند. مراجعه به موقع والدين براي سنجش فرزندشان ضروري است.
مجيد قدمي، رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي با بيان اينکه پيش بيني ما اين است که يک ميليون و 400 هزار نفر را طي 3.5 ماه آينده مورد سنجش قرار دهيم گفت: با توجه به شرايط اقليمي مناطق مختلف به استان‌ها اجازه داديم طرح سنجش را بعد از ماه مبارک رمضان و حداکثر يک هفته تا 10 روز بعد از ماه مبارک آغاز کنند. البته کار ثبت نام اوليه مدارس از اوايل خرداد شروع شده و همزمان با شروع ثبت نام کلاس اولي‌ها در مدارس نوبت گيري نيز آغاز شده و خانواده‌ها در زمان مقرر به پايگاه‌ها مراجعه مي‌کنند.
وي هزينه سنجش سلامت را 30 هزار تومان اعلام کرد و گفت: به مسئولان مراکز سنجش اجازه داديم 5 درصد موارد را رايگان و 5 درصد افراد که تشخيص دهند نيازمند هستند را نيم بها مورد سنجش قرار دهند. سنجش عشاير و نوآموزان مناطق سيل زده نيز رايگان است.
رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي درباره سنجش پيش دبستاني ها نيز گفت: سال تحصيلي گذشته 360 هزار پيش دبستاني، داوطلبانه مراجعه و مورد سنجش قرار گرفتند. کودکان شش سال تمام اجبارا مراجعه مي‌کنند، اما کودکان پنج ساله اجازه داشتند که سنجش را انجام دهند. روي مکانيسم هدايت اجباري در حال تامل و يافتن راهکارهايي هستيم و معتقديم اگر سنجش دوسال زودتر انجام شود مداخلات، اثرگذاري بيشتري خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۲۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان

به گزارش خبرنگار مهر، اکرم فرهادی صبح پنج شنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی پایگاه سلامت شهید فرهی گفت: هدف از ساخت پایگاه‌های سلامت، ارائه خدمات بهینه به مردم در یک فضای فیزیکی با استاندارهای مطلوب وزارت بهداشت است.

فرهادی افزود: با اجرایی شدن برنامه سلامت خانواده (نظام ارجاع با پزشکی خانواده) در شهر برازجان، خوشبختانه تاکنون ۳۷ پایگاه سلامت راه‌اندازی شده است که تعدادی از این پایگاه‌ها در فضای مراکز خدمات جامع سلامت مستقر هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان دشتستان ۱۴ پروژه در حوزه بهداشت و درمان با اعتبار ۸۳۱ میلیارد ریال در حال احداث است و سه پروژه بهداشتی، پانسیون پزشکان دالکی، پایگاه سلامت شهید فرهی و پانسیون پزشکان رود فاریاب با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی آن‌ها آغازشده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: سه پروژه مرکز خدمات جامع سلامت کلمه، رود فاریاب و امیرالمؤمنین شهر برازجان با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد به‌زودی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

کد خبر 6088254

دیگر خبرها

  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان
  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ برگزار شد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان