Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@10:17:40 GMT

۱۵ میلیون نهاده دامی از طریق واردات تأمین می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۲۲۲۰

بهگزارش اکوفارس، سعید سلطانی، مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ شیر خام در بازار خبر داد و گفت: با وجود افزایش هزینه‌های تولید و درخواست اتحادیه برای افزایش قیمت شیر خام برحسب آنالیز قیمت تمام شده، اما شیر خام در بسیاری از مناطق کمتر از نرخ مصوب خریداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باتوجه به افزایش کرایه‌های حمل و نقل، برخی کارخانه‌های لبنی ۲ تا ۳ ماه با تأخیر مطالبات دامداران را پرداخت می‌کنند و در مقابل دامداران ۲ تا ۳ ماه زودتر از پول خرید نهاده‌های دامی را می‌پردازند که با این وجود چیزی به دست دامدار نمی‌رسد.

سلطانی قیمت تمام شده هر کیلو شیرخام را ۲ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر حداکثر قیمت هر کیلو خرید شیر خام از دامداران ۲ هزار تومان است، از این رو درخواست افزایش قیمت را به سازمان حمایت از مصرف کننده دادیم تا دامداران از حیث افزایش کرایه‌های حمل و نقل متحمل زیان نشوند چرا که هم اکنون کامیون داران علاوه بر مبلغ کرایه پشت بارنامه دریافت می‌کنند.

مدیر عامل اتحادیه دامداران درباره آخرین وضعیت نهاده‌های دامی بیان کرد: در ماه‌های اخیر اختلاف نرخ مصوب نهاده‌های دامی با بازار آزاد بسیار چشمگیر بود در حالیکه هم اکنون تا حدودی تعدیل شده است.

وی نرخ مصوب هر کیلو کنجاله سویا را ۲ هزار و ۴۵۰ و ذرت یک هزار و ۳۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ حدود ۴ هزار و ذرت جو یک هزار و ۷۰۰ تومان در بازار آزاد عرضه می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۷۰ درصد هزینه‌های تولید به نهاده‌های دامی باز می‌گردد، اظهار کرد: امسال حدود ۱۵ میلیون تن جو، ذرت و کنجاله سویا برای تامین نیاز کشور باید وارد شود که نوسان نرخ ارز در قیمت تمام شده شیر و گوشت قرمز تاثیر بسزایی دارد.

سلطانی در پایان درباره آخرین وضعیت تولید شیرخام در سال رونق تولید تصریح کرد: همه ساله، تولید شیر خام به سبب اصلاح نژاد دام ۶ درصد افزایش می‌یابد، امسال پیش بینی می‌شود که تولید شیر خام با رشد ۶ درصدی به ۱۱ میلیون تن برسد.

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۲۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد

سامانه جامع تجارت ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» برخی کالا‌های حوزه‌ جهاد کشاورزی را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: تغییرات زیر در خصوص درخواست‌های تأمین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات خود و غیر» اعمال شده است:

مطابق سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، واردات گروهی از کالاها صرفاً از محل صادرات گروه مشخصی از کالاها امکان پذیر است؛ به عنوان مثال واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها (مانند سیب) مجاز است؛ لذا در زمان ثبت درخواست تأمین ارز واردات موز، الزاماً باید کوتاژ صادراتی گروه مجاز ارائه شود، در غیر این صورت امکان تأمین ارز و پیشبرد فرآیند واردات وجود نخواهد داشت.

بنابراین کلیه درخواست‌های تأمین ارز از محل‌های «صادرات خود و صادرات دیگران» که مربوط به کالاهای حوزه جهاد کشاورزی باشند (سازمان مجوزدهنده ارزی «وزارت جهاد-تخصیص ارز» باشد) پس از ثبت، در وضعیت «منتظر استعلام مجوز» قرار گرفته و جهت استعلام مطابقت کالای ثبت سفارش با کالای صادراتی به وزارت جهاد کشاورزی ارسال می‌شود.

پس از بررسی قواعد توسط وزارت‌خانه مذکور، در صورتی که کالاها منطبق باشد ادامه فرآیند طی شده و در غیر این صورت، درخواست به وضعیت «رد شده بر اساس ضوابط» تغییر یافته و خاتمه می‌یابد.

تذکر مهم: کلیه قواعد مربوط به انطباق گروه‌های کالاهایی، در مرحله تأمین ارز و پس از ثبت درخواست تأمین ارز صورت گرفته و در مراحل قبل (از جمله فرایندهای ثبت سفارش و تخصیص ارز) کنترلی بابت این موضوع صورت نمی‌گیرد. لذا ضروری است واردکنندگان کالاهای مذکور پیش از اقدام برای ثبت سفارش و خرید ارز حاصل از صادرات، از انطباق گروه کالایی پروانه صادراتی با کالای ثبت سفارش اطمینان حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها مجاز است
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • بی توجهی دامداران و افزایش سرقت احشام در قم
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد