Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@20:24:36 GMT

اهداکنندگان کلیه چند سال می تواند زندگی کند؟

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۲۴۰۵

کتر ناصر سیم فروش -رئیس قطب اورولوژی ایران، با بیان اینکه تا کنون اقدامات صورت گرفته در حوزه پیوند اعضا از بیمار مرگ مغزی به خوبی پیش رفته است گفت: البته همچنان نیاز به فعالیت زیادی در این حوزه هست تا به آمار جهانی نزدیک شویم.

وی با یادآوری این نکته که عمل اهدای عضو کاری ایثارگرانه است، افزود: چه بهتر که فرد هنگام حیات خود این اقدام ارزشمند را با اهدای کلیه انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه کشور هلند پرچمدار پیوند کلیه از فرد زنده است و در آمریکا نیز بالای ۴۰ درصد اهدا کنندگان کلیه افراد زنده هستند.

سیم‌فروش ادامه داد: برای فرهنگسازی اهدای کلیه باید همچنان تلاش کرد. متأسفانه درحال حاضر آمار کسانی که تنها با هدف خیرخواهانه کلیه خود را اهدا می‌کنند، بسیار پایین است و بیشتر آمار متوجه کسانی است که با هدف بهبود اوضاع معیشتی اقدام به فروش کلیه خود می‌کنند.

این متخصص جراحی و پیوند کلیه با تاکید بر لزوم فرهنگسازی درست در این زمینه گفت: باید این موضوع جا بیفتد که اهدای یک کلیه باعث اختلال در سلامت و زندگی فرد نمی‌شود و طول عمر کسانی که کلیه خود را اهدا کرده‌اند، کمتر از سایر افراد نیست.

سیم‌فروش افزود: طول عمر کلیه‌ای که از فرد زنده اهدا می‌شود، بیشتر است؛ زیرا هنگام اهدای کلیه تمام آزمایشات و فاکتور‌های لازم برای سالم بودن کلیه صورت می‌گیرد، اما پیوند کلیه از بیمار مرگ مغزی از آنجایی که ممکن است فرد مشکلاتی از پیش داشته باشد، می‌تواند عمر کلیه پیوندی را تحت تأثیر قرار دهد.

وی در پایان گفت: باید از تمام منابع و امکانات‌مان در جهت حفظ سلامت و جان بیماران دیالیزی استفاده کنیم، زیرا بیماری زندگی سختی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد و درصد مرگ‌ومیر این افراد قابل توجه است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پیوند اعضا مرگ اهدای عضو هلند جراحی سلامت طول عمر اهدای عضو ایران پیوند اعضا مرگ هلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۲۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و نود و یکمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم "راحله اکبری"، بیمار ۶۱ ساله مرگ مغزی ساکن تربت حیدریه معرفی شده از بیمارستان امام حسین (ع) آن شهرستان پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود:کبد زنده یاد اکبری به مردی ۵۷ ساله ساکن مشهد که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

وی ادامه داد:قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

اهدای قلب جوان مرگ مغزی

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: اهدای قلب جوان مرگ مغزی شده ۲۱ ساله در بیمارستان امام رضا(ع)مشهد جان مرد ۵۳ ساله ساکن تربت جام را نجات داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ۱۵۵ اصفهانی همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) خون اهدا کردند
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • اهدای ۸ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در هریس
  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند